سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرستانها

 
 
مالکان خودروهای پلاک اروند برنامه جی پی اس خودروها را تغییردهند
 
آبادان- روابط عمومی منطقه آزاد اروند در اطلاعیه ای از مالکان خودروهای پلاک اروند خواست تا نسبت به تغییر برنامه ریزی جی پی اس خودروهای اقدام کنند.
 
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی منطقه آزاد اروند مالکان خودروهای پلاک اروند که تاکنون در خصوص تغییر برنامه ریزی سیستم دستگاه جی پی اس از شعاع 40 کیلومتر تا مرکز استان هیچ گونه اقدامی انجام نداده اند تا مورخ 23/4/91 روز جمعه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان منطقه آزاد اروند به آدرس www.arvandfreezone.ir و تکمیل فرم ثبت نام نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.
در این اطلاعیه آمده که مهلت تعیین شده جهت ثبت نام آخرین فرصت است و در صورت ثبت نام نکردن هیچ گونه تسهیلاتی به این نوع از خودروها ارائه نخواهد شد و کلیه عواقب و مسائل ناشی از آن متوجه مالک خودرو خواهدشد .
خودروهای پلاک اروند با تغییر برنامه ریزی جی پی اس می توانند با توجه به مصوبه هیات دولت تا مرکز استان با خودروی خود سفر کنند.ک/1 7102/
 
 
 
خبرگزاری فارس: دریغ از یک آبسردکن در شهر تب‌دار 70 درجه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، جالب است در شهری که دمای هوای آن در فصل تابستان به 70 درجه نیز می‌رسد حتی یک آبسردکن در خیابان‌هایش برای استفاده عموم شهروندان وجود ندارد؛ در گرمای این شهر سنگ نیز ذوب می‌شود چه برسد به انسان.

امروزه در شهرهای بزرگی چون اصفهان، شیراز، تهران و حتی شهرستان‌های کوچک مناطق سردسیر با برخورداری از آبی گوارا و خنک بدون نیاز به تصفیه‌کن و آبسردکن، شاهد وجود دستگاه‌های خنک کننده آب در پیاده‌روها حتی کوچه پس کوچه‌ها هستیم.

در این مناطق بعد از مختصری پیاده‌روی می‌بینیم شهروندان و مسافران در کنار آبسردکن‌ها برای نوشیدن آب تجمع کرده و دل خود و فرزندان‌شان را سیراب و گوارا می‌سازند.

* شهروندان حتی از امکانات اولیه عمومی بی‌بهره‌اند

به‌خاطر می‌آورم دوستم را که مهمان‌مان بود، البته برای انجام کارهای اداری‌اش به آبادان سفر کرده بود و اتفاقاً میزبانی ما با فصل تابستان تقارن مفصلی داشت، او می‌گفت برایم جالب است که بسیاری از مردم به سبب گرمای هوا در بانک‌ها و یا مراکز دیگر مراجعه کرده و از آب خنک آبسرکن‌ها استفاده می‌کنند.

او می‌گفت در هر خیابان این شهر حداقل باید دو یا سه آبسردکن نصب شده باشد! برای او جای بسی تعجب بود که شهروندان این مناطق حتی از امکانات اولیه عمومی این‌چنینی هم بی‌بهره‌اند!!

به راستی چنین است...

امروز که این مطلب را می‌نویسم سال‌ها از دیدن دوستم می‌گذرد و این شهر همچنان و حداقل در این زمینه مسکون مانده است.

در این روزها، در بهترین تقویم هوای تابستان شهرمان بسر می‌بریم و تا یک ماهه دیگر حتی نای ایستادن در کنار خیابان برای دربست کردن ماشین را هم نداریم!

گرمای اینجا بس کشنده و مهلک است و خاک این شهر دامن‌گیر و باوفا، شاید به رسم همین وفاداری‌ است که سال‌های سال پدران و مادران ما نتوانسته از زادگاهشان دل بکنند و به ما نیز آموخته‌اند این نوستالژی را.

آبادان رفته رفته به گرم‌ترین روزهای تابستانی خود نزدیک می‌شود و مردم آن دوست دارند روزی را شاهد باشند که در پیاده‌روهای آن ردی از وجود یک آبسردکن در شهر تب‌دار 70 درجه‌ای بیایند.

روزهایی که جان به‌سر می‌شویم برای نیم ساعت راه رفتن و یا ایستادن در شرجی و آفتاب سوزان این شهر، آن روزهاست که بیشتر جای خالی دستگاه‌های خنک کننده آب در جای جای مناطق این شهر احساس می‌شود.

* آبادان مملو از ظرفیت‌های غنی تجاری و اقتصادی است

خوب است این شهر شهیدپرور سالانه میزبانی می‌کند کاروان‌ها، زوار و مسافران زیادی را از سراسر کشور؛ اگر غیر از این بود چه؟!

اگر شهری بود خالی از امکانات تجاری، اقتصادی و بدون پالایشگاه، پتروشیمی، منابع غنی نفت و گاز، منطقه آزاد، آب‌های آزاد و ظرفیت‌های مستعد سرمایه‌گذاری چه؟

اگر بودجه‌هایی اندک و اعتباراتی ریز ریز به دل آن سرازیر می‌شد چه؟

و اگر...

* برخی مسئولان سختی‌های عجین شده با مردم را رد می‌کنند

"آبادان" یادگار خون شهدای همسنگر امام حسین (ع) و ابوالفضل (ع) و فریاد زنان آزاده انقلابی‌ است که امروز مهر خاموشی و سکوت را اختیار پیشه کرده‌اند.

لب‌هایشان از عطش "نبودن" بهم دوخته شده و صدایشان از "نداشتن" بی‌صدا شده است، کاش اندکی به یاد بیاوری گذشته را تا بتوانی سرنوشت حال و آینده‌ات را بهتر و مطلوب‌تر رقم بزنی؛ گذشته‌ای که قابل قیاس با حال نیست.

امروز برخی مسئولان این شهر از ریز و درشت با سمت‌های کوچک و بزرگ می‌بینند و با نیم نگاهی گذرا رد می‌کنند سختی‌های عجین شده با مردم را؛

امروز برخی از مدیران اجرایی تنها به فکر ثبت‌نام خود با رنگ و لعاب، هر روز پررنگ‌ترند.

امروز می‌تواند بهتر از دیروز برای مردم شهرمان رقم بخورد به شرط از خود گذشتگی مسئولانی که دست رد به سینه دنیا بزنند و از خود "منیت‌شان" بگذرند.

--------------

مریم خبازی

 
نماینده مردم خرمشهر در مجلس:
راهنمایی و رانندگی خرمشهر در عملکرد خود تجدیدنظر کند 

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: راهنمایی و رانندگی خرمشهر در عملکرد خود در راستای اعمال جریمه‌های سنگین تجدیدنظر کند.

 
نگاهی گذرای فارس به تابستان تشنه آبادان
دریغ از یک آبسردکن در شهر تب‌دار 70 درجه‌ای

خبرگزاری فارس: با نگاهی هر چند سطحی به تابستان تشنه آبادان، می‌توان به وضوح مشاهده کرد، ردی از وجود حتی یک آبسردکن در شهر تب‌دار 70 درجه‌ای نیست.

خبرگزاری فارس: راهنمایی و رانندگی خرمشهر در عملکرد خود تجدیدنظر کند

عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: شهرستان خرمشهر با کمبودها و نقصان‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و در این راستا نیازمند توجه ملی و حمایت همه جانبه مسئولان است.

وی با بیان اینکه این منطقه با برخورداری از ظرفیت‌های متعدد تجاری، اقتصادی و اجتماعی از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌‌برد، افزود: مردم این شهرستان بسیار قدردان هستند و در صورت مشاهده حتی اقدامی کوچک در عمران و آبادی شهر، مراتب سپاس و قدردانی را از مسئولان به جا می‌آورند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه من در راستای خدمت به مردم این منطقه مشکلات خرمشهر را به صراحت بیان می‌کنم، گفت: عده‌ای از شهروندان از وضعیت راهنمایی و رانندگی شهرستان رضایت خاطر چندانی ندارند و گزارشاتی را به دفتر من اعلام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: راهنمایی و رانندگی به‌واسطه گشت‌های نامحسوس جریمه‌های سنگینی را برای خودروها و مینی‌بوس‌هایی که در تردد و یا توقف محدوده بندر بوده را جریمه می‌کنند و در صورت جلسه خود "جاده امام صادق(ع)" را عنوان می‌کنند.

سامری همچنین عنوان کرد: راهنمایی و رانندگی باید این روند کاری خود را اصلاح کند و با تعامل بیشتر با رانندگان خودروها در راستای رفع مشکلات موجود در تردد خودروها بکوشد.

وی با بیان اینکه ما نمایندگان و مسئولان زبان گویای مردم هستیم و باید مشکلات آنها را بازگو و در راستای رفع موانع پیش‌روی پیشرفت و ارتقای زندگی آنها تلاش کنیم، گفت: خرمشهر به دلیل خرابی‌های ناشی از جنگ راه درازی تا آبادی و عمران مدنظر دارد و در این زمینه همه مسئولان باید دست در دست یکدیگر با اتحاد و همدلی، کار را دنبال کنند. 

 

 

 

رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر:
آموزش و پرورش خرمشهر در خوزستان سوم شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر گفت: آموزش و پرورش این شهرستان از رتبه 21 به رتبه سوم در استان خوزستان ارتقا یافت.

خبرگزاری فارس: آموزش و پرورش خرمشهر در خوزستان سوم شد

کاظم حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از طریق نظام تحول بنیادی آموزش و پرورش، امسال مقطع اول راهنمایی حذف می‌شود و کلاس هفتم جایگزین آن می‌شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس اگر دانش‌آموز در درسی چند بار هم تشدید شد مردود نمی‌شود و از طریق مدارس شبانه می‌تواند درس مورد نظر را پاس کند، افزود: بر اساس سال تحصیلی جدید 106 کلاس برای مقطع ششم در آموزشگاه‌های ابتدایی مورد نیاز است که با کمک اداره کل نوسازی و تجهیزات این نیازسنجی انجام شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر خاطرنشان کرد: همچنین برای سال جاری 106 معلم نیاز داریم که 70 درصد این نیروی انسانی تأمین و 30 درصد دیگر در حال جذب برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و ارائه خدمت به آنها است.

وی با اشاره به اینکه برای سال جدید به یک هزار و هشت نیمکت و میز نیاز داریم، گفت: کمیته تجهیزات برآورد کرده که در سال جاری 106 تخته سیاه ساده و هوشمند مورد نیاز آموزشگاه‌های شهرستان است.

حیاتی در ادامه تصریح کرد: در سال پیش با تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات مطلوب آموزش و پرورش شهرستان و همکاری دبیران و مدیران آموزشگاه‌های این منطقه، 95 درصد دانش‌آموزان مقطع تحصیلی ابتدایی قبول شده‌اند.

وی با بیان اینکه جشن پایه ششم برای دانش‌آموزان و خانواده‌های این مقطع برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش این شهرستان از رتبه 21 به رتبه سوم در استان خوزستان ارتقا یافته که این امر نشان دهنده تلاش و همت دبیران و مدیران آموزشی این شهرستان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد