سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار کارگری و صنعتی

واردات لوله به کشور با وجود توان داخلی ادامه دارد
اهواز - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز از واردات لوله با توجه به وجود توان تولید داخلی این محصول در کشور و نیاز شرکت های لوله سازی ایرن به حمایت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهای نشست این شرکت با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار کرد: با توجه به سابقه فعالیت 44 ساله لوله سازی اهواز، این شرکت به عنوان اولین تولیدکننده لوله های نفت و گاز، پتروشیمی و آبرسانی در خاورمیانه است کهبا حضور در طرح های بزرگ ملی توانسته سهم به سزایی در تامین لوله های مورد صنعت نفت و گاز داشته باشد.

وی با اشاره به آمادگی همکاری با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با توجه به اینکه تامین نیاز این شرکت در استان می تواند صرفه جویی در حمل و نقل، افزایش سرعت و کاهش هزینه ها را به دنبال داشته باشد، مقرر شد قراردادهای بلند مدت سه و پنج ساله به منظور تامین لوله های مورد نیاز شرکت نفت منعقد شود.

کاظمی تصریح کرد: شرکت لوله سازی اهواز آمادگی کامل برای تامین نیازهای شرکت مناطق نفت خیز جنوب را دارد.

وی همکاری و تعامل دو شرکت را منجر به توسعه استان و کمک به اشتغال عنوان کرد و گفت: این اقدام نشان دهنده عزم بلند برای توسعه روابط است اگرچه در حال حاضر نیز چندین قرارداد با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در حال اجرا یا در مرحله عقد قرارداد داریم.

مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز به ظرفیت ها و پتانسیل های این شرکت اشاره کرد و گفت: این شرکت با تامین لوله برای پروژه های مهمی همچون فاز یک پروژه پارس جنوبی به سفارش شرکت پتروپارس، فازهای دو و سه پارس جنوبی به سفارش شرکت توتال فرانسه و نیز فازهای 4و5 پروژه پارس جنوبی به سفارش شرکت آجیپ ایتالیا توانسته است توانایی خود را به اثبات برساند.

وی تاکید کرد: به رغم توان این شرکت در تولید لوله های گاز ترش و تولید یک هزار و 100 کیلومتر لوله، همچنان شاهد واردات لوله و عدم استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی هستیم به طوری که متاسفانه در سال گذشته هزار کیلومتر لوله وارد کشور شده و امسال نیز 500 کیلومتر دیگر در حال انعقاد قرارداد است.

کاظمی با اشاره به شعار سال و حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی اظهار کرد: با وجود اینکه تولید لوله های داخل کشور ارزانتر و با کیفیت تر است اما هنوز جای سئوال است که چرا واردات لوله ادامه دارد.

وی تاکید کرد: در شرکت لوله سازی اهواز حرکتی جهادگونه از سال گذشته آغاز شده و از دستاوردهای این حرکت راه اندازی کارخانه تولید لوله های اسپیرال است که در حال حاضر شاهد تولید آزمایشی آن هستیم و در هفته دولت افتتاح می شود.

کاظمی با اشاره به تحریم ها گفت: شرکت لوله سازی اهواز به رغم تحریم های بین المللی اکنون با یک صرفه جویی مناسب و با کیفیتی معادل مشابه خارجی، دستگاه های مختلف را که به علت تحریم در اختیار ما قرار نمی گرفت وارد مدار تولید کرده است و به عبارتی تحریم برای شرکت ما باعث خودکفایی شده است.مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز تصریح کرد: این شرکت توان تامین 45 درصد کل ظرفیت لوله کشور را دارد. 
 
 
روند بیکاری در خوزستان رو به افزایش است
ماهشهر - خبرگزاری مهر: نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس گفت: روند بیکاری در خوزستان رو به صعود است این در حالی است که شرکت ها و دستگاه های عظیمی در این استان فعالیت می کنند.

حبیب آقاجری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیکاری یکی از شاخصهای کند و تدریجی است. حتی زمانی که اقتصاد یک کشور از رکود خارج می شود و رونق دوباره پیدا می کند، روند فزاینده بیکاری ممکن است کماکان ادامه داشته باشد.

وی افزود: افزایش بیکاری، باعث افزایش جابجایی محل زندگی افراد می شود. در واقع یکی از بهترین و بدترین تجربه ای که افراد بیکار شده در این خصوص کسب می‌کنند، همین مسئله است.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بسیاری از جوانان این منطقه تحصیلکرده اما جویای کار هستند و به همین خاطر به شهرهای همجوار و عمدتا به خارج از استان برای کسب کار مشغول مهاجرت می کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان هندیجان با برخورداری از ظرفیتهای بالای کشاورزی، تجاری و اقتصادی می تواند در بحث اشتغال وضع مطلوب و موثرتری داشته باشد، گفت: در هندیجان آمار دقیقی از وضعیت بیکاری وجود ندارد و همین امر سبب عدم برنامه‌ریزی مطلوب و ایجاد راهکار موثر در زمینه رفع معضل بیکاری است.

آقاجری همچنین عنوان کرد: مشکلات مربوط به بیکاری یک شبه حل نمی شود و مسئولان باید هر چه سریعتر در این خصوص چاره اندیشی نند زیرا روز به روز آمار بیکاری در مناطق مختلف خوزستان رو به صعود است.

وی با اشاره به اینکه ارگانها و سازمانهای هندیجان در راستای ایجاد اشتغال و حذف بخش از بیکاری منطقه باید از استخدام نیروهای غیربومی خودداری کنند، افزود: شواهد موجود حاکی است که طولانی بودن دوران بیکاری، بازگشت بیکاران به بازار کار را بسیار دشوار می سازد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد