سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

نماینده مردم آبادان در مجلس:
تغییر استاندار به مصلحت خوزستان نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: با توجه به تقرب انتخابات ریاست جمهوری، تغییر استاندار به مصلحت خوزستان نیست.

خبرگزاری فارس: تغییر استاندار به مصلحت خوزستان نیست

محمد سعید انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در مورد اظهارات نماینده خرمشهر که در مورد استاندار گفته شده هیچ نظری ندارم زیرا این نظر شخصی وی بوده است.

وی افزود: به‌عنوان پیشکسوت نمایندگان استان خوزستان در مجلس حاضر، باید بگویم که با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، تعویض دولت استاندار به مصلحت به خوزستان نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید هر روز یک اتفاق جدید برای استان خوزستان به‌وجود آوریم زیرا دوره نهم تازه آغاز شده و نوپا است، در همین راستا باید بکوشیم با کار و تلاش و اتحاد و همدلی آن را تقویت و منسجم‌تر کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی نمایندگان برای بار اول وارد مجلس شده‌اند به این موضوع توجه کنند که تنها باید با وحدت و انسجام بخش‌های مختلف اجرایی را به هم پیوند دهیم و در راستای نیازهای استان، همت را مضاعف کنیم.

انصاری همچنین عنوان کرد: هم نمایندگان مجلس، هم استاندار و هم دیگر مسئولان اجرایی باید انسجام را در اولویت کارهایشان قرار داده تا نتیجه خیر عایدشان شود.

وی با اشاره به اینکه مردم خوزستان بسیار قدردان و ولایتمدار هستند، گفت: امروز اگر شهر و شهرستان‌های بزرگ را نظاره کنیم موفقیت آنها را در عملکرد متحد و منسجم مسئولان‌شان می‌بینیم و ما باید این روند را به‌عنوان الگوی پیشرفت پیش‌روی خود قرار دهیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته در این میان همکاری و تعامل استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولان بخش‌های مختلف اجرایی را در پیشبرد اهداف مورد نظر برای ارتقای بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و تجاری نباید فراموش کرد. 

 

 

 

تایج آزمون استخدامی استانداری و ادارات دولتی خوزستان دو هفته دیگر اعلام می شود / مدیرکل منابع استانی و تحول اداری استانداری خوزستان در همین زمینه در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون بدست آمده و پس از آن اطلاعات لازم استخراج خواهد شد و اطلاعات استخراج شده در اختیار معاونت پشتیبانی و توسعه منابع استانی قرار داده خواهد شد
خوزنیوز: نتایج آزمون استخدامی استانداری و ادارات دولتی خوزستان دو هفته دیگر اعلام می شود.
مدیرکل منابع استانی و تحول اداری استانداری خوزستان در همین زمینه در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون بدست آمده و پس از آن اطلاعات لازم استخراج خواهد شد و اطلاعات استخراج شده در اختیار معاونت پشتیبانی و توسعه منابع استانی قرار داده خواهد شد.عبدالعلی امیدی ادامه داد: در صورتی که مشکلی بوجود نیاید نتایج آزمون حداکثر ظرف دو هفته آینده اعلام خواهد شد.
لازم به یادآوری که مرحله نخست آزمون استخدامی استانداری و اداره های دولتی با حضور هزاران تحصیل کرده بیکار و جویای شغل در 27 خرداد سال جاری در اهواز برگزار شده بود. 
 
 
 
استاندار خوزستان در جمع مدیران و خطاب به برخی نمایندگان:
بعضی ها آمار بیکاری را چند برابر اعلام می کنند. البته نه این که در استان بیکاری نیست، اما بسیاری از بیکاران استان های دیگر دارند برای کار به خوزستان مهاجرت می کنند/ ما باید تک تک افراد را با فعالیت های صورت گرفته در استان آشنا کنیم تا هم شهروندان و روستاییان با خدمات دولت آشنا شوند / باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها برای بیان فعالیت های حوزه ی مسوولیت خود، به مردم نیز اطلاع رسانی کنید
خوزنیوز: استاندار خوزستان اظهار کرد: نماینده سعی می کند مشکل ها و کمبودها را بگوید و معمولن از قسمت های خالی لیوان می گوید. او دقت نمی کند که از قسمت پر لیوان هم سخن بگوید و در مردم امیدواری ایجاد کند.

سید جعفر حجازی  که در جمع مدیران کل و مسوولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان و در سالن شهید رجایی استانداری سخن می گفت، افزود: امروزه که در زیر بمباران های تبلیغاتی دشمنان نظام و اسلام برای تحریم و تهدید قرار گرفته ایم؛ چه اشکالی دارد که نماینده از قسمت پر لیوان هم سخن بگوید؟

به گزارش خوزنیوز، وی بر ضرورت توسعه و تقویت فرهنگ اطلاع رسانی برای آشنا شدن مردم با خدمات دولت تاکید کرد و گفت: بعضی دستگاه ها علی رغم تلاش هایی که برای ارایه ی خدمات رسانی به مردم انجام داده اند اما در انعکاس فعالیت های خود به مردم به خوبی عمل نکرده اند و مردم و حتا نخبگان از فعالیت های آن ها اطلاعات چندانی ندارند.

وی گفت: اطلاع رسانی در زمینه ی فعالیت دستگاه ها به درستی صورت نگرفته و عمق کارهای انجام شده در بخش های مختلف برای مردم نمایان نشده است. مدیران دستگاه ها باید نشست هایی با نخبگان و استادان دانشگاه ها و جوانان کارآفرین تشکیل دهند و برای توسعه و پیشرفت استان و افزایش آمار اشتغال و کاهش آمار بیکاری گام بردارند.

استاندار خوزستان با بیان این نکته که سیاه نمایی ها در بعضی رسانه ها و افکار منفی برخی افراد، انگیزه های سرمایه گذاری را کاهش می دهد و به توسعه و پیشرفت و اشتغال استان نیز آسیب می زند، تصریح کرد: باید در مردم ایجاد امیدواری کنیم و از بیان و انعکاس مطالب ناامید کننده و یاس آور که هم موجب نا امیدی وسرخوردگی مردم می شود و هم راه سرمایه گذاری سرمایه گذاران را مسدود می کند، جلوگیری کنیم. مردم نسبت به زندگی امیدوار شده اند. باید با تقویت روحیه ی امیدواری و نشاط در مردم ، بسترهای ورود سرمایه گذاران به استان را برای سرمایه گذاری فراهم کنیم و رغبت و انگیزه های لازم را افزایش دهیم.

وی گفت: برخی دستگاه ها در ارایه ی عملکرد و فعالیت های خود هنر لازم را به کار نمی برند تا برای مردم ملموس، قابل پذیرش و هضم باشد. هنر روابط عمومی ارایه مطالب و خدمات دولت به بهترین نحو اما به زبان ساده به مردم است. با توجه به فعالیت روزنامه ها و هفته نامه های استان، مدیران می توانند فعالیت های حوزه ی مسوولیت خود را از طریق مطبوعات استانی به اطلاع مردم برسانند.

وی افزود: چهره ی استان نسبت به گذشته تغییر قابل توجه ای یافته است اما هنوز به مرحله ی ایده آل نرسیده است و نیاز است مردم فداکار با فعالیت های دولت مردان و تغییرهای حاصل شده در استان آشنا شوند.

دکتر حجازی تاکید کرد: ما باید تک تک افراد را با فعالیت های صورت گرفته در استان آشنا کنیم تا هم شهروندان و روستاییان با خدمات دولت آشنا شوند و هم راه هجمه دشمن برای نا امیدی جوانان ما بسته شود. بهترین پادزهر افزایش اطلاع رسانی و ایجاد امید به زندگی است.

وی گفت: بعضی ها آمار بیکاری را چند برابر اعلام می کنند. البته نه این که در استان بیکاری نیست، اما بسیاری از بیکاران استان های دیگر دارند برای کار به خوزستان مهاجرت می کنند.

وی خواستار ارتباط بیش تر مدیران دستگاه ها با رسانه های استان برای انعکاس فعالیت ها شد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها برای بیان فعالیت های حوزه ی مسوولیت خود، به مردم نیز اطلاع رسانی کنید تا به همراهی با شما تشویق شوند و مشارکت کنند.

استاندار خوزستان لزوم ایجاد برنامه های مناسب برای بزرگداشت هفته ی دولت در استان و ارایه ی عملکرد دستگاه ها در دولت های نهم و دهم را یادآور شد و خطاب به مدیران گفت: یکی از رویکردهای نظام، رفتار صادقانه با مردم است. کارهای خود را هنرمندانه ارایه کنید. البته، اثرگذاری کار مهم تر از اصل کار است که لازم است برای مردم به طور ملموس گفته شود.

در ادامه ی این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سخنانی بر ضرورت استفاده از نشریات محلی استان برای تهیه ی ویژه نامه هایی از عملکرد دستگاه های اجرایی تاکید کرد و خواستار تقویت و حمایت مدیران از مطبوعات استان شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید لطف اله سپهر افزود: درج فعالیت دستگاه ها در نشریات استانی هم نوعی اطلاع رسانی به مردم است و هم کمکی است که به مطبوعات می شود تا آنان با فراغ بال بیش تری به ارایه ی خدمات دولت مهر بپردازند.

گزارش خبرنگار ما حاکی است: در این نشست همچنین مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان، مدیر روابط عمومی استانداری، مدیر خبرگزاری ایرنا و تنی چند از مدیران استان در مورد برنامه های درنظر گرفته شده برای برگزاری هر چه باشکوه تر هفته ی دولت و نیز نمایشگاه دستاوردهای دولت های نهم و دهم در اهواز سخنانی بیان کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد