سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

حجازی خبرداد:
کاهش ورود مواد مخدر در خوزستان
اهواز - خبرگزاری مهر: استاندار خوزستان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی دستگاه های انتظامی و نظامی میزان ورود مواد مخدر در این استان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر حجازی پیش از ظهر شنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات و تمهیدات صورت گرفته و تشکیل جدی جلسات این شورا در استان خوزستان و اهمیت دادن به مصوبات آن هم اکنون شاهد هستیم میزان ورود مواد مخدر به استان خوزستان کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان همچنین به نوعی یک بارانداز برای انتقال مواد مخدر بین استانهای مختلف کشور برای قاچاقچیان به حساب می آید، افزود: در این مدت میزان ترانزیت مواد مخدر نیز کاهش یافته است.
 
حجازی تاکید کرد: با آلوده شدن هر فردی به مواد مخدر در حقیقت یک خانواده درگیر مشکل شده اند و با درگیری هر خانواده ای چندین خانواده دیگر که به نوعی با آن در ارتباط هستند دچار مشکل می شوند پس نمی توان از مقوله اعتیاد به سادگی گذشت و دستگاه های ذیربط همچون آموزش و پرورش؛ نیروی انتظامی و بهزیستی باید دقت نظر ویژه ای در امور آموزشی و اطلاع رسانی؛ کنترل؛ پیشگیری و مبارزه داشته باشند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه یکی از عوامل بازدارنده مذهب است، تصریح کرد: یکی از اهرم های مبارزه ما ظرفیت دینی مذهبی کشور ما است و اعتقادات مردم آن پس ضرورت دارد از این بستر استفاده و قبل از اینکه آگاهی مردم با تبلیغات سوء به ناآگاهی تبدیل شود به طور تخصصی به بررسی آسیبهای ناشی از ماهواره؛ اینترنت و برخی از شبکه های اجتماعی مجازی پرداخته شود و با برقراری ارتباط مستمر با جوانان؛ افراد شاغل در محیط های مختلف کاری و غیره متوجه مسیرهای انحرافی باشند.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با توزیع کنندگان مواد مخدر گفت: با شناسایی اماکنی که این افراد تجمع می کنند و مبارزه با آنها این آمار باز هم کاهش می یابد خوشبختانه شورای مبارزه با مواد مخدر در یک سالی که از فعالیتش می گذرد با انسجام خاصی که داشته است نقش پررنگی در شناسایی عوامل و فاکتورهای گرایش به مواد مخدر داشته است.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر خطاب به فرمانداران حاضر در نشست بیان کرد: تقویت زمینه های مبارزه باید از لایه های پائین شروع شده تا زیر ساختی قوی به وجود آید با تقویت شهرستانها استان نیز تقویت می شود.

استاندار خوزستان از بهره برداری از اردوگاه معتادان تا اواخر تابستان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این اردوگاه و سوق دادن آنها به سمت بازپروری و آموزشهای فنی آمار ورود زندانی ها کاهش می یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد