سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که میهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.
*به دلیل استقبال مخاطبان گرامی از خبرهای کوتاه با عنوان "روایت مشرق از گوشه و کنار سیاست" و همچنین درخواست های متعدد و مکرر کاربران برای افزایش روزهای انتشار این اخبار، بنا داریم به حول و قوه الهی در روزهای شنبه- دوشنبه و چهارشنبه هر هفته، خبرهای کوتاه را منتشر نماییم. یکی از مزیت های این طرح، تازه تر بودن خبرها و سرعت بیشتر در انعکاس آنها خواهد بود.

*مجوز انتشار چاپ جدید کتاب "شرح اسم" که زندگینامه مقام معظم رهبری از سال 1318 تا 1357 است صادر شده و این کتاب با اندکی ویرایش و تصحیح برخی اشکالات تاریخی به زودی به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

*نشست انتخاباتی گروهی از اصلاح طلبان در پنجاب آمل برگزار شده است. حمید رضاجلایی پور، محمد نعیمی پور وباقر نبوی از جمله سخنرانان این همایش بودند.نعیمی پور ضمن ارائه گزارشی از برنامه انتخاباتی اصلاح طلبان، گفته است:" ما از انقلابیم و باید انقلابی بمانیم و بر اساس قانون اساسی فعالیت کنیم."جلایی پورهم از چهار بحران مشروعیت، کارآمدی،مشارکت ومقبولیت سخن گفته و تاکید کرده "ما با پذیرش قانون اساسی باید در انتخابات حضوری فعال داشته باشیم."

*کارشناسان جمعیت و متخصصان فیزیولوژیست نسبت به نرخ منفی جمعیت "ژن نخبه" در کشور هشدار داده اند. به اعتقاد این گروه از کارشناسان، بیشترین نرخ کاهش جمعیت متعلق به طبقه نخبگان و متخصصان است که معمولا از ضریب هوش و پشتکار بالایی برخوردارند و این امر می تواند در آینده مشکلاتی را برای کشور که مهمترین سرمایه آن نیروی انسانی است فراهم آورد.

*یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری در جلسه ای با گلایه از اصولگرایان گفته" من از خودی ها دلگیرم که کوچکترین ضعف ما را بزرگ می کنند و هر کار مثبت مان را به حساب انتخابات می گذارند." وی ضمن قبول فساد برخی اطرافیانش گفته:" من به اندازه کافی کادر ندارم و اگر شما نیرو معرفی کنید من بلافاصله جایگزین خواهم کرد."

*شنیده ایم علت اخلال در صدور ویزا برای زائران حج عمره ایرانی، توزیع شیرینی توسط برخی جوانان در مقابل سفارت عربستان در تهران به مناسبت مرگ نایف بوده است. پسر نایف مسوول صدور ویزا برای زائران حج است.

*اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار خواهد گرفت. در قانون اساسی درباره نظارت بر انتخابات که وظیفه شورای نگهبان است قانون داریم اما قانونی درباره مجری انتخابات  که دولت است نداریم. در زمان ریاست پورمحمدی بر وزارت کشور، اصلاحات لازم در قانون انتخابات انجام شد و برای اظهار نظر به مجمع تشخیص ارجاع شد. در حال حاضر سیاست های اجتماعی در دستور کار مجمع قرار دارد که حدود دو ماه بررسی آن به درازا خواهد کشید.

* عملیات هوشمندانه سید حسن نصرالله علیه برخی فلسطینی های اخوانی که در درگیری های سوریه از معارضان حمایت می کنند، فضای فکری و سیاسی آنها را بر هم زده است. سید حسن در سخنرانی هفته گذشته خود به مناسبت سالگرد جنگ 33 روزه اعلام کرد ما در این نبرد پیروزمندانه با موشک های سوریه، تل آویو و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار می دادیم . این سخنان بازتاب گسترده ای در میان فلسطینیان داشته است. مقامات صهیونیسم از جنگ جدید روانی و هوشمندانه سید حسن نصرالله علیه معارضان سوریه اظهار شگفتی کرده اند.

*ارزیابی یک مرکز مهم استراتژیک کشور نشان می دهد در هفته های اخیر برخی مسوولان و رسانه ها ، بدون توجه به فضای تحریم، اقدام به سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات اقتصادی کرده و ضریب بالایی به برخی گرانی ها و کمبودها داده اند.

*خوئینی ها از مطرح شدن نام "محمد رضا عارف" به عنوان گزینه ریاست جمهوری اصلاح طلبان عصبانی است و گفته" اگر عارف بیاید من  سکوت نخواهم کرد چرا که او را اصلاح طلب نمی دانم و در این باره شخصا بیانیه خواهم داد." خوئینی ها معتقد است معرفی امثال جهانگیری و عارف یعنی آبروریزی برای اصلاح طلبان، چون هیچ کدام از این کاندیداها نه اهل چالش و ایستادن در برابر فشارها هستند و نه رای آور.

*مواضع ضد سوری اردوغان،عبدالله گل و داود اوغلو و برخی دیگر از مقامات دولت ترکیه باعث به خشم درآمدن جمعیت 25 میلیونی علویان این کشورشده است. علوی های ترکیه پیوند نزدیکی با علویان سوریه به ویژه خاندان اسد دارند. کارشناسان منطقه با اشاره به مواضع دولت ترکیه به ویژه در قبال سوریه و ایران ، شکست حزب عدالت و توسعه را در انتخابات آینده پیش بینی می کنند.

*مقامات دولت سوریه با الهام گرفتن از الگوی نیروی مقاومت بسیج در ایران، اقدام به راه اندازی ارتشی مردمی به نام "جیش الشعبی" در سوریه کرده اند که این ابتکار بلافاصله تاثیر خود را در مهار و شکست فتنه سوریه به ویژه در روزهای اخیر نشان داده است. کارشناسان نظامی می گویند با تشکیل این یگان های مردمی، روحیه، جسارت و تحرک قابل ملاحظه ای درکالبد ارتش سوریه دمیده شده است.

*در سال گذشته بیش از 120 هزار تن از شیعیان عربستان برای زیارت و بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی کشورمان وارد جمهوری اسلامی ایران شدند. پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به بیش از 300 هزار نفر برسد. 

*** کیسه زباله با «پرچم اسرائیل» یک مقام مسوول در استان گیلان اعلام کرده که قرار است در آستانه «روز جهانی قدس» بیش از 46 هزار کیسه زباله با پرچم اسرائیل توزیع شود
حجت الاسلام مجتبی اشجری، مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفته است که «تمهیدات لازم جهت برگزاری بهتر روز جهانی قدس در این استان صورت گرفته است.»
وی درباره این «تمهیدات» گفته است که «سازمان پسماندهای شهرداری رشت امسال با پرچم اسرائیل غاصب بر روی کیسه زباله، انزجار مردم ایران را از این رژیم منحوس اعلام می کند.»

***پیدا شدن نوزاد در سطل زبالهپلیس چین از کشف نوزادی رهاشده داخل کیسه‌ای پلاستیکی در سطل زباله خبرداد.
بنابر اعلام پلیس محلی استان «لیائونینگ»، مرد دوره‌گردی که در حال گشتن سطل‌های زباله بود، این نوزاد دختر را پیدا کرد و پلیس را مطلع ساخت. پلیس پس از دریافت گزارش رهاکردن این دختر در سطل زباله به محل مورد نظر اعزام شد و نوزاد را که وضعیت جسمانی مناسبی نداشت به بیمارستان منتقل کرد.
یکی از شاهدان گفت: وقتی این دختر را دیدم به دلیل جراحتی که از ناحیه گردن دیده بود در حال خونریزی بود اما همچنان به آرامی نفس می‌‌کشید و قلبش ضربان داشت. بنابر گفته پزشکان معالج این نوزاد، روی گردن این دختر محل بریدگی با چاقو وجود داشت که اگر دیرتر به بیمارستان می‌‌رسید، فوت کرده بود. گفته شده است این نوزاد یکی از قربانیان سیاست تک فرزندی اتخاذ شده توسط دولت این کشور است.
***دردسر مربی مطرح برای گرفتن چند صد میلیون تومان!یکی از مربیان مطرح فوتبال کشور که در زمره مربیان موفق فصل گذشته کشورمان بود و در پایان فصل قبل تیمش را تغییر داد، با یک دردسر بزرگ روبرو شده است.
این مربی فصل قبل قراردادی خوب را منعقد کرد و با مبلغ قابل توجهی قرارداد بست اما تا این لحظه بخش قابل توجهی از پول خود را نگرفته است و ظاهرا برای رسیدن به این پول مانع بزرگی سر راه خود می بیند.

یکی از نزدیکان به فدراسیون فوتبال با اعلام این خبر گفت:«مربی مورد نظر سال قبل سقف قرارداد را رعایت نکرد و حالا هم وقتی باشگاه سابقش پولش را نمی دهد نمی تواند شکایت کند چون در صورت شکایت از این باشگاه، مبلغ واقعی قراردادش لو می رود و با دردسر های بزرگ تری روبرو می گردد.»

***جلوگیری از رقابت یک دختر باحجاب توسط مقامهای المپیکمقامهای المپیک لندن از حضور یک دختر ورزشکارعربستان سعودی در مسابقه جودو به علت داشتن روسری جلوگیری کردند.
«فدراسیون بین المللی جودو»، دختر 18 ساله ای به نام "وجدان شاهرکانی" را از شرکت در رقابت جودو محروم کرد چرا که بر اساس اصول جودو، فرد ورزشکار نباید سرپوشی به سر داشته باشد.
بر پایه این گزارش، داشتن روسری هنگام مسابقه ممکن است موجب ایجاد خطر برای ورزشکار شود.

***عدم پخش قطعه رضا صادقی در "ماه عسل"در چند روز گذشته، از قطعیت پخش قطعات بنیامین بهادری و رضا صادقی به عنوان تیتراژ ابتدا و انتهای «ماه عسل»صحبت شد ولی با وجود روی آنتن رفتن این برنامه و پخش قطعه بنیامین به عنوان تیتراژ ابتدایی، همچنان قطعه رضا صادقی از این برنامه پخش نشده و گمانه زنی های مختلفی نیز در این باره بوجود آمده است.
محمد اسدیان از نزدیکان صادقی در این باره می گوید : « اگر شما خبری در این باره دارید ما هم داریم. فقط از طریق جراید و سایت شما ما هم متوجه شده ایم که کار چند اصلاحیه خورده ولی هنوز چیزی به خود ما نگفته اند. یعنی هیچ تماسی با ما گرفته نشده که مثلا کار اصلاحیه خورده و برای اعمال آنها اقدام کنید.
صحبت های محمد اسدیان باعث شد برای پیگیری این ماجرا ، سراغ «یوسفی» تهیه کننده برنامه ماه عسل برویم. ایشان درباره پخش شدن یا نشدن این قطعه به موسیقی ما گفت: « پخش این ترانه کنسل نشده ولی باید مشورت کنیم! اجازه بدهید پس از مشورت با بعضی از دوستان و قطعیت این موضوع من در این باره صحبت کنم. هنوز چیزی مشخص نیست و باید جلسه هایی برگزار شود و در این باره تصمیم گیری کنیم.»

***مردی که با خوردن قرص زن شد ! مردی که از قرص‌هایی برای رفع تاسی سرش استفاده می‌کرد ادعا کرد که آن قرص‌ها او را تبدیل به زن کرده است!
ویلیام مک کی بعد از خوردن آن قرص‌ها با وجود اینکه در رشد مجدد موهایش شکست خورد ولی ادعا کرد آن قرص‌ها باعث تغییر شکل اندامش شده است.
یک ماه بعد از اینکه او تغییر را در خود احساس کرد ، وی لباس پوشیدنش را تغییر داد و تحت نام ماندی ،لباس‌های زنانه به تن کرد.
این آقا ادعا می‌کند که با خوردن یک بار در روز به مدت نه ماه به طور چشمگیری تعادل هورمونی بدن او تغییر کرده تا حدی که اکنون تصور می‌کند به طور کامل تغییر جنسیت داده است.

 ***پشت پرده سناریو نخ نما شده کروبی و واحدی در خبرها آمده است که مجتبی واحدی سردبیر سابق روزنامه آفتاب یزد که از مشاوران و همراهان و دوستان نزدیک کروبی بوده است، اخیرا اعلام کرده که نگرشی متفاوت نسبت به کروبی دارد و خود را مشاور وی نمی داند و اکنون با اندیشه متفاوت سیاسی نسبت به کروبی قرار دارد.
برخی کارشناسان، معتقدند که مجتبی واحدی، از نزدیکان مورد وثوق کروبی بوده و حالا در واشنگتن سکونت دارد و دائم در گفت وگو با صدای آمریکا، بی بی سی و سایر رسانه های فارسی زبان غربی در حال حمله به نظام جمهوری اسلامی ودولت است، در نتیجه با این موضع گیری اخیر خود به دنبال آن است که فشار بر کروبی را کاهش دهد و برای کروبی هزینه سازی نکند، تا در صورتی که امکان داشته باشد شرایط برای خروج کروبی از حصر فراهم شود.
این کارشناسان اضافه می کنند: کروبی در داخل کشور در دوسال اخیر در شرایط متفاوتی نسبت به واحدی قرار داشته و موضع گیری ها و نقدها و سخنانی که واحدی به عنوان مشاور یا فردی از نزدیکان کروبی اعلام داشته، به زیان کروبی و نمره منفی برای اومحسوب می شود. در نتیجه بخشی از اپوزیسیون با خیال این که کناره گرفتن واحدی از کروبی می تواند به خروج از حصر و انزوای کروبی کمک کند، در نتیجه از واحدی خواسته اند که اعلام کند هیچ تعلقی نسبت به کروبی و تفکر و اندیشه های او ندارد.
عده ای از ناظران سیاسی نیز گفته اند، در مقطع کنونی برخی اصلاح طلبان از جمله عبداله نوری، خاتمی، هاشمی و .. تلاش می کنند که در انتخابات ریاست جمهوری آینده وارد عرصه شوند و حساب خود را از فتنه 88 جداکرده اند، با این امید که بتوانند در انتخابات آینده حضور داشته باشند و افراد درون کشور را متفاوت از سایر هواداران جنبش سبز در خارج کشور نشان دهند. در نتیجه سعی می کنند ادبیات خود را متفاوت از ادبیات تند و براندازانه واحدی و دیگران نشان دهند.
براین اساس، به نظر می رسد که اظهار نظر اخیر واحدی، با این هدف صورت گرفته که کروبی و سران جریان اصلاحات، به تدریج از سکوت خارج شوند و برای انتخابات آینده فعال باشند.
 

 ***اختلاف خاتمی و عبدلله‌نوری بخاطر بیانیه یک منبع اصلاح طلب ضمن بیان این خبر گفته است پس از جلسه مشترک خاتمی و عبدالله نوری رئیس دولت اصلاحات از وی می خواهد مفاد این جلسه خبری نشده و محرمانه باقی بماند اما افراد نزدیک به عبدالله نوری به درخواست وزیر کشور دولت اصلاحات خبر و تصویر این جلسه را در فضای مجازی منتشر کرده اند.

این منبع مطلع گفت: سید محمد خاتمی پس از این رویداد به انتقاد از عبدالله نوری در چند محفل خصوصی پرداخته است. همچنین گفته می شود که عبدالله نوری خواستار انتشار بیانیه تند پس از این دیدار بوده که با مخالفت سید محمد خاتمی مواجه شده و عبدالله نوری در چند جمع اصلاح طلبان گفته است اگر با اصولگرایان می نشستم بیانیه ای محکم تر از این منتشر می شود.
خاتمی به عبدالله نوری گفته است: صدور چنین بیانیه هایی به جای تقویت اصلاح طلبان و ضربه به اصولگرایان به خودمان خدشه وارد می کند.

***نگرانی ضدانقلاب برای قیمت آش رشته با آغاز تحریم‌های نفتی غرب علیه ایران ، رسانه‌های وابسته به جریانات ضدانقلاب تلاش گسترده‌ای را به منظور سیاه نمایی اقتصادی در ایران مبذول کرده‌اند اما از آنجایی که جریانات ضدانقلاب خارج‌نشین در این زمینه با فقر سوژه‌یابی مواجه شده‌اند، در ماه‌های اخیر به بررسی قیمت اقلام عجیب و غریب پرداخته‌اند، طوری‌که اخیرا یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب در گزارشی به بررسی قیمت «آش رشته» در سال‌های اخیر پرداخته است!
در بخشی از این گزارش آمده «قیمت بسیار بالای آش رشته مردم روزه‌دار را غافلگیر کرده است. بررسی‌های میدانی نشان‌ می‌دهد در نخستین روز از ماه رمضان قیمت آش رشته نسبت به سال پیش چند برابر شده است».
در ادامه این گزارش می‌خوانیم «امسال و در نخستین روز ماه رمضان قیمت هر کیلو آش‌رشته 8هزار تومان اعلام شده است و پیش‌بینی‌ها نشان‌ می‌دهد قیمت آش رشته در روزهای آینده به دلیل استقبال و تمایل روزه‌داران جهت استفاده از آن افزایش یافته و به 10 هزار تومان هم برسد.» این مساله به خوبی نشان می‌دهد عدم اطلاع از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ایران، چگونه رسانه‌های ضدانقلاب را به هذیان گویی واداشته است، چرا که بر اساس اعلام اتحادیه فروشندگان کباب و حلیم قیمت هر کیلو آش رشته 3500 تومان و هر پرس آن نیز 2500 اعلام شده است.

***یک اصلاح‌طلب: خاتمی خائن است

مجید گروسی پیرامون اظهارات ضد و نقیض برخی از چهره های اصلاح‌طلب مدعی پیرو خط امام(ره) اظهار داشت: ادعای دوم خردادی های وابسته به خاتمیون برگرفته از خط فکری امام(ره) نبوده چراکه آنها خود امام(ره) را هم قبول نداشتند.
وی در ادامه افزود: بعد از حادثه دوم خرداد چهره های برانداز در لباس اصلاح طلب با همکاری اپوزسیون خارج نشین در صدد تخریب چهره نظام و رهبری بر آمدند که بعضی از این ها وابسته به دولت خاتمی بودند.
دبیر کل جبهه جوانان ایران امروز ادامه داد: مدعیان اصلاح‌طلب شکست خورده پس از حادثه 88 برای این که طرفداران خود را از دست ندهند به جریان هایی وصل شدند که مسیر آنها را از اصلاحات واقعی، نظام و اهداف ولایت فقیه دور کرد.
وی با اشاره به تحرکات اخیر اصلاح طلبان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: خاتمی در طی 8 سال دولت اصلاحاتش نه تنها خدمت نکرد بلکه با راه اندازی یک سری جریانات و هم پوشانی با اپوزسیون غرب به ملت ایران و نظام خیانت کرده، مواضع خاتمی از ابتدا هرگز روشن و شفاف نبوده است، اصلاحات خاتمی جریانی مرده است و نباید به عرصه انتخابات ورود پیدا کنند.

***تست غذا در نمایشگاه های رمضانی!نمایشگاه مواد غذایی ماه رمضان در شهر تهران دایر شده تا روزه داران راحت تر مواد غذایی موردنیازشان را تهیه کنند اما گویا غرفه داران از آمدن ماه رمضان بی خبرند و بساط تست خوراکی ها در غرفه ها گسترده است.
نمایشگاه های عرضه مستقیم مواد غذایی در قالب طرح ضیافت تا دیروز در سه منطقه حکیمیه، ‌مصلای امام خمینی(ره) و فرهنگسرای خاورانبرپا بود مشاهدات حاکی از آن است که گرچه در این نمایشگاه ها کالاهای دیگری هم عرضه می شد اما غالب غرفه ها به عرضه مواد غذایی اختصاص یافته و محصولات شهرهای مختلف کشور در این نمایشگاه ها عرضه می شد.
نکته جالب توجه اینکه در هر غرفه از این نمایشگاه ها مقداری از مواد غذایی به منظور تست آن از قبیل انواع تنقلات، شیرینی، ترشی و ... برای تست روی پیشخوان قرار داشته و فروشنده قبل از هرگونه صحبتی پیشنهاد می کرد که اول "تست بفرمایید"!!!
 

*** توصیه های هفت گانه حجاریان به خاتمیسعید حجاریان در نامه ای به خاتمی توصیه کرده، وی هفت محور را برای حرکت آینده سیاسی اش مد نظر داشته باشد. این توصیه ها عبارتند از:
ا-تلاش برای تفکیک قائل شدن میان جریان اصلاحات و جنبش سبز
2-تدوین شعار واحد برای جذب همه نیرو های اصلاح طلب
3-مطالبه اجرای بدون تنازل قانون اساسی از نظام
4- تلاش برای به وحدت رساندن همه گروه های اصلاح طلب
5-تلاش برای جذب و یارگیری از میان جریان های اصولگرا
6-زمینه سازی برای انجام کنش های سیاسی جمعی از سوی اصلاح طلبان
7-تمرکز روی لزوم کارآمد سازی به جای زیر سوال بردن مشروعیت نظام

***اخذ وام با تولید پفک و سبزی خردکنی «پکیج آموزشی مراحل دریافت وام اشتغال»؛ ایمیلی که به صورت گسترده برای بسیاری از کاربران اینترنت ارسال شده است. در توضیحات همراه این ایمیل تاکید شده که این پکیح اورجینال بوده و دارای مجوز رسمی است.
نکته جالب در این ایمیل تبلیغاتی این است که تاکید شده «اگر آموزش ها و مراحل قید شده در این پکیچ را دنبال کنید و طرحی که به بانک ارائه میدهید استاندارد باشد بانک مجبور به دادن وام به شماست، از 10 میلیون تا 100 میلیون تومان و به هیچ وجه با طرح توجیهی مناسب قادر به رد درخواست وام نمی باشند.»
بیش از 60 طرح کسب و کار برای ارائه به بانک و دریافت وام در این پکیج پیشنهاد شده است. از طرح کسب و کار پرورش ماهی قزل آلا و راه اندازی باشگاه ورزشی گرفته تا طرح های احداث مهد کودک و تولید پفک نمکی. طرح هایی با جزئیات خاص آن بیشتر به نظر می رسد برای قانع کردن بانک برای دریافت وام هستند تا تولید.
«مهم نیست که شاغل هستید یا نه، فقط کافی است به دنبال گرفتن وام باشید»،‌ «روش 100% عملی گرفتن وام اشتغال مطابق با سیاست های جدید دولت»، «بازپرداخت این وام ها 5 سال است»، «بدون نیاز به سپرده گذاری» جمله هایی است که در این ایمیل تبلیغاتی عنوان شده تا کابران را برای خرید قانع کند. خریدی که برای آن باید 24 هزار تومان پرداخت کنید و از طریق پست محصول را دریافت کنید. 

 

همایون و نوری زاده کارشان اشتباه کردن است مجری شبکه سلطنت طلب "ایران آریایی" به مصاحبه اختصاصی تلویزیون ماهواره ای "کانال یک" با "رضا پهلوی" که توسط "شهرام همایون" مدیر این شبکه انجام شد، واکنش تندی نشان داد و با عصبانیت تمام به انتقاد از عملکرد چندین ساله همایون پرداخت.
"دخی عبدی" با دروغین خواندن این ادعا که مصاحبه یادشده به صورت زنده انجام گرفته است، گفت: «آقای همایون! چرا با مردم ایران روراست نیستی و به آن‌ها دروغ می‌گویی؟ شما مدعی شدید این مصاحبه زنده است و تماس‌هایی از ایران به این شبکه می‌شود و سؤال هایی از شاهزاده می‌پرسند و آخر برنامه طوری وانمود کردید که برنامه کاملاً مستقیم و زنده است و قسم هم خوردید که واقعاً برنامه زنده است. اما این برنامه ضبط شده بود.»
وی افزود: «همایون دروغ می‌گوید، چون روز قبل از پخش مصاحبه، بخشی از متن مصاحبه در مجله "فردوسی" چاپ شده بود و من حتی رنگ لباس بعضی از کسانی که به عنوان روزنامه نگار از شاهزاده می‌خواستند سؤال کنند را می‌دانستم. چرا "شهرام همایون" همیشه اشتباه می‌کند و بعداً می آید می‌گوید ما اشتباه کردیم؟ این همایون و نوری زاده کارشان اشتباه کردن است. مثل جریان مدحی که خودشان او را تحویل گرفتند و بزرگ کردند و بعد آمدند گفتند ما اشتباه کردیم. چرا برای مصاحبه حتی به شبکه ما اجازه ندادند که ما هم سؤال کنیم؟»

***پیام انتخاباتی خاتمی تهیه کننده و مجری باسابقه شبکه ضد انقلابی و سلطنت طلب "پارس" در خصوص تحرکات سیاسی جدید در جبهه اصلاح طلبی اظهار داشت: «پس از آنکه آقای خاتمی با رأی دادن در انتخابات مجلس، به حکومت چراغ سبز نشان داد و این پیام را فرستاد که "ما همچنان با ولایت فقیه هستیم" ، حالا اصلاح طلبان می خواهند با زمینه سازی دوباره وارد بازی شوند.»
وی افزود: «تمام این اصلاح طلبانی که به خارج آمده اند، به خصوص آن هایی که مثل "کدیور" و "حقیقت جو" در آمریکا هستند و مدت ها با مقامات آمریکایی مراوده داشته اند و با جمهوری اسلامی مخالفت کرده اند و با طیف های مختلف برانداز جمهوری اسلامی نشست و برخاست کرده اند، الان از کارهای گذشته خودشان برگشته اند و نظرشان عوض شده است و یواش یواش از پرخاشگری های خودشان فاصله می گیرند و حرف های قبلی خودشان را تکذیب می کنند و به آقای خامنه ای ارادت می ورزند و خودشان را مخلص ولایت فقیه می دانند.»
مهرداد پارسا همچنین گفت: «این اصلاح طلبان، هم می خواهند از آخور بخورند و هم از توبره. این اصلاح طلبان به محض اینکه چراغ سبز ببینند همه اهل ولایت فقیه می شوند. »

***تلاش رویترز برای تطمیع دختران نینجای ایرانیدختران نینجای ایران با طرح شکایتی خواستار پی‌گیری قضایی گزارش بهمن ماه رویترز شده‌اند. این خبرگزاری در گزارش خود نینجاها را آدم‌کش‌های دولت ایران خوانده بود. این رسانه همچنین به دلیل گزارش خود با شکایتی از سوی دولت ایران نیز روبرو است.
طبق گزارش‌ها، مقامات رویترز با مربی نینجاهای ایرانی تماس گرفته و به وی در مورد پیگیری پرونده حقوقی علیه این خبرگزاری هشدار داده‌اند. پرس تی‌‍وی مطلع شده است که مقامات این رسانه در لندن و نیز کارکنان آن در تهران با اعمال فشار بر دختران نینجای ایرانی در صددند از برگزاری جلسه دادگاه با شاکیان خصوصی جلوگیری کنند.
با این حال، نینجاهای ایرانی می‌گویند، مصمم هستند که رویترز را به دادگاه بکشانند. آن‌ها می‌گویند روش غیرحرفه‌ای و توام با دروغ‌پردازی رویترز در ارائه این گزارش، چهره نامناسبی از ورزشکاران رزمی ایرانی ترسیم کرده است.
خاطره جلیل‌زاده، هنرجوی نین‌جوتسو به پرس تی‌وی گفت، خبرنگار رویترز از من پرسید که در صورت حمله اسرائیل یا امریکا، من از کشورم دفاع می‌کنم یا نه. فکر می‌کنم کاملا واضح است که نه تنها هر ایرانی این کار را انجام می‌دهد، بلکه تمام مردم در هر کجای جهان از کشور خود دفاع می‌کنند.
جلیل‌زاده می‌گوید، رویترز جواب وطن‌دوستانه وی و هم رزمانش را تحریف و آن‌ها را آدم‌کشان دولت ایران خطاب کرده است.وی افزود، ما دست به اقدام قانونی می‌زنیم چرا که بانوان هنرجوی رشته نین‌جیتسو از این هنر رزمی به عنوان یک ورزش لذت می‌برند. رویترز آشکارا در مورد ما دروغ گفت.

**** جدیدترین هشدار آمریکا به ایرانسایت بی بی سی فارسی نوشت: «هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در جریان بازدیدی از اسرائیل گفته است که آمریکا "از همه اجزای قدرت" خود برای جلوگیری از توسعه سلاح اتمی توسط ایران استفاده خواهد کرد. او گفت که پیشنهادهایی که ایران تاکنون ارائه کرده به پیش بردن مذاکرات بر سر برنامه اتمی اش کمکی نمی کند.»
بنابر این گزارش، هیلاری کلینتون در کنفرانسی خبری پس از دیدار با شیمون پرز، رئیس اسرائیل و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم گفت: «همه یک راه حل دیپلماتیک را برای مساله برنامه اتمی ایران ترجیح می دهند. رهبران ایران هنوز فرصت گرفتن تصمیم درست را دارند. تصمیم نهایی با ایران است. ما از همه اجزای قدرت آمریکا برای جلوگیری از توسعه یک سلاح اتمی توسط ایران استفاده خواهیم کرد

*** موسوی به قانون اساسی ملتزم است!نسخه فارسی سایت اینترنتی "رادیوفرانسه" خبر داد: «محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، در جمع برخی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران درباره فضای سیاسی کنونی ایران و همچنین احتمال شرکت اصلاح طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفته است: «نشانه هایی برای تغییر فضا هست، هرچند خیلی چشمگیر نیست.»
بر پایه این گزارش، آقای خاتمی همچنین بر لزوم اجرای بدون تنازل و بی کم و کاست قانون اساسی تأکید کرده و افزوده است: «ما گفته‌ایم قانون‌اساسی را قبول داریم و آن را عامل اصلی نظم در جامعه می دانیم. جناب مهندس موسوی گفته اند مبنایشان همان بیانیه شماره ١٧ است که بر حرکت در چارچوب قانون اساسی و اجرای بدون تنازل آن تأکید دارد. ما در چارچوب جمهوری اسلامی و با پای‌بندی به اسلام عمل می کنیم و با سکولاریزم از یک سو و خشونت طلبی و جزم گرایی از سوی دیگر مخالفیم.»

*** عابدزاده با چه کسی لابی کرداگر چه برای طرفداران کم سن و سال‌تر فوتبال نام وحید قلیچ به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها به گوش آشناست اما قلیچ برای پرسپولیسی‌های قدیمی گلری است که بعد از جدایی بهروز سلطانی چند سالی سنگربان اول پرسپولیس بود و در دوره علی پروین حتی به تیم ملی هم دعوت شد.
قلیچ که از دور و وری‌های علی پروین به شمار می‌رود ضمن تعریف و تمجید از پرسپولیس و نحوه یارگیری محمد رویانیان متذکر شده که امیر عابدزاده گلر سوم پرسپولیس با لابی به جمع قرمزپوشان آمد. قلیچ که اعتقاد دارد پرسپولیس امسال حتما قهرمان لیگ می‌شود نحوه استخدام امیر عابدزاده را مورد انتقاد قرار داده و آن را به ضرر این دروازه‌بان جوان ارزیابی کرده است. قلیچ می‌گوید: «همه چیز عیان است. مگر می شود بدون لابی دست به این کار زد؟! من نه چهره پسر عابدزاده را دیده ام و نه کار او را. چطور می شود گلری که در هیچ رده باشگاه پرسپولیس کار نکرده به یک باره قرارداد سه ساله ببندد. چرا این اتفاق برای امثال من رخ نداد. بچه های ما سوختند و رفتند و این انتخاب شبیه بازی" لاتاری" است. عقربه به یک باره بطرف پسر عابدزاده نشانه رفته است،»
خود احمدرضا شاگرد من بوده و او را دوست دارم اما این کار پسندیده نیست. مردم ما فوتبال را خوب می فهمند و جریانات آن را دنبال می کنند. نمی شود خودمان را گول بزنیم. باز هم می گویم لابی، لابی، لابی. نباید کاری کرد که یک بازیکن هم خود سرخورده شده و هم به تیم آسیب برساند و از فوتبال کنار برود. به یاد ضرب المثل پسر کو ندارد نشان از پدر!

***بی بی سی و ماجرای ترور جوانفکرپایگاه اینترنتی تلویزیون فارسی بی بی سی نوشت: «علی اکبر جوانفکر [مشاور رسانه ای رئیس جمهور و مدیر مؤسسه مطبوعاتی ایران] در حاشیه نخستین کنفرانس بین المللی جنبش عدم تعهد گفته است که عده ای به روزنامه ایران نامه تهدیدآمیز نوشتند و در مجاری ذی ربط اقدامات لازم صورت گرفته شده و به مقامات قضایی نیز اطلاع داده ایم.»
به گفته او، کسانی که این بستر را ایجاد کرده اند کاملا مشخص است که چه افرادی هستند و اگر قرار باشد یک نفر امنیت نداشته باشد، دیگران هم امنیت نخواهند داشت. امنیت باید برای همه باشد و همه از آن برخوردار باشند.
بی بی سی خاطرنشان کرد: «جوانفکر ، از جمله چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد است و به جناحی تعلق دارد که بخشی از محافظه‌کاران ایران، آنان را "جریان انحرافی" می‌نامند. پس از آنکه انتشار مطالبی درباره حجاب در ویژه نامه "خاتون" در روزنامه ایران، از روزنامه های زیرمجموعه مؤسسه مطبوعاتی ایران، با واکنش شدید بسیاری از اصولگرایان روبرو شد، آقای جوانفکر به عنوان مدیر این مؤسسه در دادگاه مجرم شناخته و به یک سال حبس محکوم شد. او در این دادگاه که سال گذشته برگزار شد، به سه سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی نیز محکوم شد. با این حال مجازات او، علی‌رغم تأیید نهایی، هنوز به اجرا در نیامده است.»

***توزیع آرد هندی در نانوایی های تهراندر برخی نانوایی های سطح شهر تهران آرد هندی توزیع شده است این در حالیست که قرار بود از کشور هندوستان گندم در ازای فروش نفت وارد شود و مراحل تهیه آرد در کشور انجام شود چرا که در حال حاضر کارخانجات آرد کشور با 50 درصد ظرفیت خود کار می کنند.
بنابراین گزارش در سال حمایت از تولید ملی و برای حفظ اشتغال کشور انتظار می رود تا واردات کالاهای اساسی بصورت خام باشد تا عملیات فرآوری در کشور انجام شود.

***پاسخ حداد عادل به قرائتیآیت الله هاشمی در خاطرات سال 1365 خود به اختلاف نظر حدادعادل و قرائتی پرداخته است.

وی در این خاطره نوشته است:

عصر در شورای عالی انقلاب فرهنگی شرکت کردم. اساسنامه دانشگاه تربیت مدرس مطرح بود و آقایان [محسن]قرائتی و [غلامعلی]حدادعادل برای بحث در کتب دینی مدارس و دانشگاه‌ها آمدند.
آقای قرائتی به تلخی از کتب موجود شکایت داشت. فکر می‌کند افرادی از قبیل جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم] می‌توانند این کتابها را بنویسند. آقایان [غلامعلی]حدادعادل و دکتر [علی]احمدی جواب‌های خوبی دادند.

***ترانه خواننده لس آنجلسی در شبکه پنج سیماشبکه 5 سیما پنج شنبه شب در برنامه «آشپزی مهمونی» با دعوت از یک خواننده جوان که مادرش هم او را همراهی می کرد، ترانه یکی از خوانندگان مبتذل لُس آنجلسی را بازخوانی و پخش کرد.
در قسمتی از برنامه «آشپزی مهمونی»  خواننده ای جوان به نام «شهرام زندی» میهمان برنامه بود تا در قسمتی از این مسابقه آشپزی، با خوردن غذای شرکت کنندگان به آنها امتیاز دهد.
او پیش از اجرای این بخش به وسط سن آمد و با شور و حرارتی فراوان ترانه ای را اجرا کرد که اشعار آن چنین بود: «دارن آهسته می رن این روزا / دیگه هیچی نمی خوام از دنیا /......می دونی که من عاشق هستم/من به احساس تو و من به تو دل بستم»
نکته جالب توجه شعر و ملودی این ترانه کُپی ترانه ای از یک خواننده مبتذل غربی است .بازخوانی و بازسازی ترانه ها و ملودی های خواننده های مبتذل لس آنجلسی در سال های اخیر رشد نگران کننده ای در رادیو و تلویزیون داشته و متاسفانه این ترانه های بازسازی شده به شدت تداعی کننده ترانه اصلی در ذهن مخاطب است.
***خرید جالب امیر قلعه نویی!جذب این بازیکن از سوی امیر قلعه نویی یادآور اقدام چند سال قبل این مربی است!
امیر قلعه نویی یک بازیکن جوان را این فصل وارد لیست نفرات استقلال کرده است تا او را در زمره پدیده های لیگ برتر قرار دهد. این بازیکن بابک جباری نام دارد که در تیم های پایه ای استقلال بازی می کرد و حالا در جمع بزرگسالان قرار دارد.
نکته جالب نوجه درباره این بازیکن، این است که وی پسر مدد جباری مسوول تدارکات استقلال است؛ فردی که سالهاست این مسوولیت را در استقلال دارد.
لازم به ذکر است که قلعه نویی چند سال قبل نیز فرزند مسوول تدارکات تیم ملی ایران را به بزرگسالان استقلال آورد و آن بازیکن جوان کسی نبود جز وحید طالبلو.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد