سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار عمرانی استان

دستیار ویژه رییس جمهوری:
طرح سد و نیروگاه گتوند علیا از افتخارت مهندسی کشور و جهان است
 
دزفول- دستیار ویژه رییس جمهوری در دیدار از طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا این طرح را جزو افتخارات مهندسی کشور و جهان برشمرد.
 
به گزارش روزیکشنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران مهندس ' علی اکبر محرابیان ' در این دیدار، طرح عظیم گتوند علیا را بزرگترین طرح مهندسی کشور دانست وافزود: مراحلی از بهره برداری طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا به انجام رسیده و امید است مرحله بهره برداری نهایی نیروگاه این طرح تا پایان تابستان امسال انجام شود.
وی گفت: مرحله بهره برداری نهایی طرح سد و نیروگاه گتوند علیا نیز در دهه فجر امسال انجام و بطور کامل این سد تحویل خواهد شد.
دستیار ویژه رییس جمهوری ضمن حضور در کارگاه سد و نیروگاه گتوندعلیا ،از نزدیک در جریان مراحل مختلف عملیات اجرایی این طرح قرار گرفت و مسایل و مشکلات آنرا بررسی کرد.
بنا بر این گزارش در حاشیه این دیدار مهندس شیبانی مجری طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا گزارش کاملی از آخرین وضعیت عملیات اجرایی و مسایل و مشکلات طرح ارایه کرد.
وی در بخشی از گزارش خود گفت: مطابق پیش بینی های قبلی، با پایان فاز سوم آبگیری سد و راه اندازی واحدهای نیروگاهی ، در زمان حاضر آب خروجی از سد گتوندعلیا با بهترین کیفیت و ای سی 870 تحویل پایین دست می شود که این امر بطور مستمر توسط نهادهای ذی صلاح در حال کنترل و اندازه گیری است.
مجری طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا در پاسخ به سوال دستیار ویژه رییس جمهور در رابطه با تملک خانه ها و اراضی مردم منطقه اظهار داشت: کار تملک بیش از 90 درصد واحدهای مسکونی با هماهنگی و همکاری مسولان محلی و مردم بسیار خوب و نجیب منطقه به پایان رسیده و در موارد معدودی به دلیل تحریکاتی از جانب برخی افراد سودجو دچار تاخیر شده است.
مهندس شیبانی افزود: با توجه به الزامات قانونی، تملک این اراضی با تعیین کارشناس از سوی طرفین و کارشناس مرضی الطرفین از سوی دادگستری پیگیری می شود و تاکنون برغم هماهنگی های انجام شده به دلیل حضورنیافتن کارشناس معرفی شده از سوی اهالی در هفته گذشته ، روند تملک هفت واحد مسکونی باقیمانده متوقف و مشکلات اهالی منطقه حل نشده است.
دستیار ویژه رییس جمهوری با اشاره به گزارش ارایه شده، اظهار امیدواری کرد با همکاری مسولان استان بویژه استاندار خوزستان ، نهادهای قضایی و مردم شریف منطقه روند تملک اراضی باقیمانده با سرعت بیشتری انجام شود و مردم استان خوزستان و کشور بتوانند از مواهب این طرح عظیم با پنج میلیارد متر مکعب حجم مخزن و 1000 مگاوات برق استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد