سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از وضعیت ناگوار آلودگی هوای خوزستان

نماینده آبادان:
برای حل معضل گردوغبار یک متولی مستقیم تعیین شود

اجتماعی  16:33:22 1391/04/25
914-14114-5 کد خبر
RSS :: پرینت

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه حل معضل گرد و غبار اگر به موازی‌کاری و انجام کارهای پراکنده، بی‌برنامه و سطحی بسنده کنیم، سرمایه‌های کشور هدر می‌رود.

جواد سعدون‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان مرکز ثقل تصمیم‌گیری و مهمترین مرجع قانون‌گذاری کشور می‌تواند نقش بسیار مهمی در زمینه حل مشکل گرد و غبار ایفا کند.

وی افزود: مجلس می‌تواند وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با این پدیده و دولت را نسبت به این موضوع حساس کند تا چاره‌اندیشی درباره این معضل با سرعت بیشتری انجام شود. لازم است برای حل معضل گردو غبار و مهار ریزگردها یک متولی مستقیم تعیین شود و سایر دستگاه‌های مرتبط با موضوع با آن متولی هماهنگ شوند؛ به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که با انجام فعالیت‌های داخلی و خارجی هماهنگ و تدوین یک برنامه جامع، معضل گرد و غبار حل شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت می‌تواند خودش متولی و مسئول اصلی حل معضل گرد و غبار را تعیین کند و به عنوان مثال سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و یا وزارت امور خارجه را می توان در این زمینه معرفی کرد. در صورتی که در این زمینه کمیته ویژه‌ای تشکیل شود، با اراده، تمرکز و انجام کار کارشناسی می‌توان با این پدیده مقابله کرد.

سعدون‌زاده خاطرنشان کرد: افراد ساکن در استان‌های درگیر با معضل گرد و غبار با مشکلات عدیده‌ای در زمینه سلامتی مواجه شده‌اند، در نتیجه دولت به عنوان متولی سلامت مردم باید دغدغه بیشتری در این زمینه داشته باشد تا امنیت اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی مردم بیش از این توسط ریزگردها تهدید نشود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توان با استفاده از فناوری‌های نوین شرایطی را فراهم کنیم که هنگام وقوع گرد و غبار مردم کمتر با مشکل مواجه شوند و همزمان با آن نیز برای کنترل این پدیده تلاش شود و طبیعت خشن منطقه را به طبیعت ملایم، جذاب و بی‌خطر تبدیل کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد