سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش از وضعیت آب در استان

در تابستان امسال رخ داد
خسارت 2 هزار میلیارد ریالی به کشاورزی حوزه کرخه

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از خسارت 2 هزار میلیارد ریالی به کشاورزی حوزه رودخانه کرخه در تابستان امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: خسارت 2 هزار میلیارد ریالی به کشاورزی حوزه کرخه

محمدرضا آملازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز وقوع خشکسالی در خوزستان به ویژه در حوزه رودخانه کرخه را یادآور شد و گفت: در تابستان سال جاری 2 هزار میلیارد ریال به کشاورزی حوزه رودخانه کرخه در اثر خشکسالی خسارت وارد شدهاست.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود آب در حوزه این رودخانه، کشت تابستانه ممنوع اعلام شد، افزود: 38 هزار هکتار زمین کشاورزی در حوزه رودخانه کرخه باید زیر کشت تابستانه می رفت و ممنوعیت کشت حداقل روی ارتزاق 70 هزار نفر از کشاورزان تاثیرگذار خواهد بود.

آملازاده با اشاره به بحرانی بودن وضعیت رودخانه کرخه اظهار کرد: علاوه بر ممنوعیت کشت در سال زراعی جاری،‌ این حوزه در سال‌های گذشته نیز با مشکل کم آبی روبه‌رو بود، به عبارتی سرمایه کشاورزان این منطقه سال به سال مستهلک‌تر شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن گرد و غبار نیز 15 درصد به محصولات کشاورزی خسارت وارد کرده است.

دبیر ستاد مقابله با خشکسالی استان همچنین تصریح کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که تعدادی از روستائیان از محل سکونت خود مهاجرت کرده یا در حال مهاجرت هستند.

وی اظهار کرد: استاندار در حال پیگیری مشکل کشاورزان و انعکاس خسارت وارده به مرکز است تا تسهیلاتی چون استمهال وام، جبران خسارت و یا اعطای وام‌های قرض‌الحسنه محقق شود.

آملازاده با اشاره به اینکه خشکسالی از سال 86 در استان آغاز شد گفت: در سال زراعی 87-86 در اثر خشکسالی حدود 21 هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزی استان وارد شد.

بر اساس این گزارش،‌ در سال زراعی 90-89 به کشاورزی استان شامل گندم آبی، گندم دیم، جو آبی، جو دیم، کلزا آبی و کلز دیم نیز بیش از یک هزار و 882 میلیارد ریال خسارت وارد شد و 468 هزار و 416 تن محصول کشاورزی از بین رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد