سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرداری اهواز

 شهرداری اهواز چگونه می تواند مردم را راضی کند!؟ 

استاندار اختیارات را از شهردار گرفته! سید شریف حسینی مدعی شد که در حال حاضر شهردار اهواز اختیاری از خود ندارد و استاندار به او اختیار انجام کار قابل توجه نداده است.فعالان یا کسانی که در علم مدیریت سوابقی دارند یا آن را تجربه کرده اند اتفاق نظر دارند که هر مدیر، بخصوص در عرصه عمرانی باید سه برنامه در دستور کار خود داشته باشد. کوتاه مدت شامل کارهای سریعی که اعتماد مردم را جلب کند، بلند مدت که زیر ساخت ها را آماده یا بسازد و میان مدت.

در امور شهری، این فرمول بیش از هر جای دیگر نمود پیدا می کند. به این ترتیب که مثلا با توسعه فضای سبز، ایجاد مبلمان شهری و احداث پارکهای محله ای مردم متوجه تغییری در شهر از این بابت می شوند، اما کل قضیه این نیست و در این برنامه ها خلاصه نمی شود.

سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در این باره به راوی گفت: تابوی احداث زیر گذر در اهواز باید شکسته شود و در برخی نقاط و میادین، انجام این کار شدنی است و موانع قابل توجهی وجود ندارد.حسینی از جمله گفت: کمترین کاری که می توانیم برای خانواده های شهدا و مردمی که روزهای پنجشنبه به بهشت آباد و گلزار شهدا می روند انجام دهیم این است که مسیر تردد آنها را اصلاح کنیم تا هر هفته مردمی که از سر مزار برمی گردند یا شهروندانی که محل سکونتشان در این مسیر است، مدتها(باور کنید گاهی بیش از یکساعت) بخاطر گره خوردن ترافیک در میدان تقاطع فاز یک مجاور پل هاشمی گرفتار نشوند و در همین شب جمعه گذشته مردم با زبان روزه در ترافیک ماندند و کسی بدادشان نرسید و بعد از ساعت 21 افطار کردند، این در حالی است که جز با احداث ترجیحا زیر گذر یا رو گذر حل مشکل امکان پذیر نیست.

به نظر سید شریف هر قدر در احداث زیر گذر در اهواز تاخیر شود، کار دشوارتر می شود چون ما که همت تعریض خیابان را نداریم و تجربه خیابان 24 متری این را ثابت کرده بنابراین با گذشت زمان و محدودتر شدن فضاها اگر الان اقدام نکنیم، بعد مسائل و مانع هایی بر سر راه پیدا می شود، ضمن اینکه زیبایی شهر در احداث زیر گذر است و روگذر به زیبایی شهر کمک نمی کند.

به گفته او هنر این است که در زیر ساخت هم فعال شویم و همانطور که در اصفهان می توانند زیر بازار قدیم زیرگذر بزنند، ما هم (اگر بخواهیم) می توانیم چنین طرح هایی اجرا کنیم. اهواز فقط کیانپارس و جاده ساحلی نیست حسینی ادامه داد در روزهای اخیر هر روز چندین تماس از شهروندان دارم که نسبت به آسفالت مجدد جاده ساحلی معترض هستند.

 مردم می گویند در حالی که بسیاری از مناطق اطراف شهر و حتی خیابان های داخل شهر در انتظار آسفالت شدن است، چرا باز هم سراغ این قسمت از شهر رفته اند و با تخریب آن فضا را آلوده کرده و در حالی که اکثر جاده سالم است دوباره روی آن آسفالت میریزند لذا مردم به این قسمت حساس شده اند و می پرسند چرا هر چه پارکهای مطرح و رفاهیات است باید سمت کیانپارس و جاده ساحلی ختم و نابسامانی مناطق دیگر نادیده گرفته می شود.

   استاندار اختیارات را از شهردار گرفته! حسینی مدعی شد که در حال حاضر شهردار اهواز اختیاری از خود ندارد و استاندار به او اختیار انجام کار قابل توجه نداده و حتی زمان شورا،اختیارات شهردار بیشتر از الان بود .  وی پیشنهاد کرد در قبال تعریف برنامه هایی که مورد تایید کارشناسان شهری و عمرانی باشد، استاندار به شهردار اختیار انجام کارهای زیر بنایی بدهد تا تمام عملکرد شهرداری در حوزه فضای سبز و آسفالت خلاصه نشود.

نماینده مردم اهواز ضمنا اظهار امیدواری نمود که در انتخابات شورای شهر آینده، مردم به شاخص ها توجه داشته باشند و با رای خود افرادی را وارد شورا کنند که متخصص بوده و تجربه کار داشته باشند کما اینکه در دیگر کلانشهرها با رعایت این ملاک ها توانسته اند کارهای ماندگار انجام دهند و موانع و مشکلات پروژه های عمران شهری را برطرف سازند/نور خوزستان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد