سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

 

 

 

 

 

 

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اهواز:

برای رفاه حال شهروندان :

بیمه شخص ثالث خودرو باتخفیف و بصورت قسطی درادارات پست ارایه می شود

 
اهواز- اداره کل پست استان خوزستان اعلام کرد که برای رفاه حال شهروندان ، درسطح این ادارات بیمه شخص ثالث خودرو با 35 درصد تخفیف و نیز قسطی توسط یکی از شرکت های بیمه ارایه می گردد.
 
گزارش روابط عمومی اداره کل پست خوزستان در روزیکشنبه حاکی است : شهروندان می توانند با مراجعه به ادارات ست ، شرایط مورد نظر را انتخاب و نسبت به درخواست بیمه نامه اقدام نمایند.
براساس این گزارش مدارک موردنیاز برای ثبت نام ، اصل بیمه نامه و کوپن های آن شامل کپی کارت خودرو، اصل فیش واریزی، یک قطعه عکس 4*3 جهت عضویت، قرارداد با امضای متقاضی و گواهی تایید بیمه نامه های اقساطی می باشد که با مراجعه به ادارات پست، فرم های مربوطه و اطلاعات لازم را می توانند دریافت نمایند.
این گزارش می افزاید که به محض انجام ثبت نام در ادارات پست، بیمه نامه صادر شده و هیچ خودرویی در فاصله ارسال مدارک بدون بیمه نامه نخواهد ماند.
در صورت بروز حادثه ای در این فاصله زمانی، متقاضی می تواند با مراجعه به اداره پست ثبت نام کننده و ارائه کد رهگیری خود، کوپن بیمه نامه قبلی خود را دریافت نماید.

350هزار نفر از جمعیت اهواز در سکونت گاه های غیررسمی زندگی می کنند

 
اهواز- مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اهواز با بیان اینکه 350 هزار نفر از جمعیت اهواز در سکونت گاه های غیر رسمی زندگی می کنند گفت: 35 درصد از وسعت کل شهر اهواز بافت فرسوده و سکونت گاههای غیر رسمی است.
 
به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، 'مهراب فلسفی زاده ' در این ارتباط توضیح داد:در این میان نسخه ای که برای حل معضل سکونت گاه های غیررسمی در شهرهای بزرگ تجویز شده توانمند سازی است.
وی افزود: متعاقب تصویب سند ملی توانمند سازی سکونت گاه های غیر رسمی، طرح هایی به عنوان توانمندی سکونت گاه های غیر رسمی در شهرهایی که به نوعی درگیر این قضیه هستند در اهواز شروع شده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اهواز با بیان اینکه سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری یک ماموریت راهبردی دارد و هماهنگ کننده محسوب می شود افزود: اعتقاد بر این است که موضوع اصلی در این سکونت گاه ها یک معضل کالبدی و فیزیکی و حتی نارسایی تاسیسات و تجهیزات شهری مطرح نیست بلکه مهم ترین آن معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که باید در اولویت نخست برای هرگونه برنامه ریزی باشد.
فلسفی زاده اظهار کرد: بافت های فرسوده به سه دسته بافت های با ارزش و قدیمی،بافت فرسوده و بافت های فاقد ارزش تاریخی تقسیم می شود که شهر اهواز دارای 1417 هکتار بافت فرسوده مصوب است که توسط کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده که در این میان محدوده هایی وجود دارد که در قالب طرح تفصیلی باید به بافت فرسوده اضافه شود.
وی افزود: نسخه ای که برای مداخله در بافت های فرسوده تجویز شده است هم بهسازی است و هم بازسازی و نوسازی که هر کدام مفاهیم مختلف خود را دارد.
مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اهواز افزود: بهسازی به طورعمده برای بناهای با ارزش با حفظ اصالت و هویت های معماری که در بنا وجود دارد به کار گرفته می شود. نوسازی در بافت فرسوده شامل تخریب و احداث بنای جدید است. بازسازی هم ساخت مجدد یک محدوده از بافت محسوب می شود.
فلسفی زاده در خصوص بافت تاریخی اهواز گفت: این بافت از نظر سازمان مربوطه در زمره کدام بافت ها قرار دارد ولی آنچه که بافت تاریخی اهواز محسوب می شود مجموعه ای از تک بناهای واجد بافت محسوب می شوند که از جمله این ها می توان به بنای معین التجار، خانه دادرس، مسجد آقا سید علی، سقاخانه و سراها اشاره کرد.
وی گفت:در قالب طرح تفصیلی پیشنهاد تهیه شناسنامه کاربری پیشنهادی ارائه شده است و کاربری پیشنهادی منطبق بر همان کاربری قبلی در نظر گرفته شده است که در این میان 52 طرح با ارزش در طرح تفصیلی دیده شده است.
فلسفی زاده در پاسخ به این سوا که چرا طرح تفصیلی اجرا نمی شود گفت: این طرح در سال 1388 توسط کمیسیون ماده 5 تصویب شد ولی ابلاغ نشده تا اجرایی شود.
وی گفت: در قالب این طرح شناسایی بناها و نخلستان ها هم انجام شده و در این میان وقتی یک اثر ثبت شود ضوابطی برای حفاظت آن وجود دارد که زیرمجموعه اداره کل میراث فرهنگی خوزستان است که این اداره هم برنامه ای برای ترمیم و بهسازی اقدامات مداخله ای ندارد و نگاه آن فقط حفظ اثر است که این تفکر هم طی سال های آتی راهی جز تخریب ندارد.
فلسفی زاده یادآور شد:میراث فرهنگی موجود در اهواز و هرنقطه دیگر بخشی از سند و هویت گذشتگانی است که فرهنگ و تاریخ ما را تشکیل می دهد.چون ماموریت شهرداری تنها ارائه خدمات شهری و یا پروژه های عمرانی نیست و پرداختن به مقوله های فرهنگی از اولویت های شهرداری محسوب می شود لازم است که شهرداری برای استفاده و بهره برداری از بناهای با ارزش معماری توجه داشته باشد و در اعتبارات و پروژه هایش پیش بینی های لازم را به عمل آورد و آن بناها را با نیازهای امروز ما تطبیق دهد.
وی اظهار داشت: مهم ترین کاری که باید صورت بگیرد تهیه طرح های تفصیلی بافت فرسوده شهری است که در این خصوص در غرب اهواز 250 هکتار بافت فرسوده را در محله هایی مثل نهضت آباد، کوی علوی، کوی سیاحی و در شرق اهواز 750 هکتار بافت فرسوده را در محله های عامری، حصیرآباد، منبع آب، کوی رمضان، زرگان، کوت عبدالله و در مرکز شهر هم 300 هکتار را شناسایی کرده ایم.ک/2 646/641

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد