سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار خطبه های نماز های جمعه استان

در خطبه های نماز جمعه این هفته خوزستان چه گذشت؟

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه ماه رمضان ربیع قرآن است گفت: مساجد آباد است باید با حضور همه اقشار و برگزاری جلسات قرائت قرآن آبادتر شود .

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری،‌ نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به گفته امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه نماز جمعه از بزرگترین عنایات حق‌تعالی بر جمهوری اسلامی ایران است و همچنین بیان آیات 9 و 10 سوره جمعه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِی لِلصَّلَاةِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ اظهار داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید: فَاسْعَوْا یعنی بشتابید و تعجیل کنید در برپایی نماز جمعه که این نشان از اهمیت بالای نماز جمعه دارد .

وی در ادامه به آیه «فَإِذَا قُضِیَتِ الصَّلَاةُ فَانتَشِرُوا فِی الْأَرْضِ وَابْتَغُوا مِن فَضْلِ اللَّهِ وَاذْکُرُوا اللَّهَ کَثِیرًا لَّعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» اشاره و تعبیر کرد: خداوند می‌فرماید در زمان شنیدن ندای اذان در روز جمعه اشتغالات دنیوی را ترک کرده و به نماز مشغول شوید .

آیت‌الله جزایری گفت: افتتاح مصلی عین دو لبیک به این دعوت و توصیه خداوند در سوره جمعه است .

وی در خطبه دوم با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان عنوان کرد: خداوند در ایام گوناگون وظایفی را برای مؤمنین مقرر کرده است و وظیفه مقرر شده برای مؤمنین در پیشوازی از ماه مبارک رمضان عطرآگین و آماده کردن مساجد می‌باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به سبقه منطقه عین‌دو در فعالیت‌های مذهبی و قرآنی از پیش از انقلاب تصریح کرد: در منطقه ولایی عین‌دو که دارای مساجد، هیئات و تشکلات دینی بسیار است از جوانان پرشور و بسیجی این منطقه انتظار مضاعفی در آماده‌سازی مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان می‌رود.

موسوی‌جزایری با بیان اینکه ماه رمضان ربیع قرآن است گفت: مساجد آباد است باید با حضور همه اقشار و برگزاری جلسات قرائت قرآن آبادتر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان همچنین به مورد ظلم واقع شدن شیعیان در بحرین و عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: مردم انقلابی این کشورها خواسته‌ای جز احقاق حقوق حقه خود ندارند.

آیت‌الله جزایری در پایان از پیروزی بیداری اسلامی در مصر و تشکیل حکومت توسط اخوان المسلمین در این کشور ابراز خوشحالی کرد.


امام جمعه موقت اهواز : گرانی های اخیر در کشور از نشانه های تحریم و فعال بودن دشمن نیست.

حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا حاجتی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: دشمن در موقعیتی نیست که ایران اسلامی را محاصره کند و بتواند با تحریم به کشور و مردم ضربه ای وارد نماید.

وی افزود: اما برخی مزدوران داخلی ماموریت دارند طوری وانمود کنند که تحریم ها تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور گذاشته است.

حجت الاسلام حاجتی تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد عمل نکردن برخی مسولان به بعضی از وظایف خود، زمینه را برای این مزدوران فراهم می کند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: این مزدوران تلاش می کنند به مردم به ویژه قشر مستضعف جامعه نشان دهند که تحریم ها تاثیر گذاری زیادی داشته است.

خطیب جمعه اهواز گفت: کشور ایران رهبری مقتدر دارد که با زبان دین و معنویت با مردم صحبت می کند و این تهدیدی بزرگ برای دشمنان محسوب می شود.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: اگر از ولایت فقیه و توصیه های رهبری تبعیت کنیم موفق خواهیم بود.

وی در پایان از نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و بی حجابی ها تقدیر کرد.


امام جمعه گتوند: همه باید خود را در رشد اقتصاد کشور سهیم بدانند

امام جمعه گتوند گفت: همه در هر جایگاهی باید خود را رشد و توسعه اقتصاد کشور سهیم بدانند و در این راه تلاش کنند.

حجت الاسلام سید حسین علوی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گتوند در مصلای امام خمینی (ره) افزود: ما اکنون در میدان مبارزه اقتصادی هستیم و قوای سه گانه کشور،همه مسوولان و مدیران، شرکت های دولتی و خصوصی و آحاد مردم باید در این میدان به مبارزه و مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن برخیزند.

وی با اشاره به لزوم برقراری یک نظام مناسب در بین تولید کننده ، توزیع کننده و مصرف کننده گفت: تعاون ، همکاری و هماهنگی بین تولیدکننده و توزیع کننده و مصرف کننده باید به یک فرهنگ ملی تبدیل شود و این بستگی به عزم و اراده وایمان و همت ملی دارد.

امام جمعه گتوند در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه گتوند با اشاره به نامگذاری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در جهت تحقق این شعار باید به سه اصل تولید ، توزیع و مصرف توجه ویژه شود و دولت باید از تولید با کیفیت مرغوب و تولید کننده آن با تمام توان حمایت کند.


امام جمعه شوش: در نظام الهی، رهبری رکن اصلی و بنیادین نظام است

امام جمعه شوش با گرامی داشت سالروز تشکیل مجلس خبرگان رهبری گفت: در نظام الهی ما، رهبری رکن اصلی و بنیادین نظام است.

حجت الاسلام سید محمد امام در خطبه های نماز جمعه شوش افزود: در قانون اساسی نیز رهبری به عنوان ضامن سلامت مراکز تصمیم گیری و قوا از تکالیف اصیل و اساسی اسلامی شناخته شده است.

وی گفت: مجموعه مسوولیت های رهبری و نقش مهم رهبری در سلامت نظام الهی سیاسی اقتضا می کند که برترین چهره عهده دار هدایت جامعه اسلامی شود.

حجت الاسلام امام افزود: رهبری در جامعه اسلامی باید از بالاترین صلاحیت های علمی، اخلاقی، سیاسی و دیگر توانمندی ها برخوردار باشد و انتخاب رهبر به صورت غیر مستقیم از طرف مردم توسط منتخبین مجلس خبرگان است.

وی خاطرنشان کرد که مهم ترین کار در کارنامه درخشان مجلس خبرگان رهبری، تلاش و تصمیم به موقع و درست اعضای آن پس از ارتحال امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت امام خامنه ای به عنوان رهبر نظام اسلامی می باشد.

خطیب جمعه شوش ضمن اشاره به قیام های مردم عربستان در شرق این کشور گفت: امیدواریم شیعیان و مردم عربستان نیز بتوانند حقوق خود را احیا کنند.


امام جمعه دزفول: مسئولان برای مشکلات اقتصادی چاره اندیشی کنند

امام جمعه دزفول گفت: مسئولان به فکر ملت و کشور باشند، زیرا مردم در فشار اقتصادی به سر می‌برند و صبر آن‌ها به دلیل نجابت و حفظ موازین اسلام و انقلاب است.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی‌دزفولی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در محل مصلی امام علی (ع) دزفول با اشاره به معضل گرانی و تورم در جامعه اظهار داشت: توجیهی برای مسئولان در جهت نبود مشکل در جامعه نیست و مسئولان باید در شرایط فعلی و تحریم‌ها، اختلافات را دور بریزند و برای مشکلات اقتصادی جامعه چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش نقش زنان در بیداری اسلامی خاطرنشان کرد که زن مسلمان در حرکت عظیم ملت‌های مسلمان، جایگاه ویژه خود را دارد و دشمن همواره تلاش کرده تا هویت زن مسلمان را در تهاجم قرار دهد.

امام جمعه دزفول با اشاره به تشدید توطئه‌های استکبار جهانی گفت: بیداری اسلامی در مرحله بسیار حساسی قرار گرفته و جوامع باید هر چه بیشتر هشیار باشند و غفلت نکنند.

این مسئول ادامه داد: غرب در اقدامی همزمان از یک سو تحریم‌ها علیه ایران را تشدید و از سوی دیگر در سوریه توطئه می‌کند در این بین رژیم عربستان که خود را خادم الحرمین می‌نامد دست به سرکوب مردم این کشور و بحرین می‌زند.

امام جمعه دزفول 25 تیرماه، روز بهزیستی و تامین اجتماعی را یادآور شد و افزود: وظیفه بهزیستی، خدمت به نیازمندان و افراد ناتوانان جامعه و همه کسانی است که نیازمند کمک هستند و دین مبین اسلام در این خصوص نیز دستور داده تا اعضای جامعه به یکدیگر کمک و امداد رسانی کنند.

این مسئول با اشاره به 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: فلسفه و حکمت وجودی شورای نگهبان، نظارت بر اجرای صحیح قانون اساسی و محافظت از آن است.


امام جمعه موقت آبادان: سوداگران اقتصادی کرکره مغازه‌های خود را برای نابسامانی بازار پایین کشیده‌اند

امام جمعه موقت آبادان گفت: سوداگران اقتصادی با سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی کشور کرکره مغازه‌های خود را پایین کشیده و به اوضاع نابسامان اقتصادی دامن می‌زنند.

حجت الاسلام فیض‌الله رجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای آبادان برگزار شد با اشاره به افزایش گرانی‌ها در بازار کالاهای اساسی مردم اظهار کرد: گرانی صدای ملت و مراجع را در درآورده و اگر دولت توانایی کنترل بازار و قیمت‌‌ها را ندارد مردم را به صرفه‌جویی و صبر دعوت کنیم.

این مسئول ادامه داد: افزایش قیمت‌ها در بازار تنها به علت تحریم‌های غرب نیست بلکه سه عنصر داخلی و مهم دیگر نیز باعث تشدید این جریان در کشور شده است.

امام جمعه موقت آبادان افزود: اول می‌توان به عناصری اشاره کرد که در آغاز سعی داشتند دولت را ناکارآمد جلوه دهند و تا کنون نیز این راه را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به دو عنصر دیگر داخلی که باعث افزایش این گرانی‌ها در هفته‌های اخیر کشور شده‌اند تصریح کرد: سیاست‌های غیر صحیح و نادرست دولت درکشور، اوضاع اقتصادی را از دست دولتمردان خارج و گرانی در سبد کالاهای اساسی ملت جا داده است.

رجبی ادامه داد: گروه سوم سوداگران اقتصادی هستند که با سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی کشور کرکره مغازه‌های خود را پایین کشیده و به این اوضاع دامن می‌زنند.

این مسئول عنوان کرد:‌ ما به دولت پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر اوضاع را کنترل کرده و با سیاست‌های عالمانه‌ای که مبنای حساب‌گری دارد جلو رفته و گرانی‌ها را کنترل کند.

رجبی با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: به گفته رهبر کبیر انقلاب (ره)، مجلس خبرگان میزان است و این میزان با حفظ قوانین باید آنچنان عمل کند که میزان مشخص شده به هم نخورد و خللی در آن ایجاد نشود.

رجبی در بخش دیگر از خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبادان با اشاره به وقایع خارجی در هفته‌های اخیر گفت: نظام سوریه یک نظام ایده‌‌آل نیست اما بزرگترین و مهم‌ترین سهم را در مبارزه علیه اسرائیل و دفاع از ملت مظلوم فلسطین را در میان دیگر کشورهای عربی دارد.

وی تصریح کرد: اگر سوریه و مقاومتش نباشد مردم غزه بار دیگر در خطر هستند بنابراین امریکا سعی در کنترل اوضاع سوریه و شکستن مقاومت ملت سوریه دارد.


امام جمعه شوش: رهبری رکن اصلی و بنیادین نظام است

امام جمعه شوش با گرامیداشت سالروز تشکیل مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبری رکن اصلی و بنیادین در نظام الهی است.

حجت الاسلام سید محمد امام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شوش، با اشاره به 26 تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار کرد: باید شورای نگهبان با جدیت و فضیلت در تایید و صلاحیت کاندیداهای مجلس رئیس جمهوری به وظیفه خطیر خود بر اساس قانون اساسی عمل کند و این را بداند که مردم و ملت ایران پشتیبان آنان است.

وی افزود: در قانون اساسی نیز رهبری به عنوان ضامن سلامت مراکز تصمیم گیری و قوا از تکالیف اصیل و اساسی اسلامی شناخته شده است، مجموعه مسئولیت‌های رهبری و نقش مهم رهبری در سلامت نظام الهی سیاسی اقتضا می‌کند که بر‌ترین چهره عهده دار هدایت جامعه اسلامی شود.

امام جمعه شوش بیان کرد: مهم‌ترین کار در کارنامه درخشان مجلس خبرگان رهبری، تلاش و تصمیم به موقع و درست اعضای آن پس از ارتحال امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت امام خامنه‌ای به عنوان رهبر نظام اسلامی است.

حجت الاسلام امام در خصوص تحولات سوریه گفت: دشمنان مردم سوریه با کمک و پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی در از بین بردن دولت انقلابی و حامی قیام انتفاضه فلسطین در این کشور را دارند تا بتوانند به مقاصد شوم خود دست یابند اما مردم انقلابی سوریه با هوشیاری هرگز به دشمنان اسلام اجازه چنین توطئه‌ای را نخواهند داد.


خطیب جمعه بهبهان: ملت ایران از آزمایش‌های سخت با پیروزی کامل خارج شده است

امام جمعه بهبهان گفت: ملت ایران همواره با تبعیت از سخنان و رهنمودهای رهبر فرزانه خویش از آزمایش‌های سخت با پیروزی کامل خارج شده است.

حجت‌الاسلام سید عبدالرضا ابوعلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران این شهرستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تحریم‌ها اظهار داشت: دشمنان با شکست خوردن از جنگ‌های سخت در برابر رزمندگان ما از رویارویی مستقیم با ملت ایران نا‌امید شده و مقابله با ما را در توان خود نمی‌بینند.

وی افزود: به همین دلیل به فکر جنگ‌های نرم بوده و از راه‌های مختلف در تلاش هستند که ملت را از انقلاب اسلامی دور کرده و میان آنها فاصله بیندازد.

امام جمعه بهبهان تصریح کرد: کشور‌های استکبار پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تحریم‌های بسیاری را در زمینه‌های مختلف علیه کشور اسلامی ما تصویب کرده و کشور‌های زیادی را نیز با خود همراه کرده‌اند.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: تمام این تحریم‌ها و تلاش‌های مضاعف آنها برای فشار روی مردم بوده تا به خیال خود آنان را از انقلاب اسلامی، اهداف و مقام معظم رهبری دور کنند.

ابوعلی گفت: اما ملت ایران همواره گوش به فرمان ولی‌فقیه خود بوده و با تبعیت از سخنان و رهنمودهای رهبر فرزانه خویش از آزمایش‌های سخت با پیروزی کامل خارج شده و با سربلندی و سرافرازی از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن دفاع کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب نیز ختم کلام همه ما بوده و تیری بر قلب استکباران جهانی و خیال‌های واهی آنان است.

امام جمعه بهبهان در ادامه خطبه‌های خود ضمن گرامیداشت روز بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی از اولین روزهای تاسیس آن تا امروز خدمات ارزنده‌ای را به معلولان و قشر ضعیف ارائه داده که باید از همه دست‌اندرکاران آن تقدیر و تشکر کرد.

این مسئول با اشاره به وضعیت شهرسازی و عدم رعایت مسایل آن برای قشر معلول جامعه عنوان کرد: مسئولانی که وظیفه طراحی و اجرای شهرسازی را برعهده دارند، باید این مسایل را رعایت کرده تا همه افراد جامعه بتوانند از خدمات شهری استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد