سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک ناهنجاری اقتصادی

ماجرای وام 500 میلیارد تومانی در خوزستان !

    اخیرا به بسیاری از واحدهای اقتصادی بزرگ ایمیل های مشکوکی ارسال می شود که مدعی تامین مالی از مبلغ 500 میلیارد تومان به بالاست!

    تامین مالی در بخش صنعت از جمله مهمترین اولویت های دولت در سال جاری عنوان شده که البته با مانع سخت چند قفله شدن منابع در بانک ها مواجه است. اما به نظر می رسد برخی افراد از این شرایط در حال سوء استفاده هستند.برای بسیاری از واحدهای اقتصادی در کشور طی ماه های اخیر تامین نقدینگی امری بسیار مهم و در برخی موارد به امری غیر قابل دسترس تبدیل شده است و از همین رو چندی قبل موضوع تامین مالی در حوزه صنعت با تشکیل کارگروهی بین وزارت صنعت ، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد شکل اجرایی به خود گرفت. اما خیرا به بسیاری از واحدهای اقتصادی بزرگ ایمیل های مشکوکی ارسال می شود که مدعی تامین مالی از مبلغ 500 میلیارد تومان به بالاست!

    « بنده آمادگی سرمایه گذاری یا مشارکت یا شراکت در هر گونه پروژه دولتی و ملی و خصوصی چه داخلی و چه خارجی را با شرکت های معتبر داخلی و خارجی از مبلغ 500 میلیارد تومان به بالا تا هر مبلغی که مورد نیاز باشد دارم....» این بخشی از نامه ای است که به ایمیل صدها شرکت دولتی و خصوصی طی هفته های اخیر ارسال شده است. در ادامه این ایمیل تصریح شده که طرح باید توجیه اقتصادی داشته باشد و اعلام شده تمام روند کار تفکیک شده، تعریف شده و در چارچوب ضوابط و قوانین و مقررات انجام می شود!

    نحوه کار این مجموعه جدید به این صورت عنوان شده است که با دریافت طرح توجیه اقتصادی و بعد از مشخص شدن میزان حق دلالی دریافتی، سود مورد نظر بنگاه اقتصادی و همچنین زمان بازپرداخت وام،طرح به تایید بانک رسیده و در زمان بسیار کوتاهی مقدمات پرداخت وام  اجرایی می شود. بر اساس گفته فرد مذکور هم اکنون دو پروژه در خوزستان به همین شیوه تامین اعتبار شده است. نکته جالب در این میان ادعای فرد مذکور مبنی بر این است که این تیم تلاش دارد پروژه های نیمه تمام در کشور را از همین طریق تامین اعتبار کند!

    از سوی دیگر تیم مذکور از پذیرش طرح های کمتر از 500 میلیارد تومان خودداری می کند!

    در این میان جای سوال است که چگونه فرد یا افرادی با برخی ارتباطات خاص با مدیران رده بالای بانکی در کشور براحتی و با دریافت حق دلالی وام های از 500 میلیارد تومان به بالا فرآهم کرده و در مقابل بخش عظیمی از مدیران صنعتی بخش خصوصی کشور برای دریافت وام کمتر از یک میلیارد تومان و برای نجات از شرایط نامتعادل اقتصادی فعلی با موانع متعدد روبرو می شوند؟ و در این میان چگونه می شود وام 500 میلیارد تومانی جور کرد و همه ضوابط و مقررات کشور نیز رعایت شود؟

    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد