سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی

اتفاقات عجیب مجمع قایقرانی
از امضای طومار علیه دنیامالی تا برکناری دبیر هیات خوزستان
ورزشی  16:5:37 1391/04/26
914-18081-5 کد خبر
RSS :: پرینت

عبدالرحیم صفاریان که تا یکشنبه به عنوان دبیر هیات قایقرانی خوزستان فعالیت می‌کرد،‌ گفت که به دلیل انتقاد از برکناری دنیامالی از ریاست فدراسیون و امضا نکردن طومار علیه دنیامالی از کار برکنار شده است.

عبدالرحیم صفاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اتفاقاتی که در مجمع روز یکشنبه فدراسیون قایقرانی رخ داده است، اظهارکرد: چند روز قبل، دعوت نامه‌ای با عنوان "بدرقه المپیکی‌ها" به هیات قایقرانی خوزستان ارسال شد. این مراسم در آکادمی المپیک برگزار شد و با این‌که مراسم بدرقه المپیکی‌ها بود، صحبت‌های متفاوتی در مجمع مطرح شد و بیشتر درباره استعدادیابی بود.

وی ادامه‌داد: وقتی اظهارات حمید سجادی به پایان رسید، باتوجه به این‌که در خوزستان مردم مرتب درباره دلایل برکناری دنیامالی از من سوال می‌کنند، از سجادی پرسیدم که علت برکناری وی چه بوده است. من همچنین از سجادی به عنوان کسی که در بازی‌های المپیک و جهانی و آسیایی حضور داشته و می‌داند که ورزشکاران چه فشارهایی را تحمل می‌کنند، پرسیدم که چه تضمینی وجود دارد که ورزشکاران ما با روحیه به بازی‌های لندن وارد شوند؟ من گفتم چهره‌های ورزشکاران ما زیر آفتاب سوخته و هر کدام 40 تا 50 کیلومتر در سال اخیر پارو زدند و این شوخی نیست. من به وزیر کاری ندارم، اما سجادی به عنوان کسی که ورزشی است باید تدبیر دیگری می‌کرد. آیا ورزشکاران ما با این شرایط می‌توانند در مسابقات از نام ایران دفاع کنند؟

دبیر برکنار شده هیات قایقرانی خوزستان اضافه‌کرد: متاسفانه سجادی در پاسخ به سوالات من می‌گفت "ان‌شاءالله"، "حرف شما را قبول دارم". او قاطعانه نگفت که بالاخره المپیکی‌های قایقرانی اعزام می‌شوند یا نه. بعد هم یک خانم آمد و به من گفت که برکنار شدم! من نیز در جلسه به سجادی گفتم که برکنار شدم. او به من گفت که با مدیرکل خوزستان صحبت می‌کنم تا ببیند برای چه برکنار شدم. اما من گفتم که برکناری مهم نیست. شما بروید و دل مردم را شاد کنید. در پایان جلسه هم که مسوولان هیات‌ها صورت جلسه‌ها را امضا می‌کردند، نام یک فرد دیگر به جای من نوشته شده بود که این فرد هم نامه را امضا کرده بود.

وی از امضای طومار برای برکناری دنیامالی در نشست مجمع قایقرانی خبرداد و خاطرنشان‌کرد: من در سالن غذاخوری آکادمی بودم که نامه‌ای که با فونت ریز نوشته شده بود، آوردند و گفتند امضا کنید. من به همراه مسوول هیات مشهد سر یک میز نشسته بودیم، او به من گفت این نامه علیه دنیامالی است، دارند امضا جمع می‌کنند که بگویند دنیامالی از نظر فنی ضعیف بوده است. ما هر دو نفر این نامه را امضا نکردیم، چرا که دنیا مالی آنقدر کار کرده که باید تندیس‌اش را در دریاچه آزادی نصب کنند. ما چهار سهمیه المپیک گرفتیم، قبلا کی می‌توانستیم مدال آسیایی بگیریم؟

صفاریان با بیان این‌که مسوولان ورزش لجبازی می‌کنند، تصریح‌کرد: دیروز مطلبی را خواندم که به سفرهای وزیر اشاره کرده بود. سفر همیشه وجود دارد. سوال از وزیر این است که چرا وضعیت قایقرانی را مشخص نمی‌کند؟ چرا وقتی 128 نماینده مجلس نامه امضا می‌کنند و می‌گویند که دنیامالی باید برگردد، اتفاقی نمی‌افتد؟ چرا باید این طور باشد؟ ما باید دل مردم را شاد کنیم. چرا باید بهانه به دست کشورهای بیگانه بدهیم؟ چرا این قدر لجاجت می‌کنند؟ فرض کنیم فردا وزیر استیضاح و عوض شود. قایقرانان هم به المپیک نروند، چه چیزی نصیب ورزش کشور می‌شود؟ به عنوان یک رزمنده و کسی که در جبهه بوده و در میان مردم است می‌گویم که مردم ما چه گناهی دارند؟ آن‌ها دلخوشی‌شان به ورزش است.

وی با بیان این‌که از برکناری‌اش خوشحال است به ایسنا گفت: نمی‌دانم که چه کسی من را برکنار کرد، اما دستتش درد نکند، من 20 سال در دانشگاه‌های ایران تدریس کرده‌ام و نیازی ندارم که در این هیات کار کنم. اما به خاطر اتفاقاتی که برای قایقرانی افتاده است ناراحت و افسرده هستم.

 

 

رقابت بانوان تنیسور خوزستانی در مسابقات آزاد و دسته یک استان

 

مسابقات آزاد و دسته یک تنیس روی میز بانوان خوزستان در رده سنی بزرگسالان، برگزار می‌شود.  زهرا لیموچی نایب‌رییس هیات تنیس‌روی‌میز استان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: این مسابقات از فردا ( 27 تیرماه) به مدت دو روز در ورزشگاه تختی اهواز انجام می‌شود. وی با بیان این‌که همه ساله نفرات بسیاری در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، گفت: پیش‌بینی می‌کنم که امسال نیز بازیکنان زیادی در این مسابقات حضور پیدا کنند. نایب‌رییس هیات تنیس روی میز خوزستان درباره نحوه برگزاری این مسابقات عنوان‌کرد: مرحله اول به صورت دوره‌ای، مرحله دوم به صورت تک‌حذفی و دور سوم نیز به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. وی بیان‌کرد: ‌بانوان ما در این رشته پیشرفت بسیاری داشته‌اند و از عملکرد آن‌ها نیز راضی هستم. در چند سال اخیر تنیسورهای‌ ما شاهکار کرده‌اند. لیموچی در پایان با بیان این‌که این مسابقات دور اول انتخابی تیم استان نیز است، اظهارکرد: دور دوم این رقابت‌ها پس از ماه ‌رمضان برگزار خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد