سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار وگزارشات سیاسی و اقتصادی و تحلیل

نشریات انگلیسی و آلمانی:
با گسترده تر شدن ابعاد بحران سوریه و افزایش فعالیت گروه های مسلح علیه دولت بشار اسد، کشورهای غربی نیز فعالیت های خود را برای ساقط کردن دولت سوریه شدت بخشیده اند. جدیدترین اخبار در این زمینه، از کمک نظامی علنی غرب از شورشیان حکایت دارد.
کد خبر: ۲۶۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷
با گسترده تر شدن ابعاد بحران سوریه و افزایش فعالیت گروه های مسلح علیه دولت بشار اسد، کشورهای غربی نیز فعالیت های خود را برای ساقط کردن دولت سوریه شدت بخشیده اند. جدیدترین اخبار در این زمینه، از کمک نظامی علنی غرب از شورشیان حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، برخی نشریات انگلیسی از آموزش نظامی شورشیان سوری توسط نظامیان سابق انگلیسی خبر داده اند. در همین حال، برخی کشورهای عرب منطقه نیز برای این گروه ها سلاح ارسال می کنند و آمریکا نیز نقشی فعال در این زمینه در پیش گرفته است.

در همین رابطه، خبرگزاری آلمانی «دویچه وله» به نقل از دو نشریه معتبر انگلیسی نوشت اعضای سابق یگان ویژه هوابرد انگلیس، معروف به «اس. آ. اس» برای شورشیان مسلح مخالف بشار اسد پایگاه های آموزشی تشکیل داده اند. منبع خبر این نشریات، اطلاعاتی است که برخی از اعضای ارتش انگلیس در اختیارشان گذاشته اند.

بر این اساس، شماری از واحدهای رزمی شورشیان که در حال حاضر در درگیری ها حضور دارند، از جمله افرادی هستند که در این دوره های آموزشی شرکت داشته اند. این پایگاه های آموزشی در مرز سوریه و عراق برپا شده و تاکنون حدود 300 نفر در آن آموزش دیده اند. وظیفه آموزش این افراد، به عهده تعدادی از کماندوهای سابق ارتش انگلیس است.

علاوه بر این، گزارش ها حاکی از آن است که کشورهای عربستان و قطر، علاوه بر کمک های مالی، تسلیحات و تدارکات نظامی نیز در اختیار شورشیان قرار می دهند. آمریکا نیز هرچند اعلام کرده که کمک هایش به وسایل ارتباطی و ماهواره ای محدود می شود، اما با دخالت مستقیم در ارسال سلاح ها، مقصد تسلیحات قطر و عربستان را هدایت می کنند.

علاوه بر این، آمریکا از طریق یک سلسله اقدامات دیگر، از جمله تلاش برای جلوگیری از عبور و مرور هواپیماهای ایرانی به سوریه، سعی دارد فشارها را بر دولت این کشور افزایش دهد.

به این ترتیب، در حالی که دولت های غربی همواره اصرار دارند بحران سوریه ریشه ای داخلی دارد و حمایت های آنان از شورشیان، تنها به کمک های انسان دوستانه محدود می شود، اما واقعیت امر آن است که در پی ناکامی این کشورها از دست زدن به اقدام مستقیم نظامی تحت لوای شورای امنیت، آن ها سعی دارند از طریق کمک های نظامی نهایت تأثیرگذاری ممکن را بر روند اوضاع در سوریه داشته باشند.
 
"میکو هایپونن" پژوهشگر شرکت امنیتی F-Secure از وقوع حملات سایبری جدید علیه برنامه هسته ای ایران خبر داد. این حملات سایبری موجب خاموش شدن سیستمهای رایانه ای شده و پس از آن یک موسیقی از گروه موسوم به AC/DC که در سبک راک فعالیت می کنند، پخش کرده است.
یکی از پژوهشگران شرکت امنیت رایانه ای F-Secure اظهار داشت: برنامه هسته ای ایران اخیرا با یک حمله سایبری مواجه شده است. این حملات سایبری موجب خاموش شدن سیستمهای رایانه ای شده و پس از آن یک موسیقی راک پخش می شود.به گزارش مهر به نقل از Tribune-Review ، "میکو هایپونن" پژوهشگر شرکت امنیتی F-Secure از وقوع حملات سایبری جدید علیه برنامه هسته ای ایران خبر داد.بر این اساس، این حملات سایبری موجب خاموش شدن سیستمهای رایانه ای شده و پس از آن یک موسیقی از گروه موسوم به AC/DC  که در سبک راک فعالیت می کنند، پخش کرده است.
این پژوهشگر ادعا کرده که این کرم یارانه ای به سیستمهای اتوماسیون شبکه ای تاسیسات نطنز و فردو حمله کرده است.خاطرنشان می شود چندی پیش برخی منابع از حملات ویروسی موسوم به فلیم که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی طراحی شده بود، خبر دادند.
گزارشی از آخرین آمارهای کشور ایران/
آمارهای جالبی که درباره ایران نمی‌دانستیم/ از بیشتر بودن تعداد مردها تا کاهش رشد جمعیت؛ تعداد زنان دانشگاهی و میزان امید به زندگی

«با این همه دختر، شوهر کجا بود؟»، «الان دیگه توی هر خونه‌ای یه کامپیو‌تر و مودم پیدا می‌شه. همه دیگه اینترنت دارن»، «تهران این همه جوون داره. جوونا دیگه هیچ جا مثل تهران رو برای زندگی انتخاب نمی‌کنن»، «تهران دیگه از خونه اشباع شده. حتی یه خونه خالی هم برای خرید یا اجازه نیست.»

به گزارش رجانیوز، هر روز وقتی در تاکسی هستیم یا در صف اتوبوس ایستاده‌ایم یا حتی در حال خرید شیر و نان و پنیر و سبزی از فروشگاه محل هستیم، از این جملات و اخبار دهان به دهان زیاد می‌شنویم که معلوم نیست بر اساس چه اطلاعاتی و بر چه مبنایی گفته می‌شود که البته و متاسفانه هیچ تاثیری در انتقال سریع آنها و تاثیرگذاری بر افکار عمومی جامعه ندارد.

با این حال، اکثر این اخبار مردمی که همیشه به عنوان اطلاعات به روز و دست اول در جامعه پخش می‌شود، ارتباطی با واقعیت ندارد و بیشتر یک سرگرمی برای مردم است تا آماری که قابل استناد باشد اما روز گذشته، همه این شایعات رنگ باختند و رئیس مرکز آمار ایران با تشریج جزئیات نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰، از کاهش شدید رشد جمیت، نسبت جدید مردان به زنان، وضعیت امید به زندگی، تعداد خانه‌های خالی و پیر‌ترین و جوان‌ترین استان کشور سخن گفت.

عادل آذر دیروز در یک نشست خبری گزیده نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ کشور را تشریح کرد و گفت: جهت گیری مرکز آمار در سرشماری سال ۹۰ این بود که سرشماری سال ۹۵ به صورت مکانیزه انجام شود.

جمعیت نهایی کشور در سطح سرشماری ۷۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۶۹ نفر است که از این تعداد ۴۹. ۶ درصد زن و ۵۴. ۴ درصد مرد است؛ یعنی جمعیت کشور از ۳۳ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۷۴۴ نفر سال ۵۵ به ۷۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۶۹ نفر در سال ۹۰ افزایش یافته است.

سبقت مردان از زنان؛ رد نظریه «شوهر نیست!»

یکی از اطلاعات جالب، این است که در حال حاضر نسبت جمعیت زن به مرد از ۱۰۶ نفر در سال ۵۵ به ۱۰۲ نفر در سال ۹۰ رسیده؛ یعنی اینکه در سال ۹۰ به ازای هر ۱۰۲ مرد ۱۰۰ زن داریم.

همچنین در سال ۸۵ تعداد خانوارهای کشور ۱۷ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۷۱ خانوار بود. در سال ۵۵ در هر خانوار به صورت متوسط ۵ نفر زندگی می‌کردند که این تعداد در سال ۸۵ به ۴ نفر و در سال ۹۰ به ۳. ۵۵ نفر کاهش یافت. در سال ۹۰ خانواده‌ها ترجیح دادند ۱. ۵ فرزند داشته باشند، بزرگ‌ترین استان از لحاظ جمعیتی در سرشماری تهران با بیش از ۱۲میلیون نفر شناخته شد، کوچک‌ترین استان نیز ایلام با ۵۵۷ هزار نفر مشخص شد.

با خاطرات دهه 60 خداحافظی کنید؛ کاهش شدید رشد جمعیت

رشد جمعیتی کشور در سرشماری سال ۹۰ را ۱. ۲۹ درصد اعلام کرده‌اند و با توجه به اینکه این رشد سال ۸۵ ۱. ۶۲ درصد بود، این موضوع نشان می‌دهد که رشد جمعیتی کشور در ۵ سال اخیر به شدت کاهش یافته است، با این حال کمترین رشد در بین استان‌ها نیز در اردبیل با ۳۳ صدم درصد، ایلام با ۴۳ صدم و سپس لرستان با ۴۴ صدم درصد است.

بوشهر با ۳. ۱۱ درصد و البرز با ۳. ۰۴ درصد رشد جمعیت، دو استان بر‌تر در خصوص نرخ رشد جمعیت هستند. روند شهرنشینی از سال ۱۳۳۵ تا سال ۹۰ برعکس روستانشینی شده است و می‌توان گفت ایران بعد از سال ۵۹ یک کشور شهرنشین شده و تعداد شهرهای کشور نیز در سال ۹۰ نیز به یکهزار و ۳۳۱ شهر رسیده است. هم اکنون ۸ کلانشهر با جمعیت بالای یک میلیون نفر در کشور داریم که می‌توان به کرج، تهران، اصفهان، اهواز، شیراز و قم اشاره کرد.

همچنین طبق آمار سرشماری، در سال ۸۵ میانگین سنی مردان ۲۷. ۹۷ سال بود که در سال ۹۰ به ۲۹. ۸۶ سال رسید و زنان نیز از ۲۷. ۹۵ سال در سال ۸۵ به ۳۰. ۰۳ سال افزایش یافت.

ایرانیان به زندگی امیدوارند و با صفا زندگی کی‌کنند

امید به زندگی در مردان در سال ۸۵، ۷۱. ۱ سال بود که در سال ۹۰ به ۷۲. ۱ سال رسید، همچنین امید به زندگی زنان در سال ۸۵، ۷۳. ۱ سال بود که در سال ۹۰ به ۷۴. ۶ سال افزایش یافت و به صورت کلی این موضوع نشان می‌دهد که ۲. ۵ سال امید به زندگی زنان در کشور افزایش یافته است که از مردان اوضاع بهتری دارند.

در سال ۶۵، ۴۵. ۵ درصد جمعیت کشور از صفر تا ۱۴ سال بودند اما این میزان در سال ۹۰، ۲۳. ۴ درصد شده و در سال ۸۵ جمعیت صفر تا ۱۴ ساله‌ها به میزان ۲۵. ۱ درصد کشور بود که در سال ۹۰ به ۲۳. ۴ درصد کاهش یافت.‌ جمعیت رده سنی پانزده تا شصت و چهار سال کشور هم از ۶۹. ۷ درصد سال ۸۵ به ۷۰. ۹ درصد در سال ۹۰ افزایش یافت. جمعیت ۶۵ سال به بالا‌تر در سال ۸۵، ۵. ۲ درصد بود که در سال ۹۰ با افزایش به ۵. ۷ درصد رسید که البته در سال ۶۵ به میزان ۳ درصد کل جمعیت کشور بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد