سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از ایذه

اولتیماتوم مردم ایذه‌ به مدیرعامل بانک صادرات خوزستان:

در صورت عدم تغییر سرپرست فعلی، حساب های خود را مسدود می کنیم  

از زمان حضور سرپرست جدید ارائه خدمات از جمله تسهیلات بانکی، صدور ضمانت نامه ها و بروات به صورت قطره چکانی درآمده و هیچ کس پاسخگوی اتلاف وقت شهروندان نیست. چرا که برای یک امضا می بایست بیش از چند هفته به انتظار نشست تا سرپرست از مرخصی یا ماموریت برگردد.

خوانانیوز : بانک ها در جوامع گذشته تا به امروز نقش بسزایی در داد و ستد داشته اند.امروزه با پیشرفت های علمی در جهان، بانک ها نیز به فراخور، خود را به علم روز مجهز کرده اند. دریافت و پرداخت های الکترونیکی یکی از محدود کارهایی است که این روزها بانک ها، به مشتریان خود ارائه می دهند و شاید بتوان گفت که امروزه بانک ها برای تسریع در امور بانکداری و ارائه خدمات بیشتر، با دادن سود سپرده و سرمایه گذاری و نیز ارائه تسهیلات بانکی و صدور ضمانت نامه ها و ... به جذب مشتری می پردازند و تا مادامی که مشتری بداند وقت کمتری را صرف امور بانکی می کند اما از آن سو خدمات بیشتری به او ارائه می گردد به سمت چنین بانکهای پاسخگویی خواهد رفت. اما آن روی سکه اگر اتفاق بیفتد نه تنها مشتری از مراجعه به بانک مورد اشاره صرف نظر خواهد کرد، بلکه حساب خود را خالی نموده و آن را راکد یا به طور کلی مسدود می کند.

این روزها پس از حضور سرپرست حوزه 13 بانک صادرات در شهرستان های رامهرمز، باغملک،قلعه تل ،صیدون،دهدز و ایذه، بسیاری از اصناف و بازاریان و شهروندان این شهرها از خدمات قطره چکانی بانک صادرات گلایه مند شده اند و بارها اعتراض خود را اعلام نموده اند که در تماس های بی شمار شهروندان ایذه ای، به این شهر آمده ایم و در این خصوص به گفتگو پرداخته ایم.

در گفتگوی خبرنگار ما با شهروندان و بازاریان ایذه ای گفته شد که از زمان حضور سرپرست جدید ارائه خدمات از جمله تسهیلات بانکی، صدور ضمانت نامه ها و بروات به صورت قطره چکانی درآمده و هیچ کس پاسخگوی اتلاف وقت شهروندان نیست. چرا که برای یک امضا می بایست بیش از چند هفته به انتظار نشست تا سرپرست از مرخصی یا ماموریت برگردد.

احمدی یکی از بازاریان ایذه ای می گوید:نزدیک به 20 سال در بانک صادرات حساب دارم که چند وقت پیش با مراجعه به بانک، تقاضای وام نمودم. اما هرروز با گفتن اینکه سرپرست تائید نکرده یا ایشان مرخصی یا ماموریت هستند امروز و فردایم کردند که قید گرفتن وام را زده ام.

 

 

وی افزود: مگر 20 سال بدون آنکه حتی یک چک برگشت خورده داشته باشم زمان کمی است که آقایان با امروز و فردا کردن و در مرخصی بودن، مرا از گرفتن وام منصرف کنند.آخر مگر این انصاف است که اینگونه با مشتری برخورد قهری می کنند.

دیگر شهروند ایذه ای که پس از خروج از بانک صادرات با ما هم کلام شد می گوید: بخدا خسته شده ام از بس به بانک مراجعه نمودم و جمله سرپرست در مرخصی یا ماموریت است را شنیده ام. واقعاً متعجب ام از سرپرست حوزه بانک صادرات در ایذه که اینگونه امثال مرا به سخره گرفته است. واقعاً اگر نمی خواستند وام بدهند چرا اسناد و مدارک ما را گرفتند و اگر موافقت کرده اند چرا برای امضای آخر امروز و فردایم می کنند.

وی در ادامه افزود: آیا مدیر عامل بانک صادرات خوزستان از وضعیت بوجود آمده، مطلع نیست که آقایان در ایذه چگونه با شهروندان برخورد می کنند.

این شهروند ایذه ای که دل پر دردی داشت در ادامه خاطر نشان کرد: اصلاً چرا مدیر عامل بانک صادرات خوزستان از نیروهای بومی که درد آشنای منطقه هستند،استفاده نمی کند تا اینگونه به مرخصی و ماموریت های دائمی کمتری بروند. اگر ایشان برای بانک صادرات نیروی مهمی است چرا در مرکز استان به طور دائمی به کار گرفته نمی شود. یعنی در بانک های صادرات خوزستان قطع سرپرست است.

این شهروند ایذه ای گفت: ما اگر پولی داشتیم تقاضای وام نمی کردیم که اینگونه ما را به باد تمسخر بگیرند و وقت مان را بیهوده تلف کنند. اگر ایشان وقت ندارند که پاسخ نامه ها و درخواست های مان را بدهند، اعلام کنند تا تکلیف مان را بدانیم و هر روز به امید جواب به بانک مراجعه نکنیم.

فرهادی دیگر شهروند ایذه ای می گوید: از مدیر عامل بانک صادرات خوزستان، تقاضای تجدید نظر در خصوص سرپرست معرفی شده در شهرستان های ایذه، باغملک و رامهرمز را داریم چرا که ایشان می خواهد فراتر از قانون و دستورالعمل ها عمل کند.

وی بیان کرد: سرپرست همیشه در مرخصی و ماموریت، یک معاون به جای خود معرفی کرده است که نه تنها حق امضا ندارد بلکه می گوید رئیس اجازه نداده و تنها خود ایشان هستند که حق امضا دارند. به نظر شما آیا این مسئله توهین به شعور مردم و اتلاف وقت شهروندان نیست.

پس از صحبت های شهروندان خبرنگار ما برای صحت و سقم ماجرا به چند شعبه بانک مراجعه کرده و از کارمندان درباره اینگونه رفتارها با مشتریان پرسید که یکی از آنها گفت: خود ما نیز از اینکه اینگونه با مشتریان و شهروندان محترم برخورد می شود، شاکی هستیم اما نه تنها از دست ما کاری برنمی آید بلکه اجازه هیچ کاری را نداریم.اگر اعتراض کنیم توبیخ می شویم یا شعبه مان را تغییر می دهند.

وی در ادامه گفت: درست است که قانون تعیین کننده است اما سخت گیری بی جهت و بدور از آئین نامه ها، کار زشت و ناپسندی است که این روزها از ما خواسته می شود که انجام دهیم.

وی افزود: مشتری فکر می کند که ما به او راست نمی گوئیم و هرچه دوست دارد نثارمان می کند. وقتی پیمانکاری که چندین سال مشتری ماست و درخواست صدور ضمانت نامه می کند کسی نیست که جواب او را بدهد و به موقع ضمانت نامه اش را جهت شرکت در مناقصه صادر کند،به نظرتان آخر و عاقبت این بانک در ایذه چه خواهد شد؟

ایشان خاطر نشان کردند: از زمان حضور سرپرست جدید،در ابتدا شهروندان رامهرمزی بودند که از سخت گیری های ایشان به ستوه آمدند و علم اعتراض خود را به چنین مدیریتی، بلند کردند و حال این شهروندان ایذه ای هستند که این چنین سرگردان شده اند و کسی پاسخگوی بی احترامی و سخت گیری های فراقانونی نیست.

وی دلیل اصلی اینگونه اعتراض ها را تعدد حوزه های سرپرستی دانسته و می گوید: علت اصلی اینکه سرپرست جدید در طول هفته، یک روز بیشتر در این شهرها نیست تعداد زیاد حوزه های تحت سرپرستی ایشان است که اجازه حضور بیشتر را نمی دهد. البته  اگر مرخصی های ایشان را نادیده بگیریم.

این کارمند بانک افزود: سرپرستی شهرهای رامهرمز، باغملک، صیدون، قلعه تل، ایذه و ... بر عهده یک نفر است که لازم است مدیر عامل بانک صارات خوزستان از تعداد حوزه ها بکاهد و به یکی دو نفر دیگر مسئولیت بدهد و تا زمانی که چنین اقدامی نشود آش همان آش است و کاسه همان کاسه.

تلاش خبرنگار ما جهت گفتگو با سرپرست حوزه 13 شهرهای ایذه ،رامهرمز،باغملک،قلعه تل،دهدز و صیدون به علت عدم حضور ایشان بی نتیجه ماند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد