سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی . هنری . ادبی

 

«آب، باد، خاک» در آبادان نشان داده می‌شود
فرهنگی و هنری  14:26:7 1391/04/25
914-18380-5 کد خبر
RSS :: پرینت

فیلم بلند «آب، باد، خاک» از ساخته‌های امیر نادری ـ فیلم‌ساز سرشناس آبادانی ـ در نشست هفتگی دوشنبه  26 تیر 91 دفتر هنرهای تصویری حوزه هنری مرکز آبادان به نمایش در‌می‌آید.

 

به گزارش ایسنا از خوزستان این فیلم محصول سال 1364 است و در 65 دقیقه ساخته شده و توانسته جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی و خارجی به دست آورد.

" آب، باد، خاک" چهارمین فیلم از امیر نادری است که پس از تنگسیر، ساز دهنی و دونده در نشست‌های هفتگی دفتر هنرهای تصویری حوزه هنری مرکز آبادان به نمایش درمی‌آید.

نشست‌های هفتگی نمایش فیلم دفتر هنرهای تصویری حوزه هنری مرکز آبادان روزهای دوشنبه از ساعت 19 در محل این دفتر برپا می‌شود و شرکت در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است

 

ن رونمایی از چهار مجموعه شعر برپا می‌شود
فرهنگی و هنری  13:46:3 1391/04/25
914-18080-5 کد خبر
RSS :: پرینت

آیین رونمایی از سری دوم مجموعه "نگاه تازه شعر" انتشارات نگاه برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از خوزستان انتشارات نگاه آیین رونمایی از چهار دفتر شعر تازه منتشر شده خود را برپا می‌کند.

در این آیین از "خواهر خونه" سروده داریوش معمار، "چشم به راه ابریشم" سروده علی اسداللهی، "سردخانه" سروده علی کاکاوند و "بر میز بی‌گلدان" سروده مریم مهر‌آ‌ذر رونمایی می‌شود.

در این برنامه محمدعلی سپانلو سخنرانی می‌کند و فریاد شیری، مجتبی‌پور محسن، رضا حیرانی، مهرنوش قربان‌علی، داوود ملک‌زاده، پوریا سوری، فرزاد آبادی، داریوش معمار، علی اسداللهی، علی کاکاوند و مریم مهر‌آ‌ذر به شعرخوانی می‌پردازند.

آیین رونمایی از سری دوم مجموع نگاه تازه شعر ساعت 17 تا 20 روز چهارشنبه (28 تیر 91) در فرهنگ‌سرای سرو واقع در تهران خیابان ولی‌عصر، بعد از پارک ساعی، کوچه دوم ساعی برپا می‌شود.

 

 

 

سوی مشاور استاندار خوزستان منصوب شد:

دبیر کمیته مواریث فرهنگی حوزه مشاوران جوان استان خوزستان

 
اهواز-طی حکمی از سوی مشاور استاندار و رییس گروه مشاوران جوان استانداری خوزستان،'سید محمد عبود زاده'به عنوان دبیر کمیته مواریث فرهنگی حوزه مشاوران جوان استانداری خوزستان منصوب گردید .
 

گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در روزیکشنبه حاکی است عبود زاده از کارکنان این اداره کل است که در دوسال گذشته در زمینه سازماندهی برنامه های فرهنگی نمایشگاههای سراسری ، نقش موثر در برگزاری جشنواره فیلم مستندمیراث نگاه تلاش های ارزنده ای از خود نشان داد.
براساس این گزارش ازجمله فعالیت های قابل ذکر وی می توان به پیگیری های ویژه در خصوص انتشار تمبر یاد بود هنرمند فقید منصور واحدی، خالق اثر معنوی پیشانی بند رزمندگان اسلام که توسط این اداره کل در سال 91 صورت پذیرفت، اشاره کرد.
وحید کیانی مشاور جوان استانداری خوزستان ازداود سالمی مشاور جوان اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوزستان نیز با تقدیم لوح سپاس به پاس خدمت خالصانه و همکاری های ویژه وی با مشاوران جوان استانداری خوزستان و فرمانداری ها تقدیر و تشکر نمود.
  

 

دزفولی‌ها به کارگاه قصه‌نویسی می‌روند
فرهنگی و هنری  13:49:13 1391/04/25
914-18180-5 کد خبر
RSS :: پرینت

انجمن مستقل قصه دزفول کارگاه اختصاصی قصه‌نویسی پیشرفته را در 10 جلسه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از خوزستان این جلسات در طول مرداد 91 و هر سه روز یک بار تشکیل و مباحث کاربردی و کارگاهی به اعضایی که مراحل مقدماتی را طی یکی ـ دو سال گذشته فراگرفته بودند آموزش داده می‌شود.

انجمن مستقل قصه دزفول در پایان علاوه بر اعطای گواهی‌نامه پایان دوره داستان‌های برگزیده اعضای کارگاه را در مجموعه داستانی منتشر می‌کند.

مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» خوانده می‌شود

نمایش‌نامه «مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» به کارگردانی مجتبی رستمی‌فر در مرحله روخوانی است.به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از خوزستان این نمایش‌نامه را رسول حق‌جو نوشته و گروه نمایشی "آماتور" به سرپرستی مجتبی رستمی‌‌فر قرار است آن را به صحنه ببرد.ناصر آل‌خمیس، محمد طاهری و خدیجه بابادی در نمایش "مرثیه‌ای برای یک مرد مرده" ایفای نقش می‌کنند.از عوامل این نمایش می‌توان به سارا حسین‌پور منشی صحنه، سجاد عابدینی اجرای دکور و ایمان نخلستانی نورپرداز اشاره کرد.نمایش «مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» در مرحله روخوانی است و برای اجرا در اهواز و حضور در جشنواره تئاتر استانی آماده می‌شود.

 

«اونیفورم» رضا حامی‌پور مجوز گرفت
فرهنگی و هنری  13:32:32 1391/04/25
914-17780-5 کد خبر
RSS :: پرینت

سومین دفتر شعر رضا حامی‌پور با نام "اونیفورم" مجوز چاپ گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از خوزستان این دفتر گزیده‌ای از شعرهای حامی‌پور را شامل می‌شود که بیش‌تر موضوعات اجتماعی را بیان می‌کنند.

این شاعر که پیش از این 2 دفتر شعر "بیدارم کن برای زندگی بدویم" و "زندگی بسته پستی است که می‌رسد" را منتشر کرده بود "اونیفورم" را در 69 صفحه آماده چاپ کرد.

قرار است این دفتر را انتشارات بن منتشر کند.

حامی‌پور، در خصوص تجدید چاپ 2 دفتر شعر قبلی خود، گفت: مجوز گرفتن کار سختی است. اگر می‌توانستم مجوز بگیرم حتما آن‌ها را تجدید چاپ می‌کردم.

 

کارگاه آموزشی مهندسی جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی تشکیل شد
فرهنگی و هنری  13:38:59 1391/04/25
914-17880-5 کد خبر
RSS :: پرینت

کارگاه آموزشی مهندسی جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی با حضور کارشناسان اداره کل انجمن نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها در خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از خوزستان بیژن طهماسبی، مسؤول انجمن‌ها و مشارکت‌های خوزستان، در ابتدای این جلسه توجه به برگزاری منظم جلسات انجمن را بسیار مهم و موثر ارزیابی کرد و گفت: نتایج حاصل از برگزاری این جلسات می‌تواند نقش مهمی در توسعه کتابخانه‌ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هم اکنون کتابخانه‌های عمومی خوزستان با حمایت مسؤولان روند رو به رشدی را طی می‌کند و برگزاری منظم و با کیفیت جلسات با حضور مسؤولان نیز می‌تواند این حمایت‌ها را بیش‌تر کند. مسؤولان ادارات شهرستان نیز توجه کنند که نتایج و خروجی جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی باید بیش از پیش در نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه و توسعه فرهنگی استان موثر باشد.

زکریایی، رئیس اداره  انجمن نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نیز در این جلسه گفت: انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی از ارکان مهم در نحوه اداره کتابخانه‌ها به شمار می‌روند بنابراین چگونگی اداره و برگزاری جلسات این انجمن‌ها در سازوکار کتابخانه‌ها مهم و حیاتی است.

او اظهار کرد: بکارگیری روش‌های علمی و صحیح در مدیریت جلسات انجمن از مهم‌ترین نیازهای برگزاری این‌گونه جلسات است. یک‌جانبه‌نگری در مصوبات و دستور جلسات از آفت‌های مدیریت جلسات انجمن‌ها است که باید با آموزش صحیح و مناسب رفع شود.

در این کارگاه آموزشی شیوه تنظیم دستور کار جلسات، مصوبات خروجی و اجرایی جلسات انجمن و پیگیری مصوبات آن‌ها آموزش داده شد و در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ روسای ادارات برگزار شد که به نوعی مسؤولان ابهامات و مشکلات خود را عنوان کرده و پاسخ‌های لازم را دریافت کردند.

"هفت سردار" خوزستانی ویژه

نرم‌ افزار چند رسانه‌ای « هفت سردار » خوزستانی در شوش رونمایی شد.فرمانده سپاه حضرت ولی ‌عصر (عج) خوزستان گفت این نرم افزار به همت سپاه شوش و تلاشهای پاسدار محمد ابراهیم‌نیا در جهت گسترش فرهنگ ایثار شهادت با نام « هفت سردار » تدوین شده و گنجینه‌ای از زندگینامه ،خاطرات ، نوشته‌ها و تصاویر هفت تن از سرداران سپاه خوزستان است.سردار پاسدار حسن شاهوارپور گفت در این گنجینه همچنین مطالبی در مورد عملیات فتح‌المبین ، شوش و مردم آن در دوران دفاع مقدس به همراه فیلم ، تصاویر و برنامه‌های مذهبی از قبیل قرآن کریم به صورت فارسی و انگلیسی ، زندگینامه حضرت فاطمه الزهرا (س) به همراه پاسخگویی به شبهات ، شأن نزول قرآن کریم و بانک احادیث وجود دارد. این نرم افزار شامل خاطرات و نوشته‌های هفت تن از سرداران ناحیه شوش دانیال (ع) در قالب یک نرم ‌افزار چند رسانه‌ای است.

 

«باغ صمیمی» رامهرمز را دریابید

مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز گفت: باغ عمارت صمیمی رامهرمز 2 سال است که باغبان ندارد.منصور معتمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باغ عمارت صمیمی اصلا وضعیت خوبی ندارد، علف‌های هرز در آن به صورت وحشتناکی زیاد شده و درختان آن مدت‌ها است که هرس نشده‌اند.وی افزود: این باغ دچار یک نوع ‌آفت شده و اگر سریعا برای از بین بردن آن اقدام نشود خشک خواهد شد و از بین خواهد رفت.معتمدی تصریح کرد: این باغ که تنها باغ سنتی در رامهرمز و احتمالا در خوزستان است دارای انواع زیادی از درختان مرکبات و نخل است و نوعی درخت گلدار به نام ارغوان دارد که در رامهرمز مشابه آن وجود ندارد.این دوستدار میراث فرهنگی یادآور شد: باغ عمارت صمیمی قبلا مشکل بی‌آبی داشت که این مشکل با حفر چاه حل شد اما در حال حاضر به خاطر نبود باغبان وضعیت این باغ بسیار اسفناک است.وی توضیح  داد: ما این مشکلات را با میراث فرهنگی در میان گذاشتیم و با آن‌ها صحبت کردیم اما هنوز از سوی ‌آن‌ها هیچ اقدامی صورت نگرفته است. این باغ نیاز به مراقبت دارد و باید آبیاری شود اما بدون باغبان مطمئنا رو به نابودی می‌رود.او تاکید کرد: ارزش عمارت صمیمی بدون این باغ کم خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد