سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار حقوقی - قضایی

در دادگستری خوزستان محقق شد :
کسب رتبه یک اتوماسیون وامکان ارائه شکواییه ودادخواست الکترونیکی
 
اهواز-رییس کل دادگستری خوزستان از کسب رتبه نخست این دادگستری در کشور دربحث اتوماسیون وفراهم شدن امکان ارائه شکواییه و دادخواست برای مراجعان بدون مراجعه حضوری خبرداد.
 
به گزارش دونشنبه ایرنا 'محمد باقر الفت' در دیدار مسئولان قضایی دادگستری استان خوزستان و مدیران ادارات با آیت الله شفیعی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: راهبرد اصلی قوه قضاییه توجه به علوم انفورماتیک در جهت کاهش اطاله دادرسی، افزایش امنیت و جلوگیری از صدور آرای ضعیف می باشد.
وی افزود: ازاین رو زیرساختهای الکترونیکی لازم فراهم شدوازاین پس مردم می توانند در هر لحظه با ورود به سیستم مدیریت پرونده ها (cms) و از طریق سایت اینترنتی قوه، شکواییه و دادخواست خود را ارائه نمایند و ظرف 24 ساعت شکواییه یا دادخواست به شعبه مربوط ارجاع داده خواهد شد.
وی با بیان این که تا پایان برنامه پنج ساله توسعه، امضای الکترونیکی باید در ادارات نهادینه شود، ادامه داد: دادگستری استان خوزستان تا حدود زیادی این هدف را محقق کرده و سیستم اداری آن تا حدود زیادی از روش مکتوب فاصله گرفته و به امضای الکترونیکی نزدیک شده است.
الفت تصریح کرد: با حمایت های استانداری خوزستان، فیبرنوری درتمامی حوزه های قضایی خوزستان برقرار شده است و هم اکنون سیستم مدیریت پرونده در سطح استان پیاده شده است.
وی گفت: استان خوزستان سال گذشته از میان دادگستری های کشور، رتبه اول را در بخش اتوماسیون کسب کرد.
الفت افزود: هم اکنون سیستم ویدئو کنفرانس در سراسر استان اجرایی شده است که این مساله در گسترش و سهولت آموزش و کاهش هزینه های برگزاری کلاس های آموزشی نقش موثری دارد.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش عمرانی گفت: هم اکنون 50 هزار متر فضای اداری در استان خوزستان ایجاد شده و یا در دست تکمیل است و در بخش رفاهی نیز پروژه هایی در دست مطالعه و ساخت می باشد.
رئیس دادگستری استان خوزستان تصریح کرد: امنیت موضوعی نیست که تنها صحبت کردن در مورد آن کافی باشد بلکه، باید در سطح جامعه احساس شود. خوزستان استانی مهاجر فرست است و این می تواند یکی از شاخص هایی باشد که فضای غیر امنیتی را ترسیم می کند؛ اما، در سال های اخیر به ویژه در سال 90، این مساله روند معکوس به خود گرفته است.
الفت افزود: در اواخر سال 90، شهرداری اهواز سه پروانه احداث ساختمان بالای 20 طبقه با کاربرد تجاری در این شهرستان صادر کرده است و این امر نشانگر تمایل به سرمایه گذاری و فعالیت تجاری در این شهر می باشد.
وی ادامه داد: محوطه سازی های شهرداری و احداث پارک ها نیز نشان از این دارد که مردم برای گذراندن ساعاتی در پارک، منازل خود را با خیال آسوده ترک می کنند.
الفت با بیان این که امنیت در استان با سرعت بالایی در حال تحکیم است، اظهار داشت: البته این مسائل مانع از آن نمی شود که ما از اقدامات خود دست برداریم، برای مثال با فعال شدن بخش اجرای احکام، آمار زندانیان به 14 هزار و 300 نفر رسیده است که متاسفانه فضای کافی و مناسب برای نگهداری این افراددر استان وجود ندارد؛ در همین راستا ایجاد زندان های بزرگتر و مجهزتر یکی از اقدامات در دست اجرای دستگاه قضایی در استان خوزستان می باشد.
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: تاکید رئیس قوه قضاییه برقراری ارتباط بین مراجع قضایی و فقهی، و استحکام بخشیدن به این روابط به منظور حفظ سلامت دستگاه و عدم انحراف از مسائل دینی است.
الفت خطاب به آیت ا... شفیعی اظهار داشت: حضور روحانیون در کنار دستگاه قضایی این اطمینان را در مردم ایجاد می کند که دادگستری طبق موازین شریعت اسلام و فقه جعفری اداره می شود.
وی افزود: دادگستری استان خوزستان در سال گذشته در چهار محور اتقان احکام، جلوگیری از اطاله دادرسی، توجیه ارباب رجوع و صدور به موقع احکام، جایگاه بسیار خوبی در قوه قضاییه به دست آورد و با وجود افراد با فضیلت و قضات باتجربه، امروزه به جایگاه واقعی خود دست یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد