سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتظامی خوزستان

فرمانده مرزبانی خوزستان خبر داد:
افزایش 58 درصدی کشف مواد سوختی قاچاق در 3 ماهه نخست سال
تردد 920 هزار زائر ایرانی و 300 هزار زائر عراقی از مرزهای استان در سال 90

اجتماعی  15:9:17 1391/04/25
914-13814-5 کد خبر
RSS :: پرینت

فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: پدیده قاچاق به عنوان یک جرم اقتصادی و عملی مغایر با قوانین کشور محسوب می‌شود که موجب ایجاد اختلال در فعالیت‌های اقتصادی شده و منابع درآمد دولت را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایسنای خوزستان، سردار حمید هداوند اظهار کرد: پدیده قاچاق به‌دلیل اینکه بنیان‌ جامعه را نشانه می‌رود، جرم اقتصادی محسوب می‌شود و در قانون جدید مبارزه با قاچاق نیز از این جرم به‌عنوان یک جرم سازمان‌یافته و اقتصادی یاد شده که مجازات‌های مخصوص به خود را دارد.

وی افزود: مرزبانی استان خوزستان در سال گذشته با تشدید اقدامات کنترلی و آمادگی لازم جهت انسداد مرز و مقابله با هرگونه قاچاق، با ایجاد گشت‌های مستمر مرزی و دریایی در مرزهای خشکی و دریایی خوزستان توانسته عملکرد بسیاری خوبی از خود نشان دهد.

هداوند با اشاره به کشفیات سوخت در سال گذشته، تصریح کرد: نیروهای مرزبانی مقدار 4 میلیون و 700 هزار لیتر انواع مواد سوختی را کشف کرده‌اند و به این ترتیب میزان کشفیات در سه‌ماهه نخست سال جدید نسبت به سال گذشته 58 درصد افزایش داشته است. در زمینه کشفیات تجهیزات دریافت از ماهواره نیز در سال گذشته تعداد پنج هزار دستگاه رسیور کشف شده است؛ همچنین تعداد 6 میلیون قرص روان‌گردان نیز از دیگر کشفیات نیروهای مرزبانی در سال گذشته بوده است.

فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با پدیده قاچاق، خاطرنشان کرد: در این زمینه بیش از هزار نفر دستگیر شده‌اند و این افراد جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی به جرائم آنها در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته‌اند.

وی درباره تردد زائران عتبات عالیات از مرزهای خوزستان، ادامه داد: در سال گذشته تعداد 920 هزار زائر ایرانی از مرزهای استان تردد داشته‌اند و 300 هزار زائر عراقی نیز از طریق مرزهای خوزستان وارد کشور شده‌اند.

هداوند گفت: مسئله قاچاق یک پدیده چند بعدی است که آثار سوء و مخرب آن را نمی‌توان در یک بعد محدود کرد و مواردی مانند بیکاری، از بین رفتن زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی و ضربه به تولید داخلی از آثار سوء پدیده قاچاق است. در بحث انسداد مرز با احداث چهار پاسگاه مرزی، تعدادی برجک، ایجاد موانع لازم و همچنین به‌کارگیری انواع دستگاه‌های الکترونیکی و اپتیکی جهت جلوگیری از تردد غیرمجاز و همچنین راه‌اندازی پاسگاه‌های "بوطاهری" و "امامزاده عبدالله" در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و کالا اقدام لازم صورت گرفته است.

فرمانده مرزبانی خوزستان افزود: مرزبانان استان خوزستان در راستای تحقق شعار امسال با سعی و تلاش خود از خروج سرمایه‌های ملی کشور و ورود کالاهایی که به اقتصاد مملکت ضربه وارد می‌کنند در حد امکان جلوگیری می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد