سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی

 

سرپرست نفت آبادان:
در انزلی به هدف‌مان رسیدیم

 

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: امتیاز گرفتن در انزلی باتوجه به هواداران بسیار این تیم کار بسیار سختی است ولی ما توانستیم به هدفمان برسیم. مهدی غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: دیدار بسیار خوبی بود و بازیکنان تمام موارد تاکتیکی که مربی به آن‌ها گفته بود، در زمین اجرا کردند. کسب یک امتیاز برای‌مان خیلی خوب بود. وی بیان‌کرد: بازیکنان‌مان در این دیدار پابه‌پای حریف دویدند و از لحاظ فیزیکی کم نیاوردند. ما در نیمه اول بر اثر یک حادثه در 50، 60 ثانیه نخست مسابقه یک گل دریافت کردیم ولی بازیکنان‌مان توانستند به بازی برگردند.  سرپرست تیم فوتبال نفت آبادان افزود: در نیمه دوم نسبت به نیمه اول عملکرد بهتری داشتیم و توانستیم در دقیقه 87 گل تساوی را وارد دروازه حریف کنیم. حمایت تماشاگران‌مان که از آبادان به انزلی آمده بودند در عملکردمان تاثیرگذار بود.  وی در ادامه درباره تیم حریف گفت: ملوان تیم خوب و ارزشمندی است. آن‌ها در این دیدار روی زمین بسیار خوب کار کردند ولی در بازی هوایی عملکرد خوبی نداشتند.  غفاری به بازی آینده تیمش مقابل فجرسپاسی اشاره و بیان‌کرد: روز سه‌شنبه (دهم مردادماه) میهمان این تیم دونده و جوان هستیم. فجر کادر فنی بسیار خوبی دارد اما امیدوارم در شیراز بازی خوبی را به نمایش بگذاریم هر چند به بازی خوب امتیاز نمی‌دهند. وی افزود:‌ نتایج مسابقات قابل پیش‌بینی نیست ولی سعی‌مان را برای به دست آوردن امتیاز می‌کنیم تا در دیدارهای آینده‌ با مشکل مواجه نشویم. به گزارش ایسنا، در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، تیم صنعت نفت آبادان روز چهارشنبه (چهارم مردادماه) مقابل میزبان خود ملوان انزلی به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد.

 

یک دوره مسابقه شطرنج سریع در اهواز برگزار شد

 

مسابقات سریع 2 در 30 شطرنج خوزستان با حضور 101 نفر به مناسبت گرامی‌داشت ماه مبارک رمضان برگزار شد.عبدالامیر خطیب‌زاده رییس هیات شطرنج استان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: این رقابت‌ها از روز پنجشنبه (پنجم مردادماه) به مدت دو روز و در 9 دور به روش سوئیسی در اهواز برگزار شد.وی درباره نفرات برتر این مسابقات گفت: فرشاد زاهدی از ایذه با کسب هشت امتیاز به مقام قهرمانی دست پیدا کرد و علیرضا فیاضی و ابراهیم احمدی‌نیا هر دو از اهواز و با کسب امتیاز مشترک هفت و نیم، در مکان‌های دوم و سوم ایستادند.رییس هیات شطرنج استان خاطرنشان‌کرد: همچنین امیرسالار حیدری، حسین عباسی‌لرکی، شهریار کازرونی و حامد بختیاری بازیکنان رده سنی زیر 15 سالی بودند که با کسب بالاترین امتیاز در بین سایرین، جوایزی دریافت کردند.

 

بیلیاردباز اهوازی قهرمان مسابقات ایت‌بال خاص خوزستان شد

 

نفرات برتر مسابقات ایت‌بال خاص خوزستان (جام رمضان) معرفی شدند.  محمدعلی چابک رییس هیات بولینگ و بیلیارد استان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد:‌ این رقابت‌ها روز جمعه (ششم مردادماه) با حضور 17 بیلیاردباز از اهواز و ماهشهر در باشگاه صدف اهواز برگزار شد. وی درباره نفرات برتر این مسابقات گفت: آرمان دادوند و آرمین محمودی هر دو از اهواز به ترتیب به عناوین قهرمانی و نایب‌قهرمانی دست پیدا کردند و اصلاحی از ماهشهر و محمد طباطبایی از اهواز، هر دو به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند. رییس هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان درباره نحوه برگزاری رقابت‌ها عنوان‌کرد: مسابقات به صورت دوره‌ای و حذفی انجام شد. سطح رقابت‌‌ها نیز بسیار خوب بود و از عملکرد بازیکنان راضی هستم.وی خاطرنشان‌کرد: به نظرم موردی که می‌تواند در بالابردن سطح کیفی مسابقات و استقبال بازیکنان به ما کمک کند، داشتن یک مکان اختصاصی برای بیلیارد است.

در پی تغییر نام فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری؛
دبیر هیات خوزستان عنوان‌کرد:
گسترش فعالیت‌ها در شهرها علاوه بر روستاها
حذف ورزش‌های توپی از زیرمجموعه فدراسیون

 

دبیر هیات ورزش‌های روستایی و عشایری خوزستان به تغییر نام فدراسیون به ورزش‌های سنتی، بومی و محلی اشاره و به نقاط منفی و مثبت این تصمیم پرداخت. داوود جباری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان در این خصوص، اظهارکرد: تغییر نام فدراسیون هنوز به صورت قطعی به ما اعلام نشده ولی در این خصوص تصمیمات گرفته شده است و نامه‌هایی که برای ما ارسال می‌شود با نام جدید فدراسیون است. وی ادامه‌داد: باتوجه به تغییر نام فدراسیون، مسوولیت ما نیز تغییر می‌کند و دیگر کارمان تنها در سطح روستاها نیست بلکه در شهرها نیز می‌توانیم مسابقات بومی و محلی برگزار کنیم. دبیر هیات روستایی و عشایری خوزستان خاطرنشان‌کرد: اگرچه فعالیت‌ ما به سطح شهر نیز کشیده می‌شود ولی دیگر ورزش‌هایی نظیر والیبال، فوتبال، فوتسال، تنیس روی میز، دو و میدانی و چند رشته‌ی دیگر که پرطرفدار نیز می‌باشند، را نمی‌توانیم برگزار کنیم. وی افزود: این تغییر نام و محدودشدن رشته‌های ورزشی، کار را برای ما آسان‌تر می‌کند ولی عدم فعالیت در رشته‌های توپی و پرطرفدار، استقبال مردم از ورزش‌های بومی و محلی را کاهش می‌دهد.

در روزهایی که هواداران فوتبال کم حوصله شده‌اند
خودنمایی تماشاگران آبادانی با تشویق طلایی‌پوشان

خبرگزاری فارس: در روزهایی که هواداران فوتبال کم حوصله شده‌اند تماشاگران آبادانی با تشویق تیم خود با وجود شکست در برابر پرسپولیس در آبادان باردیگر خودنمایی کردند.

خبرگزاری فارس: خودنمایی تماشاگران آبادانی با تشویق طلایی‌پوشان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، یکی از مهم‌ترین حواشی روزهای اخیر فوتبال کشور که در هفته دوم رقابت‌ها خود را نشان داد اعتراض هواداران برخی تیم‌ها آن هم در آغاز راه رقابت‌های لیگ برتر است.

بدعتی که نقطه شروع آن در دقیقه 60 نخستین بازی پرسپولیس در برابر ملوان در فصل قبل و زمانی که این تیم گل اول را دریافت کرد آغاز شد و هواداران این تیم با فریاد زدن نام علی دایی وی را به نماد اعتراض تماشاگران به مربیانی که نتیجه نمی‌گیرند تبدیل کردند.

اما فصل جدید نیز خالی از این اتفاقات نبود و در دومین هفته مسابقات صدای اعتراض برخی تماشاگران به نتایج تیم‌های دلخواه‌شان با فریاد زدن نام مربیان و بازیکنان پیشین تیم خود به صدا درآمد.

این در حالی است که تا پایان ماراتن 34 هفته‌ای لیگ برتر راه زیادی پیش رو است و یک یا دو شکست یا پیروزی هرگز نشانگر قهرمانی یا سقوط یک تیم نیست و هواداران باید صبر و حوصله بیشتر را پیشه کرده و به کادر فنی و بازیکنان تیم‌های محبوبشان ایمان داشته و از همین اوایل فصل بازیکنان و کادر فنی را وارد حاشیه و استرس سکوها که همواره از آن به عنوان یار دوازدهم یاد می‌شود نکنند.

در این بین اما تماشاگران آبادانی برخلاف این جریان در روز بازی با پرسپولیس در هفته نخست رقابت‌ها حرکتی قابل تقدیر از خود نشان دادند که شاید در ابتدا بسیاری از آن به سادگی گذشتند اما حالا ارزش این کار تماشاگران فوتبال فهم آبادانی بیش از بیش نمایان شده است.

آنگاه که هواداران تیم فوتبال نفت آبادان با وجود شکست یک بر صفر تیمشان در برابر پرسپولیس در پایان بازی به تشویق طلایی پوشان پرداختند و بابت بازی قابل قبول با وجود شکست تیمشان از بازیکنان تقدیر کردند، نشان دادند که فوتبال فقط به نتیجه پایانی ختم نمی‌شود و تماشاگر فوتبال دوست و فوتبال فهم نمایش تیم در طول مسابقه را نیز مبنای قضاوت قرار می‌دهد.

این کار تماشاگران صنعت نفت آبادان اقدامی در خور تقدیر است و مسئولان کمیته انضباطی و سازمان لیگ همان طور که برای تأخیر یک دقیقه ای تیم‌ها و کوچکترین تخلف تماشاگران جریمه‌های چند صد هزار تومانی را در نظر می‌گیرند، شایسته است برای این گونه اقدامات هواداران آن هم در روزهایی که به نظر می‌رسد هواداران فوتبال در بسیاری از شهرها کم حوصله شده‌اند از ابزارهای تشویقی نیز استفاده و یا حداقل از حرکات این چنینی تقدیر لسانی کنند تا شاهد فرهنگ سازی مناسبی در این خصوص نیز باشیم. 

 

 

رئیس هیئت وزنه‌برداری آبادان خبر داد
برگزاری یک دوره مسابقات رکوردگیری در آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت وزنه‌برداری آبادان از برگزاری یک دوره مسابقه رکوردگیری در رده سنی نوجوانان و جوانان در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری یک دوره مسابقات رکوردگیری در آبادان 

ولی شالو غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آبادان اظهار کرد: این اولین دوره مسابقات رکوردگیری، یادواره مرحوم «مهدی خدام‌زاده» بود که با کیفیتی قابل قبول و استقبالی چشمگیر برگزار شد.

  

 

از نگاه آمار/
فولاد به دنبال هشتمین پیروزی در برابر سایپا
اهواز - خبرگزاری مهر: فولاد خوزستان در حالی این هفته به برابر سایپای کرج می رود که قصد دارد با ارئه یک بازی مناسب هشتمین پیروزی خود در برابر نارنجی پوشان را در شهر کرج جشن بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمهای فولاد خوزستان و سایپاب کرج شامگاه سه شنبه این هفته در سومین هفته از رقابتهای لیگ برتر دوازدهم در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف هم می روند تا بیست و یکمین رویارویی خود در تاریخ این رقابتها را به نمایش بگذارند.

این دو تیم تاکنون در 20 مسابقه در چارچوب رقابتهای لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که حاصل آن هفت برد برای فولاد خوزستان، پنج برد برای سایپا کرج و همچنین هشت تساوی بوده است.

در مجموع این دیدارها، فولادیها 27 بار موفق به گشودن دروازه سایپا شده اند و در مقابل، 24 مرتبه هم دروازه خود را گشوده شده دیده اند. هر دو تیم، سابقه پیروزی در زمین حریف در طول این سال ها را در کارنامه دارند.

فولاد تاکنون دو بار در زمین سایپا به برتری رسیده و سایپایی ها هم سه بار در اهواز موفق به شکست فولاد شده اند.از سوی دیگر، در 10 مسابقه برگزار شده در اهواز، فولادی ها پنج بار موفق به شکست سایپا شده، دو بار در مقابل این تیم به تساوی رسیده اند و سه شکست خانگی هم در کارنامه آنها دیده می شود.

از مجموع 10ه مسابقه ای که این دو تیم تاکنون در کرج یا تهران برگزار کرده اند نیز فولادی ها دو بار میزبان خود را شکست داده، شش بار با آنها به تساوی رسیده اند و در دو بازی نیز تن به شکست داده اند.

آخرین بار این دو تیم در دیدار برگشت لیگ برتر یازدهم در اهواز به مصاف هم رفتند که حاصل آن برتری دو بر یک سایپا بود. همچنین در دوره هفتم لیگ برتر و به دلیل حضور فولاد خوزستان در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور (جام آزادگان)، این دو تیم در چارچوب لیگ برتر با هم دیدار نکردند و آمار ارائه شده مربوط به ده دوره ای است که هر دو تیم در لیگ برتر حضور داشته اند.

نتایج کامل دیدارهای مستقیم دو تیم در مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور به شرح زیر است:

لیگ برتر یازدهم:بازی برگشت: فولاد خوزستان یک - سایپا البرز 2
کاوه رضایی (81) برای فولاد/ مدافع فولاد (56) و علی زینالی (60) برای سایپا
بازی رفت: سایپا البرز صفر - فولاد خوزستان صفر

لیگ برتر دهم:بازی رفت: سایپا البرز 5 - فولاد خوزستان 5
رضا نوروزی (25 ، 59 ،78 و 87) و آرش افشین (80) برای فولاد، ابراهیم صادقی (19)، مهدی خیری (45)، عباس محمدرضایی (48)، کریم انصاری فرد (49 و 60) برای سایپا
بازی برگشت: فولاد خوزستان 2 - سایپا البرز یک
رضا معقولی (11) و مهدی مومنی (3+90) برای فولاد/ میلاد غریبی (81) برای سایپا

لیگ برتر نهم:بازی رفت: فولاد خوزستان یک - سایپا کرج یک
کریم انصاری فرد (12) برای سایپا/ سیدمحمد علوی (56) برای فولاد
بازی برگشت: سایپا کرج یک - فولاد خوزستان 2
غلامرضا رضایی (38 - پنالتی و 48) برای فولاد/ مرتضی ابراهیمی (90) برای سایپا

لیگ برتر هشتم:بازی رفت: فولاد خوزستان یک – سایپا کرج یک
لوسیانو والنته (25) برای فولاد/ عیسی ترائوره (12) برای سایپا
بازی برگشت: سایپا کرج 3 – فولاد خوزستان 2
سهراب بختیاری زاده (25) و سیامک سرلک (62) برای فولاد/ محمدجواد آشتیانی (13)، سید جلال حسینی (34) و عیسی ترائوره (65) برای سایپا

لیگ برتر هفتم:فولاد خوزستان در این فصل در لیگ دسته اول فوتبال کشور به میدان می رفت.

لیگ برتر ششم:بازی رفت: فولاد خوزستان یک – سایپا کرج 2
عبدالهادی خنیفر (6) برای فولاد/ ابراهیم صادقی (82) و احمد مومن زاده (87) برای سایپا
بازی برگشت: سایپا کرج 2 - فولاد خوزستان 2
عادل کلاه کج (4) و عبدالهادی خنیفر (29) برای فولاد/ محسن خلیلی (74 و 79) برای سایپا

لیگ برتر پنجم:بازی رفت: سایپا تهران یک - فولاد خوزستان یک
امید شریفی نسب (3+90) برای فولاد/ داریوش یزدانی (72) برای سایپا
بازی برگشت: فولاد خوزستان صفر – سایپا تهران یک
امیر وزیری (11) برای سایپا

لیگ برتر چهارم:بازی رفت: فولاد خوزستان 2 – سایپا تهران یک
افشین حاجی پور (61) و ایمان مبعلی (85) برای فولاد/، امیرحسین یوسفی (3) برای سایپا
بازی برگشت: سایپا تهران یک - فولاد خوزستان 2
احمد مومن زاده (20) و ایمان مبعلی (40) برای فولاد/ علیرضا عباسفرد (82) برای سایپا

لیگ برتر سوم:رفت: سایپا تهران صفر – فولاد خوزستان صفر
برگشت: فولاد خوزستان یک – سایپا تهران صفر
احمد مومن زاده (58) برای فولاد

لیگ برتر دوم:بازی رفت: سایپا تهران یک – فولاد خوزستان یک
بهنام سراج (77) برای فولاد/ امیرحسین یوسفی (8) برای سایپا
بازی برگشت: فولاد خوزستان 2 – سایپا تهران صفر
بهنام سراج (45) و عبدالله ویسی (90) برای فولاد

لیگ برتر اول:
بازی رفت: سایپا تهران یک - فولاد خوزستان صفر
جواد کاظمیان (16) برای سایپا
بازی برگشت: فولاد خوزستان یک – سایپا تهران صفر
ایمان مبعلی (35) برای فولاد

وی به حضور همه مدعیان در این رقابت نفس‌گیر اشاره کرد و افزود: حضور قهرمانانی همچون حسین طیبی، مهدی راضی‌پور، سیدایوب موسوی و ... در این رقابت‌ها نشان از اهمیت و کیفیت بالای آن دارد.

رئیس هیئت وزنه‌برداری آبادان نتایج به دست آمده را به این شرح اعلام کرد: در رده سنی نونهالان امیرحسین دایلی، رضا خرمی و سیدمحمد موسوی مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند، در رده سنی نوجوانان نیز سیدایوب موسوی، علی دریس و حامد فخر اول تا سوم شدند و در رده سنی جوانان مقام‌های اول تا سوم به مهدی راضی‌پور، سیدعباس موسوی و عباس معیدنژاد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه این رقابت‌ها در مجموعه ورزشی دهداری برگزار شد، خاطرنشان کرد: در نهایت حسین طیبی‌نژاد، غلام‌رضا محمدیان و حمیدرضا محمدیان، نفرات برتر این رقابت‌ها در رده سنی بزرگسالان شدند.

غفاری ابراز امیدواری کرد که با برگزاری رقابت‌های رکوردگیری در سال‌های آینده، آبادان بتواند در این شاخه از رشته وزنه‌برداری، میزبان سایر تیم‌های کشور باشد و یاد «مهدی خدام‌زاده» را به بهترین شکل ممکن زنده نگاه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد