سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

 
فردا صورت می‌گیرد
برگزاری یادواره شهدای بحرین در اهواز

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مهندسین استان خوزستان از برگزاری یادواره مهندس شهید علی احمد المؤمن و شهدای بحرین در اهواز خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری یادواره شهدای بحرین در اهواز

مسعود خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: به منظور حمایت معنوی از مبارزات مردم و شهدای مظلوم بحرین این یادواره با حضور مبارزان و شخصیت‌های بحرینی برگزار می‌شود.وی افزود: این یادواره در فضای بیداری اسلامی و بزرگداشت شهدای نهضت‌های جهانی اسلام در راستای تحقق جامعه مهدوی به صورت فرا ملی انجام خواهد شد.دبیر یادواره مهندس شهید علی احمد المؤمن و شهدای بحرین در ادامه به بیان برنامه‌های بزرگداشت شهدای نهضت جهانی اسلام پرداخت و گفت: این یادواره روز پنج شنبه 22 تیر ماه از ساعت 9 تا 12 صبح در اهواز، دانشکده نفت از سوی سازمان بسیج مهندسین استان خوزستان برگزار می‌شود.خاکی ادامه داد: آیت‌الله شیخ عباس کعبی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای‌نگهبان قانون اساسی در این یادواره به سخنرانی خواهد پرداخت.وی به حضور برخی از شخصیت‌های مبارز بحرینی در این یادواره اشاره کرد و اظهار داشت: در یادواره مهندس شهید علی احمد المؤمن و شهدای بحرین در اهواز آقای سید یاسین الموسوی از مبارزان بحرینی نیز سخنرانی خواهند کرد.رئیس سازمان بسیج مهندسین استان خوزستان از دکلمه خوانی یکی از جوانان انقلابی بحرین خبر داد و خاطرنشان کرد: این یادواره با پیام  سردار محمد رضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین و مداحی حاج احمد طرفی از مداحان استان خوزستان در فضایی معنوی برگزار خواهد شد.

 

 

مدیرکل محیط زیست خوزستان خبر داد
خروج کارگاه‌های مزاحم شهری از اهواز

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: کارگاه‌های مزاحم شهری از کلان شهر اهواز خارج می‌شوند.

خبرگزاری فارس: خروج کارگاه‌های مزاحم شهری از اهواز

احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز را یادآور شد و اظهار داشت: بر اساس طرح مصوب دولت، استقرار صنایع آلاینده محیط زیست تا شعاع 30 کیلومتری کلان شهرها ممنوع است.

وی اظهار کرد: مقرر شده شعاع 30 کیلومتری به صورت دقیق و با نظر کارشناسی مسکن و شهرسازی، منابع طبیعی، صنایع و محیط زیست مشخص و روی نقشه پیاده شود تا در جلسات یا طرح آمایش به صورت سند مورد استفاده قرا گیرد.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای استان با تأکید بر خروج صنایع آلاینده تا شعاع 30 کیلومتری، گفت: لیست صنایع مزاحم در حال تدوین است و در مرحله نخست کارخانه کربن بلک همچنین کارگاه‌های مزاحم شهری از جمله کوره‌های آجر پزی، ریخته‌گری‌های با تناژ بالا، سنگبری‌ها، فروشندگان مصالح ساختمانی از شهر منتقل می‌شوند.

به گفته وی،‌ بازنگری صنایع مستقر در شهرک صنعتی شماره یک اهواز که در محدوده شهر قرار دارد نیز در برنامه است.

لاهیجان‌زاده تصریح کرد: صنایع بزرگی چون کارخانه صنایع فولاد و گروه ملی برای انتقال از شهر نیاز به زمان بیشتری دارند.

بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی کلان شهر اهواز که در سال گذشته مصوب و ابلاغ شد شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان موظف است نسبت به احداث شهرک اختصاصی برای جابه‌جایی و انتقال واحدهای سنگ‌بری، آجرپزی، موزائیک و... واقع در محدوده شهر اهواز با اولویت واحدهای واقع در سه راه خرمشهر، کوت عبدالله و... به بیرون از محدوده شهر حداکثر تا پایان سال 92 مطابق با ضوابط و معیارهای زیست محیطی اقدام کند.

استانداری خوزستان مکلف است از طریق کارگروه ساماندهی صنایع در مورد جابه‌جایی، انتقال و ساماندهی واحدهای آلاینده و مزاحم شهری از کلان شهر اهواز و استقرار آنها در محل‌های مجاز و مورد تأیید اداره کل حفاظت محیط زیست استان تا پایان سال 93 اقدام لازم را به عمل آورد.

بر اساس این مصوبه، استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی واقع در شعاع تأثیر گذار باید در شهرک‌های صنعتی صرفا صنایع با دانش فنی بالا، دوستدار محیط زیست و پاک باشد و ایجاد هر گونه شهرک صنعتی جدید در این فاصله ممنوع است.

با توجه به مکان‌یابی انجام شده برای جابه‌جایی شرکت کربن ایران سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی، باید تا پایان سال 92 نسبت به جابه‌جایی آن به شهرک صنعتی شماره 2 اهواز براساس زمان بندی اقدام کند.

همچنین شرکت فولاد خوزستان و گروه ملی صنعتی فولاد ایران واقع در محدوده کلان شهر اهواز برابر طرح زمان‌بندی، باید نسبت به کاهش و کنترل آلاینده‌های خروجی هوا تا حد استانداردهای مجاز زیست محیطی تا پایان سال 92 اقدام کنند و تا انتقال کامل به محل جدید مکلف هستند تمام مقررات زیست محیطی و بهره‌گیری از سیستم پایش لحظه‌ای را رعایت کنند.

 

 

 

 

خبرگزاری فارس: مرحله نخست متروی اهواز امسال به بهره‌برداری می‌رسد

منصور کتانباف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز گفت: طرح متروی اهواز در ردیف «طرح‌های مهر ماندگار» قرار گرفته؛ با توجه به اینکه تمام طرح‌های نیمه تمام قرار گرفته در این لیست تا پایان دولت دهم افتتاح می‌شوند، بخشی از فاز نخست پروژه قطارشهری اهواز نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این مسیر 6.2 کیلومتر از ایستگاه میدان فرودگاه تا ایستگاه فرهنگی (راه‌بند میدان قدیم) را شامل می‌شود.

کتانباف اظهار کرد: برای راه‌اندازی 6.2 کیلومتر از این طرح حداقل 130 میلیون دلار و برای راه‌اندازی 10 ایستگاه اول (فاز نخست متروی اهواز) 400 میلیون دلار اعتبار نیاز است که هر دو مورد در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه این اعتبار فقط باید به صورت ارزی تأمین شود، ادامه داد: تأمین اعتبار مورد نیاز از طریق فاینانسور چینی از چند سال گذشته پیگیری شده و در حال طی کردن مراحل نهایی است.

شهردار اهواز اظهار کرد: این اعتبار برای خرید تجهیزات و امکانات است. معاون وزیر کشور نیز وعده کرده واگن‌های مورد نیاز را از محل واگن‌های دو کلان شهر دیگر تأمین کند.

وی همچنین در مورد موانع تحقق فاینانس متروی اهواز گفت: قطارشهری اهواز و خط چهار متروی تهران به صورت همزمان مسئله فاینانس را دنبال کرده‌اند که مشکل متروی تهران در حال حاضر حل شده است، مشکل پرونده متروی اهواز نیز با وساطت وزیر کشور و وزیر اقتصاد و  پس از تغییر بانک عامل، ضمانت شهرداری اهواز و سپردن وثائق مورد نیاز تقریبا رفع شده و در حال طی کردن مراحل نهایی است.

 

 

استقبال از جدا کردن برخی مناطق اهواز ویژه

دکتر ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در جلسه شورای اداری اهواز اظهار کرد: جدا کردن برخی مناطق از محدوده شهر اهواز و تبدیل آن‌ها به شهر یا شهرستان یکی از اقدامات مهم در سبک‌سازی جغرافیایی اهواز است پس از شهرستان باوی قرار است بخش حمیدیه نیز به شهرستان تبدیل شود که این موضوع تصویب اما هنوز ابلاغ نشده است.وی افزود: بعضی از نقاط شهری اهواز نیاز به شهر شدن دارند اگر نقطه‌ای از شهر اهواز تبدیل به شهر یا شهرستان شود و به شکلی مستقل اداره شود قطعا ما می‌توانیم راحت‌تر در اهواز تصمیم‌گیری کنیم. سودانی با اشاره به سهم 2 درصدی اعتبارات نفت تصریح کرد:‌ اگر 2 درصد اعتبارات نفت به مناطق نفت‌خیز و گاز خیز تعلق می‌گیرد چرا این اعتبار باید به کل استان اختصاص یابد وقتی شهری نفت‌خیز یا گاز خیز باشد. آلودگی در زمین، آب و هوا و حتی در ریه‌های مردم می‌آید و برای رفع این آلودگی‌ها باید این اعتبارات هزینه شوند. وی اظهار کرد: مردم از بعضی از عزل و نصب‌های مدیریتی ناراحت هستند. مساله بودجه روستاهای اهواز نسبت به روستاهای دیگر نقاط استان مورد غفلت قرار گرفته است و لازم است که در انجام امور و اقدامات روستاهای اهواز سرعت داده شود. سودانی با اشاره به مشکل بیکاری دراهواز گفت: با وجود تمرکز صنایع در اهواز، وجود پروژه‌های بزرگ، رودخانه کارون و داشتن اراضی بیکاری در اهواز دردناک است. مردم را نمی‌توان با دعا، خطابه و توصیه نگه داشت مردم انتظار عمل بیشتری دارند. 

با قرار گرفتن در طرح «مهر ماندگار»

مرحله نخست متروی اهواز امسال به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: شهردار اهواز از پیوستن قطارشهری اهواز به طرح «مهر ماندگار» خبر داد و گفت: فاز نخست این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد