سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

دعوت وزیر امور خارجه به مجلس برای ارائه گزارش در برنامه مجمع نمایندگان خوزستان است

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: از شواهد پیداست که اراده‌ای برای حل مشکل گرد و غبار در کشور وجود ندارد.

 سیدشریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_‌منطقه خوزستان_اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته هیات رئیسه جدید خود را شناخت و به این ترتیب معضلاتی مانند بیکاری، ریزگردها و بحث انتقال آب به عنوان اولویت‌ها در دستور کار این مجمع قرار گرفته است.

 وی افزود: در زمینه حل معضل گرد و غبار، دعوت از وزیر امور خارجه و دیگر مسئولان مرتبط به صحن مجلس برای ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در برنامه مجمع نمایندگان خوزستان قرار دارد؛ البته به جلسه بدون خروجی معتقد نیستم؛ جلساتی که در این زمینه برگزار می‌شود باید خروجی داشته باشند و در نهایت گزارشی به مردم ارائه شود.

 حسینی تصریح کرد: اکنون بحث معیشت و رفاه مردم در اولویت نخست قرار دارد و این موضوع باید توسط دولت، نمایندگان و همه مسئولان مرتبط پی‌گیری شود؛ با توجه به اینکه شاهد تورم هستیم، موضوع کنترل قیمت‌ها باید در اولویت نخست کار قرار گیرد؛ با این وجود موضوع ریزگردها و کنترل آنها را نباید فراموش کنیم و در این زمینه باید فکری اساسی شود.

 نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره روش‌های مقابله با ریزگردها، خاطرنشان کرد: در نگاه نخست خیلی‌ها تصور می‌کنند مالچ‌پاشی تنها راه حل معضل گرد و غبار است، ولی این‌چنین نیست. مالچ‌پاشی در واقع برای تثبیت شن‌های روان با هدف نهال‌کاری است. مالچ‌پاشی روشی نگه‌دارنده برای رشد درخت در خاک است، ولی راهکارهای دیگری نیز برای انجام این کار وجود دارد.

 وی با تاکید بر اینکه پرآب کردن تالاب هورالعظیم یکی از روش‌های کنترل ریزگردها است، ادامه داد: زمانی که این تالاب پر آب شود، هاله‌ای از رطوبت در منطقه ایجاد می‌شود که می‌تواند ریزگردها را کنترل کند و از انتقال آنها به شهرها جلوگیری کند، به همین منظور در سال 89 اعتباری برای پرآب کردن تالاب هورالعظیم اختصاص یافت. همچنین با توجه به اینکه دو سوم تالاب هورالعظیم در کشور عراق واقع است، پرآب کردن این بخش از تالاب نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 حسینی با بیان اینکه در صورتی که تالاب هورالعظیم پرآب شود، وضعیت موجود تا حدود زیادی بهبود می‌یابد، گفت: موضوع دیگری که باید مورد توجه باشد این است که نخل‌های موجود در جنوب کشور عراق و نخلستان‌هایی که در کرانه غربی استان خوزستان قرار دارند در سال‌های جنگ تحمیلی از بین رفته‌اند، در نتیجه لازم است وضعیت نامناسب این نخلستان‌ها بهبود یابد. چنانچه این نخلستان‌ها احیا شوند، در جلوگیری از نفوذ ریزگردها به شهرها موثر خواهند بود.

 نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر روش‌های قدیمی، روش‌های جدیدی در شاخه نانوتکنولوژی نیز برای مهار ریزگردها وجود دارد که لازم است با این روش‌ها نیز آشنا شویم. استفاده از این روش‌ها اکنون در حال بررسی است؛ البته هزینه استفاده از این روش‌های نوین بسیار بیشتر از روش‌های قدیمی است، ولی باید بپذیریم که با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانیم از این وضعیت بحرانی خارج شویم. روش‌هایی مانند احیاء نخلستان‌ها اقدامی بلند مدت است، این در حالی است که که روش‌های جدید در کوتاه مدت نتیجه می‌دهند.

 وی تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان خوزستان به شدت در حال پیگیری موضوع گرد و غبار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد