سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان مجلس شورای اسلامی

صحبت‌های تند عضو هیات رییسه مجلس درباره گرانی‌ها؛
حسینی:
جلوگیری از افزایش تورم نیاز به عزم جدی دارد

اقتصادی  15:42:50 1391/04/27
914-15874-5 کد خبر
RSS :: پرینت

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از افزایش تورم و همچنین کاهش قیمت‌ها نیاز به یک عزم و مبارزه جدی دارد و در حال حاضر وظیفه اصلی دولت مبارزه با گرانی‌های موجود در جامعه است.

سیدشریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: عوامل مختلفی در موضوع تورم و گرانی دست دارند که مهمترین آن‌ها حضور واسطه‌ها، افزایش تورم روانی در جامعه، عدم تزریق به موقع مایحتاج اولیه زندگی به بازار توسط دولت و عدم نظارت و بازرسی دقیق می‌باشند که باید به این موارد توجه بیشتری کرد.

وی با بیان این‌که تورم و گرانی‌های موجود در جامعه قابل کتمان نیست و نمی‌توان گفت وجود ندارد، افزود: گرانی‌های امروز دیگر برای مردم ملموس شده و دولت باید در این خصوص فکری کند.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: تماس‌های مکرر تلفنی و صحبت‌های اخیر مردم نشان از آن دارد که فشار بسیار زیادی به قشر دهک‌های پایین جامعه وارد شده و آن‌ها از اوضاع گرانی‌های موجود بسیار گله‌مند هستند.

وی وظیفه نمایندگان مجلس را نظارت بر کار دولت عنوان‌کرد و گفت: ما باید دقت داشته باشیم که گرانی‌های موجود در جامعه افسار گسیخته نشود، زیرا در این صورت دیگر نمی‌توان آن را جمع کرد.

حسینی ادامه‌داد: دولت باید سریعا با استفاده از اهرم‌های نظارتی خود با واسطه‌هایی که در جامعه تورم روانی ایجاد کرده و قیمت‌ها را بالا می‌برند، برخورد کند و مایحتاج اولیه زندگی مردم همچون مرغ، گوشت و برنج که قیمت بالایی دارند، به اندازه کافی به بازار تزریق کند تا قیمت‌ها کاهش یابد.

وی اجرا کردن مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را در اولویت دوم وظایف دولت دانست و افزود: ما باید ابتدا اوضاع گرانی‌های موجود در جامعه را کنترل کرده و بعد از آن به فکر اجرایی کردن مرحله دوم یارانه‌ها باشیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید طوری برنامه‌ریزی کند که افراد جامعه بتواندن حداقل زندگی خود را اداره کنند؛ حالا حد فقر هر چقدر که می‌خواهد باشد. بین میزان قیمت‌ها و درآمدهای مردم باید تعادل باشد و میزان درآمدها افزایش یابد تا مردم یک زندگی مرفح داشته باشند؛ در غیر این صورت مردم در تامین معیشت دچار مشکل خواهند  شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد