سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از آلودگی آب و هوای خوزستان

انتقاد از مدیران محیط زیست / وضعیت بغرنج در خوزستان ویژه

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: حل معضل گرد و غبار پیچیده نیست و با برگزاری نشست‌هایی تخصصی می‌توان در این زمینه به نتیجه رسید، ولی به نظر می‌رسد هنوز اراده‌ای برای حل مشکل ایجاد نشده است.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_اظهار کرد: برای حل معضل گرد و غبار نیازمند نشست‌ها و مذاکراتی تخصصی هستیم و مطرح کردن مسایل پشت تریبون و به صورت کلی، مشکلی را حل نمی‌کند.

وی درباره احتمال تشکیل فراکسیون گرد و غبار در مجلس، افزود: چنین فراکسیونی هنوز تشکیل نشده است؛ واقعیت این است که موضوع آلودگی‌ها و ریزگردها آنقدر پیچیده نیست که هر روز بحث تشکیل انجمن، فراکسیون و یا کمیسیون مطرح شود. واقعیت این است که آلودگی‌هایی وجود دارد که تهدیدی برای محیط زیست هستند و مردم ساکن در استان‌های غبارآلود نیز از این مساله آسیب دیده‌اند و مشکلات تنفسی برای آنها ایجاد شده است؛ در چنین شرایطی معادله بسیار ساده است و مساله این است که اراده‌ای که بخواهد مشکل را حل کند هنوز ایجاد نشده است.

جلیلی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به‌جای توجیه مسایل، باید برنامه‌ زمان‌بندی دقیقی برای کنترل ریزگردها ارائه دهد. در شرایطی که معضلی مانند ریزگردها تهدیدی علیه محیط زیست محسوب می‌شوند، کارها و اقداماتی انجام می‌شود که آلوده‌تر شدن محیط و وارد آمدن خسارت‌های بیشتر را در پی دارند؛ به عنوان مثال برخی کارخانه‌ها و صنایعی که موجب آلوده شدن محیط زیست می‌شوند، از پرداخت عوارض آلایندگی معاف شده‌اند و در برخی موارد این عوارض از سوی آنها پرداخت نمی‌شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی درباره خسارت‌های ناشی از گرد و غبار در خوزستان، خاطرنشان کرد: بیشتر مسئولان مربوطه از بیان خسارت‌های ناشی از این پدیده شانه خالی می‌کنند و با بیان مسایل به صورت کلی از کنار موضوع می‌گذرند. پس از پایان تعطیلات مجلس، مجمع نمایندگان استان خوزستان پیگیر موضوع خواهند بود و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز باید درباره اقدامات انجام شده پاسخ‌گوی مجمع نمایندگان خوزستان باشد.

وی ادامه داد: مسایل و مشکلات زیست‌محیطی در استان خوزستان بسیار فاجعه‌بارتر از دیگر استان‌های کشور است و مواردی مانند آلودگی آب، آلودگی زمین و پسماندهای صنایع و کارخانه‌ها از جمله موارد رها شده است. در این زمینه دعوت از مسئولان مرتبط در دستور کار مجمع نمایندگان استان خوزستان است و پس از ارائه گزارشی از وضعیت موجود در یک جلسه تخصصی، مسئولان باید در خصوص حل مشکلات موجود متعهد شوند. تلاش بر این است که از طریق برنامه‌هایی که در مجمع نمایندگان استان تدوین می‌شود گام‌هایی عملی در جهت حل مشکل گرد و غبار برداشته شود و نتایج این جلسات نیز به اطلاع مردم خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد