سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار و تحلیل متنوع سیاسی و اقتصادی ایران و جهان

رشد فوق العاده فروش تسلیحات آمریکایی/ نیویورک تایمز: این سلاح ها را "اعراب" از "ترس ایران" خریده اند!

آمریکا به تنهایی فروشنده‌ی یک سوم میزان سلاحی بود که در سال ۲۰۱۱ در سطح جهان به فورش رسیده شده است.این میزان فروش اسلحه در تاریخ آمریکا "بی‌سابقه" بوده است. روسیه با اختلاف فاحش، با فروش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار جنگ‌افزار، در رده‌ی دوم قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آخرین گزارش تحقیقی کنگره‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا می‌گوید فروش سلاح از سوی آمریکا به کشورهای دیگر در سال ۲۰۱۱، سه برابر رشد داشته است.به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" ؛ برپایه گزارش روزنامه‌ی "نیویورک تایمز" ایالات متحده‌ی آمریکا در سال ۲۰۱۱ میلادی، مجموعا ۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سلاح فروخته است که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۰ "رشدی فوق‌العاده" را نشان می‌دهد.این رقم حاکی از آن است که آمریکا به تنهایی فروشنده‌ی یک سوم میزان سلاحی بود که در سال ۲۰۱۱ در سطح جهان به فورش رسیده شده است.این میزان فروش اسلحه در تاریخ آمریکا "بی‌سابقه" بوده است. روسیه با اختلاف فاحش، با فروش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار جنگ‌افزار، در رده‌ی دوم قرار گرفته است." نیویورک تایمز" در پایان یک نتیجه گیری عجیب ارائه داده است. این روزنامه نوشته است: چنین حجم افزایش سلاح ایالات متحده آمریکا به این دلیل مربوط می شود که کشورهای خلیج فارس مانند عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان می خواهند خود را از تهدیدات بالقوه از طرف ایران محافظت کنند!

بنا به گزارش تفصیلی کنگره‌ی آمریکا، عربستان سعودی در سال گذشته بالگردهای "آپاچه" و "بلک هاوک" نیز از آمریکا خریداری کرده است. مجموع خریدهای این کشور نفت‌خیز خلیج فارس از آمریکا در یک سال بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است.همچنین امارات متحده‌ی عربی ۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار صرف خرید سپردفاعی ضدموشکی و ۹۳۹ میلیون دلار صرف خرید بالگردهای نظامی پیشرفته کرده است. عمان نیز در سال ۲۰۱۱ مجموعا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سلاح جنگی از آمریکا خریده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد