سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار و تحلیل متنوع سیاسی و اقتصادی ایران و جهان

 
 

جزئیات تحریم‌های جدید ایران علیه اروپا/ بازگشت نفتکش‌ها به خلیج‌فارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران پس از خنثی سازی 3 سناریو تحریم نفتی غرب، در اقدامی پیش‌دستانه با تحریم برخی از پالایشگاه‌های اروپایی، دستور بازگشت 10 فروند کشتی نفتکش پهن پیکر خود از اتحادیه اروپا به خلیج‌فارس را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، از ابتدای سالجاری میلادی تاکنون کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا برای توقف کامل صادرات نفت ایران به بازارهای مختلف جهان علاوه بر تحت فشار قرار دادن مشتریان سنتی نفت ایران همچون آفریقای جنوبی، ژاپن، سریلانکا، کره جنوبی، هند و چین سناریوهای دیگری را هم در دستور کار قرار داده‌اند.
تحریم بیمه، شبکه بانکی و موسسات رده‌بندی دریایی از دیگر راهکارهای غرب برای تحریم بیشتر صادرات نفت خام ایران بود، با این وجود در حال حاضر صادرات نفت کشور نه تنها متوقف نشده بلکه حجم نفت روی آب کشور در منطقه خلیج فارس کاهش یافته است.
 
از سوی دیگر اخیرا با دستور رئیس جمهور سندیکایی متشکل از کارگزاران داخلی بیمه به منظور بیمه کشتی‌‌های نفتکش ایران تشکیل شده که بیمه کشتی‌های نفتکش ایرانی توسط بیمه‌های داخلی علاوه بر خنثی سازی تحریم منجر به عدم خروج ارز و صرفه جویی اقتصادی قابل توجه‌ای شده است.یکی از مهمترین اهدف غرب در جنگ اقتصادی با ایران تحریم برخی از شرکتها و موسسات رده‌بندی به منظور عدم صدور گواهینامه‌ها و تاییدیه‌های امنیتی مورد نیاز کشتی‌های نفتکش برای پهلوگیری در پایانه‌های خارجی است. 
بر این اساس با فشار مستقیم به شرکتهایی همچون وریتاس فرانسه، لویدز رجیستر انگلیس، دت نورسک وریتاس نروژ و جرمانیش لوید آلمان، این شرکتها قراردادهای خود را با شرکتهای کشتیرانی نفت ایران به حالت تعلیق درآورده اند.با این وجود اخیرا توافق‌های جدیدی با برخی از موسسات معتبر رده بندی در آسیا و اروپا انجام شده است و این شرکتها مقرر شده گواهینامه‌های معتبر فنی و ممیزی را برای کشتی‌های نفتکش ایران صادر کنند.
در همین حال، توافق‌هایی با برخی از پالایشگرها برای نحوه انتقال منابع مالی حاصل از فروش نفت خام با ارزهای محلی و منطقه‌ای انجام شده است. 
از این رو با گذشت حدود 6 ماه از آغاز سال 2012 میلادی تاکنون 3 سناریوی غرب برای زمین گیر کردن صادرات طلای سیاه ایرانی به پالایشگاه‌های نفت جهان با شکسته همراه شده است.
 
راه‌اندازی خطوط جدید دریایی برای صدور نفت
 
حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگو با مهر با اشاره به توافق سه جانبه صورت گرفته با بانک مرکزی و وزارت نفت برای صادرات نفت، درباره نحوه انتقال دریایی نفت صادراتی ایران توسط این کنسرسیوم بخش خصوصی، گفت: تاکنون هیچ یک از کشورهای جهان اقدامی برای توقیف نفتکش‌های ایران انجام نداده اند. 
وی با اعلام اینکه برای حمل دریایی 20 تا 30 درصد صادرات نفت ایران توسط این کنسرسیوم بخش خصوصی مذاکراتی با چند شرکت کشتیرانی داخلی و خارجی انجام شده است، تصریح کرد: بر این اساس پس از توافق با پالایشگرها، برای حمل دریایی نفت قرار است خطوط جدید دریایی راه اندازی شود.این فعال اقتصادی با بیان اینکه احتمال خرید و یا اجاره چندین نفتکش جدید وجود دارد، اظهار داشت: بازار نفت ایران ان قدر سودآور بوده که حتی این شرکتهای کشتیرانی برای کسب سود بیشتر زیر بار تحریم‌های آمریکا و اروپا هم بروند.
 
جزئیات تحریم‌های جدید نفت ایران علیه اروپا
 
به گزارش مهر، در حال حاضر ایران با در اختیار داشتن 47 فروند کشتی نفتکش با ظرفیت حمل سالانه 11 میلیون تن نفت خام و فرآورده نفتی چهارمین ناوگان بزرگ حمل دریایی نفت جهان را در اختیار دارد.
از سوی دیگر، با توجه به وجود کشتی‌های مازاد در ناوگان نفتکش ایران برخی از این کشتی‌ها از چند سال گذشته تاکنون برای سودآوری بیشتر در خطوط انتقال نفت دریایی اروپا و برای شرکتهای بزرگ نفت جهان همچون شل انگلیس و توتال فرانسه مشغول به کار بودند. 
از این رو، ایران به منظور اجرای طرح‌های پیش دستانه تحریم نفت و پس از اجرای رسمی تحریم نفت توسط 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، دستور بازگشت نفتکش‌های ایرانی شاغل در اروپا را صادر کرده است.

دستور بازگشت نفتکش‌ها به خلیج‌فارس صادر شد
 
یک مقام مسئول در شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 10 فروند کشتی نفتکش ایران در اروپا فعالیت می کند، گفت: اخیرا دستوری مبنی بر بازگشت تعداد هفت فروند نفتکش غول پیکر از اروپا به خلیج فارس صادر شده است.وی با اعلام اینکه هم اکنون این کشتی های نفتکش از مسیر دریای مدیترانه به آب‌های خلیج فارس باز می گردند، تصریح کرد: این طرح پیش دستانه تحریم ایران سودآوری قابل توجه ای را هم برای کشور در شرایط جنگ اقتصادی به همراه دارد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به زودی سه فروند کشتی نفتکش باقیمانده هم از اروپا به خلیج فارس باز می‌گردند، اظهار داشت: در حال حاضر با تحریم برخی از شرکتهای کشتیرانی برای حمل نفت ایران، به تعداد کشتی بیشتری برای جابه جایی و انتقال نفت از مسیر آبراه‌های بین‌المللی نیاز است. 
وی با تاکید بر اینکه علاوه بر این، جابه جایی دریایی نفت خام در مسیر های شرق و جنوب شرق آسیا از نظر کرایه حمل سودآوری بیشتری برای نفتکش های ایرانی دارد، اعلام کرد: با توجه به حل و فصل مشکلات بیمه و موسسات رده بندی در شرایط فعلی هیچگونه مشکلی برای تردد کشتی‌های نفتکش ایران در هیچ یک از آبراه‌های بین المللی جهان وجود ندارد. 
بر این اساس، پیش بینی می‌شود با خرج کشتی‌های نفتکش ایران از بازار اروپا، شوک روانی خروج این تعداد کشتی غول پیکر منجر به افزایش چند باره هزینه حمل دریایی نفت برای پالایشگرهای اروپایی شود که با توجه به شرایط اقتصادی منطقه یورو، تحمیل این هزینه‌های اضافی مشکلات بیشتری را ایجاد خواهد کرد.
 
 

اعلام ارزش ذخایر نفت ایران در خزر

 
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در مورد کشف میدان سردار جنگل در آب های دریای خزر گفت: ارزش ذخایر نفت خام کشف شده در خزر بیش از 50 میلیارد دلار است.به گزارش ایرنا، 'احمد قلعه بانی' روز دوشنبه در مراسم شکرانه کشف نفت در دریای خزر اظهار کرد: کشف نفت در دریای خزر آنهایی را که قصد تحمیل تحریم های بیشتر در صنعت نفت کشورمان را داشتند، ناکارآمد و بهت زده کرد.به گفته وی، برای عملیات اکتشاف در دریای خزر حدود 300 میلیارد تومان هزینه شد که پیش بینی می شود، 50 میلیارد دلار آن عایدی حاصل از کشف هیدروکربور در این منطقه باشد.
قلعه بانی در خصوص تحریم فروش بنزین و فرآورده های نفتی تصریح کرد: دو سال پیش برخی کشورها فکر می کردند با جلوگیری از فروش بنزین و فرآورده های نفتی می توانند به مردم ایران فشار بیاورند، در حالی که با کمک به مجموعه صنعت نفت این تهدید تبدیل به فرصت شد و موفق شدیم واردات 20 میلیون لیتر بنزین را به کمترین حد برسانیم و در تولید آن خودکفا شویم.وی به سرمایه گذاری در بخش بالادست صنعت نفت اشاره و تاکید کرد: سال گذشته 22.5 میلیارد دلار سرمایه در بخش بالادست نفت جذب شد که نسبت به سال پیش از آن (16.5 میلیارد دلار) رشد قابل توجهی داشته، در حالی که استفاده از برخی منابع مانند بیع متقابل نسبت به گذشته کمتر شده است.
یادآور می شود؛ با تکمیل بخشی از مطالعات اکتشافی در میدان گازی سردار جنگل در آب‌های عمیق دریای خزر، شرکت ملی نفت ایران موفق به کشف ذخایر عظیم نفت خام در این منطقه شد.همچنین میدان تازه اکتشاف شده گاز طبیعی در آب‌های حاکمیتی ایران در دریای خزر قرار گرفته است و با هیچ یک از کشورهای همسایه مشترک نیست.شرکت ملی نفت ایران برای کشف این ذخیره جدید هیدروکربوری تاکنون هفت حلقه چاه اکتشافی در آبهای عمیق دریای خزر حفاری کرده است که در نهایت هشتمین چاه اکتشافی در این حوزه دریایی به کشف یک میدان عظیم گازی ختم شده است.در حال حاضر میزان ذخایر گاز طبیعی کشف شده در بلوک 6 اکتشافی در دریای خزر به طور کامل نهایی نشده است، اما مطالعات اولیه نشان می دهد که این میدان گاز طبیعی علاوه بر ذخایر گاز و میعانات گازی دارای ذخایر قابل توجه نفت خام است.
 
بیزنس ویک:

ایران در حال تولید موشکی از روی موشک های هدایت لیزری روسیه است/مسکو: ما به تهران چنین تکنولوژی نداده ایم، سوریه یا حزب الله داده اند

به گفنه ی تحلیلگران دفاعی، ایران در حال تولید موشک های هدایت لیزری ضد تانک است که از روی موشک های کورنت روسیه ساخته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


بیزنس ویک نوشت: به گفنه ی تحلیلگران دفاعی، ایران در حال تولید موشک های هدایت لیزری ضد تانک است که از روی موشک های کورنت روسیه ساخته شده است.به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، ایگور کورچنکو، مدیر مرکز تحلیل تجارت اسلحه در مسکو و رئیس شورای مشورتی وزارت دفاع روسیه گفت: ایرانی ها ممکن است که این موشک را از منابعی از جمله حزب الله بدست اورده و سپس طراحی ان را کپی کرده اند.وی مدعی شد: سوریه و جنبش حماس در میان منابع احتمالی برای فراهم کردن این تکنولوژی هستند.به گفته ی کارخانه ی تولید کننده ی کورنت، این موشک روسی می توانند اهدافی با مسافت 5.5 کیلومتر را مورد هدف قرار دهد.حزب الله در سال 2006 اعلام کرد که توانسته است تا دو تانک مرکاوا اسرائیل را با موشک های کورنت ساخت روسیه منهدم کند.کورچنکو افزود: روسیه به ایران تکنولوژی ساخت کورنت را نداده است.گیبسون تحلیلگر گر دفاعی گفت: احتمال دارد که کشوری در منطقه کورنت روسیه را به ایران داده باشذ. حزب الله، سوریه یا حماس گروه های احتمالی هستند.کورچنکو گفت: سوریه در زمان خرید کورنت متعهد شده بود که موشک کورنت را به کشور ندهد.به گفته ای او، با انتقال این موشک به ایران، مهندسان این کشور به سرعت با انجام مهندسی معکوس از روی آن موشکی جدید ساخته اند. 
 
 

منابع مالی منافقین از کجا تامین می شود؟

گروهک تروریستی منافقین اخیرا با انتشار بیانیه ای ناخواسته پرده از حقایقی برداشت که نشان از تامین منابع مالی هنگفت این گروهک تروریستی از منابع آمریکایی و انگلیسی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در بیانیه منتشر شده از سوی گروهک تروریستی منافقین آمده است؛ طی چهار ماه گذشته هزینه سوخت ژنراتورهای لیبرتی بیش از یک میلیون دلار بوده است. با این وجود جالب است که گروهک تروریستی منافقین مدعی عدم حمایت مجامع بین المللی از آنهاست و گله مندند مخارج شان را تامین نمی کنند!

با توجه به اینکه گروهک تروریستی منافقین از منابع تجاری و اقتصادی مستقلی برخوردار نیست و دائما دست گدایی به سوی نهادهای غربی دراز کرده و می کند هر از چندگاهی با برگزاری تجمعاتی هزینه های هنگفتی را صرف اعمال ضد بشری خود می کند. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است منافقین چگونه مخارج خود را تامین می کند؟

چطور حمایتی از این گروهک تروریستی نمی شود ولی از سوی دیگر شاهد برگزاری تجمعات،سخنرانی ها و ... باصرف هزینه های هنگفت این گروهک در کشورهایی خاص هستیم.

به عنوان مثال کمپانی آمریکایی-انگلیسی "براون لوید جیمز" که از سال 2011 به استخدام منافقین درآمد،تنها بابت ارائه مشاوره در 2 ماه مه و ژوئن 40 هزار دلار دریافت کرد.

این شرکت طی مدت قرارداد خود با منافقین وظیفه لابی گری و اجیر کردن سخنران و راه اندازی تظاهرات برای گروهک تروریستی منافقین را بر عهده داشت.

از سوی دیگر نیز یک آژانس آمریکایی به نام "هری واکر" فعالیتی مشابه کمپانی "براون لوید جیمز" را برای منافقین انجام می دهد و مشغول فعالیت برای منافقین، برگزاری جلسات و سخنرانی ها در هتل های مجلل و استخدام سخنران است "هوارد دین" (رئیس پیشین حزب دموکرات) نیز اعتراف کرده که وی توسط این شرکت برای سخنرانی در جلسات منافقین استخدام شده و دستمزد می گیرد.

شرکت "اسپیکرز قرن 21" در پنسیلوانیا سخنران کرایه می دهد و همچنین برای لابی جهت خروج منافقین از لیست تروریستی و حمایت از مریم رجوی در آمریکا توسط شورای ملی مقاومت استخدام شده است.

گفتنی است؛ این کمپانی برای تحلیل گران یک بانک فکری در واشنگتن جهت سخنرانی در کنفرانسی در ژنو با پرداخت هزینه سفر،هتل و دستمزد 10 هزار دلاری برای هر سخنران، دعوت نامه ارسال کرد.

شرکت "اکزکیوتیو اکشن" متعلق به "کن لیوینگتون" است که در عین حال عضو "کمیته سیاست ایران" (به ریاست "ریموند تنتر" که برای حمایت و لابی منافقین تاسیس شده) است. لیوینگتون از جنگ طلبان شناخته شده آمریکا است و تا به حال چند گزارش در محکومیت موضع رسمی آمریکا علیه منافقین ارائه داده است.

شرکت وی همچنین تعدادی تجمع و کنفرانس در حمایت از "منافقین" برگزار کرده است.این شرکت ها و جوامع پوششی منافقین،همچنین جمع کردن و استخدام سیاهی لشکر برای تظاهرات و گردهمایی های این فرقه را بر عهده دارند. مانند مناسبت های 17 ژوئن 2012 در فرانسه که با پرداخت پول و سفر مجانی، تعدادی شهروند خارجی را که هیچ تناسبی با منافقین و عقاید شوم آنها نداشتند صرفا به خاطر دادن پول،غذا و گشت و گذار در نقاط مختلف فرانسه اجیر کرده یا تجمع اندک اوت امسال در مقابل وزارت خارجه آمریکا که رسانه ها از قول شرکت کنندگان خارجی گزارش دادند که اصلا راجع به موضوع تظاهرات بی خبر بوده و مابه ازای دریافت پول در تظاهرات شرکت کرده بودند.

مقامات و سخنرانان استخدامی در آمریکا که همگی مجبور به اعتراف شده اند بابت هر سخنرانی در تجمعات مربوط به منافقین،علاوه بر هزینه های سفر و هتل درجه یک،پول دریافت می کنند؛ شامل: "جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، مایکل موکیسی دادستان کل آمریکا (2009-2007)، تام ریج وزیر امنیت آمریکا، هوارد دین رئیس پیشین حزب دموکرات، باب فیلنر نماینده کنگره آمریکا، تام تانکریدو نماینده تندروی آمریکایی و یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری 2008، ژنرال جیمز جونز (مشاور سابق امنیت ملی اوباما)، ژنرال وسلی کلارک، ژنرال آنتونی زینی، ژنرال هیو شلتون، ژنرال پیتر پیس، ژنرال جیمز کاناوی، اندرو کارد وزیر پیشین ترابری و رئیس دفتر بوش، لوئیس فری رئیس FBI در سال های (2001-1993)، بیل ریچاردسون وزیر بازرگانی دولت اوباما،لی همیلتون رئیس سابق کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا، رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، مایکل ریس (مشاور میت رامنی)، ادوارد رندل رئیس پیشین حزب دموکرات آمریکا، آنیتا مک براید فرستاده ویژه آمریکا در امور زنان در افغانستان، کراولی (سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا) و همچنین روسای سابق "سیا" جیمز وولی، پورتر گاس،مایکل هیدن و ... هستند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که به قراردادهای سخنرانی آشناست به کریستین ساینس مانیتور توضیح داد که معمولا به هر سخنران برای یک سخنرانی 20 دقیقه ای 20 هزار دلار پیش پرداخت می شود و علاوه بر هزینه سفر، 25 هزار دلار هم در پایان کار پرداخت می کنند.

علاوه بر آنچه گفته شد آگهی های تمام صفحه منافقین در روزنامه نیویورک تایمز و واشنگتن پست هر کدام بالغ بر 175 هزار دلار خرج دارد.کرایه سالن ها و هتل های مجلل برای برگزاری جلسات و کنفرانس ها بسیار هنگفت است.

برآورد شده است که هر جلسه با 10 سخنران استخدامی حداقل 500 هزار دلار هزینه در بر دارد.

آنچه ذکر شد تنها مختصری از مخارج و هزینه های هنگفت گروهک تروریستی منافقین است.اما آنچه مهم است اینکه گروهک تروریستی منافقین رفته رفته به زمان خروج کامل از پادگان اشرف و اسکان در کمپ لیبرتی نزدیک می شود ولی با ادعای نداشتن منبع مالی اقداماتی انجام می دهد که بسیار هزینه بر است.

براین اساس می توان گفت این گروهک برای تامین منابع مالی اش علاوه بر دریافت کمک مالی مستقیم از سوی کشورهای غربی در فعالیت هایی نظیر پولشویی و تجارت کثیف از جمله تجارت اسلحه ،تجارت انسان و ... نیز نقش دارد تا با اینگونه اقدامات ضد بشری، ادامه حیات داده و مخارج و هزینه های سرسام آورش را تامین کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد