سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

***سایت انتخاب همسر در ایران!سایت "بی بی سی فارسی" در گزارشی در مورد سایت های اینترنتی همسر یابی نوشت؛ آیا حاضرید از طریق سایت‌های دوست‌یابی با شریک زندگی خود آشنا شوید؟
مقامات رسمی در ایران اعلام کرده‌اند که برای هیچ سایت اینترنتی همسریابی در ایران مجوز فعالیت صادر نکرده‌اند. چندی پیش اعلام شده بود که با گردانندگان این سایت‌ها برخورد قانونی انجام می‌شود. با این حال ده‌ها سایت همسریابی، سال‌هاست در ایران فعالیت می‌کند. جستجویی کوتاه در اینترنت نشان می‌دهد که امروزه بعضی ایرانی‌ها هم مثل مردم سایر کشورهای جهان به دلایل مختلفی از جمله مشغله‌های زندگی، از پشت کامپیوتر به دنبال، دوست، شریک و یار زندگی خود می‌گردند.
پیش‌تر معاون اجتماعی پلیس فتا، ضمن هشدار به کاربران اینترنت درباره اعتماد به این سایت‌ها گفته بود: "فریب افراد با عناوین مختلف از جمله ازدواج در محیط سایبری بسیارآسان است و علت این مساله پنهان ماندن هویت واقعی افراد است".

***نسخه فتنه گران برای اجلاس غیر متعهد هاشورای هماهنگی راه سبز امید که از چند هفته گذشته با اطلاع رسانی گسترده در فضای رسانه و شبکه های ماهواره ای، از طرفداران خود خواسته بود تا با ایجاد اغتشاش خیابانی در روزهای برگزاری اجلاس تهران ، فضای کشور را در مقابل مهمانان خارجی حاضر در اجلاس نا امن جلوه دهند ، با اتخاذ تصمیم پیاده نظام فتنه برای سفر به مناطق خوش آب و هوا ! در تعطیلات اجلاس و ناامید شدن از همراهی آنان با پروژه مذکور ،با ارسال بیانیه ای از کشورهای مختلف جهان خواستند تا اجلاس تهران را تحریم کنند و با اپوزیسیون به جلسه بنشینند !

***تحریم کنسرت خواننده ضدسوریمخالفت خواننده سوری با نظام سوریه در تونس که مبدع انقلاب‌های اخیر در یکی دو ساله اخیر است، موجب شد مردم این کشور کنسرت وی را تحریم کنند.
اصاله نصری از خوانندگان زن سوری است که مدت‌هاست مخالفت‌های شدیدی با نظام بشار اسد در سوریه انجام داده و مورد حمایت غرب و جریان‌های عربی ضد مقاومت قرار گرفته است.
اما مخالفت او با نظام سوریه در تونس که مبدع انقلاب‌های اخیر در یکی دو ساله اخیر است، موجب شد تا مردم از حضور در کنسرت وی در قرطاج تونس خودداری کنند.

***بازداشت یکی از دست اندرکاران فتنه 88در آستانه برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران و تلاش عوامل فتنه و ضدانقلاب برای خودنمایی در مقطع برگزاری اجلاس، این عنصر پشت صحنه فتنه که برای برقراری ارتباط با ضد انقلاب به خارج از کشور سفر کرده بود، هنگام بازگشت در فرودگاه امام خمینی(ره) بازداشت شد.
یک منبع مطلع گفت: «میرطاهر-م» (از نمایندگان مجلس ششم) که به منظور تدارک برنامه های ضدانقلاب و فتنه گران به ترکیه رفته بود، مورد شناسایی نیروهای اطلاعاتی قرار گرفته و بامداد یکشنبه به محض ورود به کشور، در فرودگاه بازداشت و همراه با وسایل و مدارکی که از ترکیه با خود آورده بود، به مقامات قضایی تحویل شده است.
***پاداش 3400 میلیون ریالی هیات مدیره یک بانکبا تصمیم مدیران بنیاد شهید، به اعضای هیات مدیره بانک دی متعلق به این بنیاد پاداش 340 میلیون تومانی پرداخت می‌شود.
در حالی که اعضای اصلی هیات مدیره بانک دی را نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان اقتصادی کوثر، شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر، موسسه اندوخته شاهد، شرکت خدمات مالی و حسابداری کوثر، شرکت سرمایه‌گذاری آیت ایثار و شرکت صنایع غذایی نماد کوثر تشکیل می دهند، در جلسه هفته گذشته مجمع این بانک در مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش شاهد، پرداخت این پاداش هنگفت به مدیران بانک دی مورد تصویب قرار گرفته است.
در خبر اعلامی بانک از این جلسه هیچگونه اشاره ای به تصویب این پاداش نشده است. ریاست جلسه مجمع این بانک را محمدرضا مزجی معاون اقتصادی بنیاد شهید وامور ایثارگران برعهده داشته است. علی اکبر عرب مازار ریاست هیات مدیره این بانک را برعهده دارد. بانک دی ماموریت و رسالت خود را "ارزش‌آفرینی" اعلام کرده است.

***علت سفرهای اعضای حزب موتلفه به چینحمیدرضا ترقی در گفت و گو با خبرآنلاین دلایل سفر اعضای حزب موتلفه اسلامی به کشور چین را توضیح داد.حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه درباره علت سفرهای اعضای حزب موتلفه اسلامی به کشور چین گفت: به علت ارتباطی که با مسلمانان چین که حدود 80 میلیون نفر است برقرار می کنیم هیچ حزبی در دنیا با مسلمانان چین برقرار نکرده است و این ارتباط از نظر ما اهمیت دارد که بتوانیم با اعتماد چینی ها، دیدگاه هایمان را با مسلمانان چین مطرح کنیم. به طور طبیعی این ارتباط شکل می گیرد و هزینه های سفر ما به وسیله طرف چینی پرداخت می شود.

***تکثیر و توزیع شبانه روزنامه ضد انقلاب در شبهای ماه مبارک رمضان مشاهده شده است که عده ای ناشناس روزنامه ضد انقلاب کلمه را شبانه و بصورت پنهانی در مکانهای عمومی توزیع می کنند.روزنامه کلمه که توسط سایت خبری کلمه تهیه و منتشر می شود بدون مجوز انتشار و بصورت پنهانی و شبانه توسط عده ای ناشناس در محل های عمومی شهر تهران و مرکز بعضی شهرستانها توزیع شده است . اخبار این روزنامه بدون مجوز ضد انقلاب که فقط در سیاه نمایی چهره انقلاب و رهبری نقش دارد با انتشار و توزیع شبانه قصد دارد تا فضایی محرف در افکار عمومی ایجاد کند این روزنامه ضد انقلاب که با حمایت عناصر فتنه و سایت کلمه پشتیبانی و طراحی می شود بصورت روزانه بر روی این سایت قرار می گیرید اما تا به حال به این گستردگی منتشر نشده است و بصورت پنهانی و شبانه در بین مردم توزیع نشده است.
اخیرا مشاهده شده است که در برخی محل های عمومی شهر تهران مثل مترو , پارک ها و تلفن های عمومی و بیمارستانها عده ای ناشناس روزنامه بدون مجوز را در این محل ها در بین مردم توزیع می کنند.
***آماده باش دستگاه اطلاعاتیآقای (الف-الف) از فعالین ضد انقلاب و مشاور اطلاعاتی صهیونیستها، چندی است که در حال جذب عوامل جاسوسی در ایران تحت عنوان استخدام خبرنگار برای سرویس های خبری تحت سیاست دستگاههای اطلاعاتی غربی است.
در جدیدترین این تحرکات وی با اعلام اینکه بنیاد تامسون رویترز برای تقویت مهارت های روزنامه نگاران دانشجو می پذیرد اما شرط حضور در این دوره را تعهد ادامه فعالیت روزنامه نگاری در کشور خود و آمادگی همکاری تحت شرایط خاص مطرح شده رویترز بر می شمرد!
نکته قابل توجه آن که طبق روال همیشگی این گونه همکاری های تحت پوشش خبرنگار، کلیه هزینه های سفر و اقامت ایرانیانی که برای این موضوع استخدام می شوند را این رسانه انگلیسی بر عهده گرفته است.
این جذب و استخدام خبرنگاران ایرانی پس از آن صورت می پذیرد که پروژه چشم روباه بنگاه شایعه پراکن بی بی سی فارسی با اشراف گسترده دستگاه امنیتی و اطلاعاتی در ایران به شکست انجامید.
رویترز در ماههای اخیر عملا نقش خود را به عنوان یک رسانه از دست داده و صرفا به عمله سیاسیون غربی در موثر نشان دادن تبلیغات تحریم‌های ضد ایرانی تبدیل شده است.

***آمریکا تحریم را زیر پا گذاشتوال استریت ژورنال نوشت: متهم کردن بانک انگلیسی استاندارد چارتر به انجام مبادلات پنهانی با ایران و نقض تحریم ها علیه این کشور از سوی مقامات ایالت نیویورک موجب شده تا برخی از چهره های سیاسی انگلیس، مقامات این ایالت را به تلاش برای تضعیف لندن به عنوان مرکز فعالیت های مالی متهم کنند. به نظر می رسد، مقامات انگلیسی از اینکه شرکت های اروپایی بیش از همتایان آمریکایی شان از تحریم ها علیه ایران متضرر شده اند، ناراضی اند.
این گزارش افزود: علی رغم تشدید تحریم ها علیه ایران، صادرات کالا از آمریکا به این در نیمه نخست 2012 حدود 70 درصد افزایش یافته و این در حالی است که صادرات کالا از اتحادیه اروپا به تهران در حال کاهش است.
وال استریت ژورنال ادامه داد: مشخص نیست که چگونه ایرانیان حق دارند سیگار مارلبروی تولید آمریکا را بکشند، اما حق ندارند خودروی پژوی تولید فرانسه را سوار شوند! به بیان دیگر، وقتی پای شرکت های آمریکایی به میان می آید، مقامات دولت آمریکا انعطاف بیشتری را در مورد تحریم ها از خود نشان می دهند

*** تردد مشکوک آمبولانس‌های ترکیه در نزدیکی مرز ایراندر شرایطی که ایران به منظور تامین امنیت نشست سران غیر متعهد تردد افراد بدون روادید میان ایران و ترکیه را به حالت تعلیق درآورده، آمبولانس‌های ترکیه‌ای به بهانه کمک به مصدومان زلزله آذربایجان شرقی در نقاط مرزی ایران به صورت مشکوکی تردد دارند.
در شرایطی که دولت جمهوری اسلامی برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان مناطق شمال غربی کشور، از مجامع بین‌المللی تقاضای کمک نکرده، دولت ترکیه اقدامات تحریک‌برانگیزی را در نقاط مرزی ایران انجام می‌دهد.
اعزام آمبولانس‌های ترکیه‌ای به نزدیکی مرزهای ایران باعث شده تا احتمال تلاش ترکیه برای تکرار تجربه سوریه در مناطق شمال غربی ایران قوت بگیرد.
در ماجرای سوریه نیز دولت ترکیه به بهانه ارسال کمک‌های بشردوستانه و در قالب آمبولانس‌های امدادی، تجهیزات و تسلیحات جنگی به مناطق شمالی سوریه ارسال می‌کرد. موضوعی که در هفته گذشته از سوی یکی از نمایندگان پارلمان ترکیه نیز صراحتا به آن اذعان شد.
در چنین شرایطی انتظار می‌رود نهادهای امنیتی و مرزی با دقت بیشتری تحرکات مرزی دولت ترکیه را زیر نظر بگیرند.

 ***توطئه صهیونیستی برای عقیم کردن دختران ایرانیحسن عباسی در نشست بخش تحول علوم انسانی نمایشگاه قرآن با عنوان «انسان در علوم انسانی اقتدار آفرین» به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در بخشی از سخنانش گفت: خدا می‌داند اگر بانک های جمهوری اسلامی تبلیغ نکنند چه بودجه‌ای ذخیره می‌شود و آن ها می‌توانند دردهای زیادی از جامعه را درمان کنند. خدا می‌داند توطئه صهیونیستی چیزی نیست جز آنکه برای عقیم کردن دختران از چیپس و پفک استفاده کند. آخر هزینه‌ای که برای این تبلیغات سیب زمینی سرخ کرده و ذرت بو داده می شود از کجا می‌آید، که هر ساعتی تلویزیون و رادیوی جمهوری اسلامی را روشن می‌کنیم مدل توپی و یا موتور‌ی‌اش تبلیغ می‌شود.
آن‌هایی که فکر می‌کنند که چرا مراکز زنان و زایمان و نازایی اینقدر پرمشتری است بروند ببینند در 20 سال گذشته مهمترین خوراک و تنقلات دختران مملکت مدل توپی‌اش بوده یا موتوری‌اش. ازدواج که در کشور ما سنش به تاخیر افتاده و بعد از ازدواج هم که خانم ها بچه‌دار نمی‌شوند تا دکترا بگیرند و بعد هم که تصمیم به بچه دار شدن می گیرند، تازه اول رفت و آمد در مطب‌های زنان و زایمان و نازایی است؛ یکی از دلایل این موضوع تغذیه‌ای نامناسب هم می تواند باشد.
***طرح دولت برای واگذاری زمین کشاورزی به بیکاران

طرح واگذاری 2 میلیون هکتار زمین کشاورزی در دستور کار دولت قرار گرفته است. در صورت اجرای این طرح و تامین منابع مالی آن، پیش بینی می شود علاوه برای اشتغال زایی گسترده، تولید محصولات کشاورزی با رشد قابل ملاحظه ای روبرو خواهد شد.
***سه خبر انتخاباتیشنیده ایم که بحث تغییر مجری انتخابات به هیچ وجه در دستور کار نهادهای نظارتی و حقوقی قرار ندارد و انتخابات یازدهم ریاست جمهوری به روال گذشته صورت خواهد پذیرفت.
همچنین , حق الزحمه 6 هزار تن از بازرسان دور دوم انتخابات مجلس تهران پس از گذشت پنج ماه پرداخت نشده است. بازرسان نسبت به این تعویق پرداخت ها معترض هستند.
یکی از کاندیداهای طرح "دولت وحدت ملی" هم فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده است. تا دو هفته دیگر سایت شخصی وی راه اندازی خواهد شد.
***مهندسان ایرانی در راه قطرشرکت های نفت و گاز قطری که قبلا نیروهای خود را از هند تامین می کردند در هفته های اخیر تبلیغات گسترده ای را برای جذب ایرانیان به کار گرفته اند. قطری ها پیش از این نیز تلاش بسیاری برای جذب خلبانان با تجربه ایرانی از خود نشان داده بودند.

محمد مرسی رییس جمهوری مصر در آستانه نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران خواستار کمک هم پیمانان دمشق برای برکناری بشار اسد رییس جمهوری سوریه شد.

رسانه های عراق اعلام کردند:درگیریهای پراکنده ای بین اعضای گروهک منافقین ساکن اردوگاه اشرف با پلیس اداره کننده این منطقه رخ داده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از براثا ؛ یک منبع آگاه با اعلام این خبر افزود اعضای گروهک تروریستی منافقین با کارد وچوب به پلیس اردوگاه حمله کرده اند.این منبع همچنین علت در گیری را بازرسی اعضای این گروهک تروریستی در هنگام انتقال به اردوگاه لیبرتی توسط پلیس عراق اعلام کرد ،که در این بازرسی ها مقادیر زیادی ادوات نظامی در بین وسایل آنها یافت شده وآنها قصد ورود این تجهیزات به اردوگاه لیبرتی را داشتند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد