سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش هواشناسی

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد
تندباد و گرد و غبار در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورزش تندباد و پدیده گرد و غبار در خوزستان در ساعات آینده خبر داد.

خبرگزاری فارس: تندباد و گرد و غبار در خوزستان

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: با استقرار سیستم ناپایدار در لایه میانی طی امروز و فردا با تغییر سمت جریانات و افزایش رطوبت در نیمه جنوبی استان مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به افت دمای هوا در خوزستان افزود: در ساعات آینده به دلیل توزیع رطوبت در هوای استان شاهد افت دمای هوا خواهیم بود.

دهملایی تاکید کرد: در سطح زمین نیز گرادیان فشار هوا بعضا باعث وزش بادهای قابل‌ملاحظه خواهد شد و به این دلیل وقوع پدیده گرد و غبار دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: آسمان استان صاف بعضا همراه با غبار محلی و گاهی توام با وزش باد‌قابل‌ ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان وضعیت هوا صاف گاهی همراه با گرد و غبار و مه رقیق جهت باد، جنوب شرقی تا جنوبی سرعت باد، 10 تا 25 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 35 کیلومتر در ساعت خواهد بود.وی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با 49.2 و دزفول با 25 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.دهملایی خاطرنشان کرد: حداکثر دمای اهواز به 47 و حداقل به 29 درجه سانتیگراد خواهد رسید. 

 

 

رطوبت 75 درصدی هوا مردم خوزستان را خانه نشین کرد
اهواز - خبرگزاری مهر: رطوبت 75 درصدی هوا در شهرهای خوزستان، مردم این استان را خانه نشین کرد به گونه ای که به غیر ار کارمندان دولت سایر مردم به ندرت از خانه خارج می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رطوبت بالای هوا یا به قول مردم خوزستان هوای شرجی شرایط سختی را به مردم تحمیل و تعریق بالای بدن در چنین شرایطی، حضور در خیابان و اماکن عمومی را برای مرد سخت کرده است.

این شرایط جوی که البته از دو روز قبل آغاز شده امروز به اوج خود رسیده به گونه ای که مردم آبادان و خرمشهر امروز رطوبت 75 درصدی در شهرهای ساحلی خود را تجربه می کنند.

در همین خصوص رئیس اداره هواشناسی آبادان با اشاره به اینکه میزان رطوبت هوا در شهرستانهای آبادان و خرمشهر به 75 درصد رسیده، تصریح کرد:  پدیده شرجی در آبادان و خرمشهر از که دو روز قبل با شدت و ضعف آغاز شده و تا اواخر وقت امروز نیز ادامه خواهد داشت.

سعید براهیمیان افزود: ‌بررسی نقشه‌های پیش یابی تقویت تدریجی سلول جنب حاره ای را بر روی کشور نشان می دهد که سبب انتقال رطوبت از روی خلیج فارس بر روی این استان و بروز پدیده شرجی شده است.

وی افزود: این وضعیت در حالی است که با نزدیک شدن به فصل خرماپزان در جنوب خوزستان نیز انتظار افزایش بیش از پیش رطوبت هوا در روزهای آینده نیز دور از ذهن نخواهد بود.
 
مردم برای در امان ماندن از این شرجی و گرما نیز دستگاه های سرمایشی خود را به صورت 24 ساعته روشن کرده اند که خوشبختانه تاکنون مشکلی برای برق در استان خوزستان پیش نیامده است. البته انتظار می رود مسئولان تامین برق استان خوزستان نگاهی جدی به این شرایط داشته باشند زیرا قطعی برق برای چند دقیقه هم امان مردم در این شرایط سخت آب و هوایی را می گیرد.

البته وجود شرجی شدید یک مزیت دارد و آن هم در امام ماندن از گرد و غبار است که این روزها در خوزستان خبری از آن نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد