سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار حوادث

بیشترین عامل حریق در اهواز ؟ ویژه

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ماموریت‌های اطفاء حریق و امداد و نجات در سه ماهه نخست سال جاری 1.7 درصد افزایش یافته است.

امیر نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران آتش‌نشانی در سه‌ماهه نخست سال جاری در 1530 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات شرکت داشته‌اند که از این تعداد 1144 مورد اطفاء حریق و 386 مورد امداد و نجات بوده است.

وی افزود: بیشترین آمار حریق مربوط به واحدهای مسکونی با 313 مورد، تجاری با 101 مورد و وسایل نقلیه با 127 مورد بوده و عمده دلایل آتش‌سوزی‌ها نیز اتصال برق و نشت گاز بوده است.

نجفی تصریح کرد: مقایسه آمار سه‌ماهه نخست سال 91 با مدت مشابه در سال گذشته از افزایش 541 فقره‌ای حوادث خبر می‌دهد که مواردی مانند گسترش مداوم شهر به سمت حاشیه‌ها، افزایش ساخت و سازها و عدم رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان از مهمترین دلایل این افزایش است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: سقوط افراد از ارتفاع، تصادف جاده‌ای، حبس در آسانسور، ریزش آوار، محبوس شدن افراد در ساختمان‌ها، دفع و شکار جانوران موذی و مواردی مانند آن از جمله مواردی است که ماموران آتش‌نشانی در آنها حضور داشته‌اند؛ آزادسازی مصدومان حوادث جاده‌ای و افراد حبس شده در آسانسور بیشترین میزان حوادث در سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: تلاش بر این است که با نظارت دقیق‌‌ بر ساخت و سازها، افزایش اطلاع‌رسانی عمومی و آموزش شهروندان و همچنین افزایش ایستگاه‌ها و خرید تجهیزات جدید توانایی برای عملکرد سریع‌تر و مطلوب‌تر به شهروندان ارتقا یابد. سرعت عمل در اطلاع‌رسانی و اعلام صحیح آدرس محل بروز حوادث، دو فاکتور مهم در امداد‌رسانی سریع است.

نجفی با بیان اینکه رعایت نکات ساده ایمنی از روش‌های بسیار آسان و کم‌هزینه برای جلوگیری از بروز حوادث است، گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت بروز حادثه به سرعت و با رعایت خونسردی با سامانه 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تماس بگیرند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: در فصل تابستان به دلیل رعایت نکردن برخی موارد ایمنی، آمار حریق در اهواز افزایش می‌یابد. شهروندان هنگام خروج از منزل باید کولرها را خاموش کنند، زیرا بسیاری از حریق‌ها ناشی از اتصال برق کولر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر ساختمان‌ها جعبه فایرباکس و سیستم اطفاء حریق دارند، ولی متاسفانه این تجهیزات سرقت و یا جابه‌جا می‌شوند. بر اساس مقررات جدید همه ساختمان‌ها باید از این تجهیزات بهره‌مند باشند و آمارها نشان می‌دهند ساختمان‌هایی که فایرباکس داشته‌اند در حوادث کمتر آسیب دیده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد