سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

قابل توجه بانوان محترم خوزستانی

مرگ یک خانم خوزستانی به خاطر رنگ مو !

متاسفانه سال گذشته خانمی حین استفاده از رنگ مو فشار خون اش بالا رفت و جان باخت .لازم است که هنگام خرید به معتبر بودن رنگ مو خریدرای شده توجه شود.

 

اختصاصی شوشان: دکتر زینب ظاهری کارشناس لوازم آرایشی اهواز در مطلبی ارسالی برای شوشان نوشت :

آمونیاک و پرواکسیدان دو ترکیب اصلی در رنگ مو می باشند که موجب می شوند تا رنگدانه اصلی بر روی مو بنشیند. آمونیاک موجب می شود تا فسل ها ی مو باز شوند فلس های مو مانند پولک های ماهی هستند که بر روی هم قرار گرفته اند و وقتی که فلس مو باز شد آن موقع رنگدانه راحت می  تواند روی کورتکس مو بنشیند.

آمونیاک و پرو اکسیدان با هم موجب بیرنگ شدن مو می شوند و سپس رنگدانه ها عمل می کنند.

وقتی که چند بار مو را رنگ بزنید لایه فولیکول روی مو و فلس ها کنده می شود به تعبیری دیگر لایه محافظ از بین می رود و آن زمان است که مو حالت نازک پیدا خواهد کرد و با یک برس کشیدن موها می ریزند و مو خوره ایجاد می شود. این نشان دهنده ی این است که بیش از حد رنگ مو استفاده شده است.

ما تاکید می کنیم اگر افراد از رنگ مویی خوش شان می آید از همان استفاده کنند و مدام رنگ موهایشان را تغییر ندهند این تغییر رنگ ها موجب می شود تا ساختار مو از بین برود و بعد از 2 الی 3 سال به ریزش مو و تاسی مبتلا شوند. افراد به خصوص خانم ها مراقب باشند که اگر پیاز مو بسوزد دیگر قابل درمان نیست. هرچند تاسی مو تا حد ی قابل درمان است ولی باز نمی توان گفت خانمی که سالیانه 5 الی 6 بار موهای خود را رنگ می کند و به تاسی مبتلا شده است مویش به همان حالت بر می گردد.

بهتر است قبل از استفاده از رنگ مو تست پوستی انجام گیرد مقداری از رنگ مورد نظر را به قسمت پشت بازو بزنند و بعد از یک ساعت اگر ایجاد حساسیت یا خارش و یا قرمزی در روی پوست مشاهده نشد از آن رنگ مو استفاده کنند. هنوز مشخص نشده که رنگ مو تاثیری بر روی جنین زنان باردار داشته است و یا نه ولی توصیه ما این است که با توجه به اینکه این مواد شیمیایی هستند و جذب پوست می شوند بنابراین در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول استفاده نشوند.

متاسفانه سال گذشته خانمی حین استفاده از رنگ مو فشار خون اش بالا رفت و جان باخت .لازم است که هنگام خرید به معتبر بودن رنگ مو خریدرای شده توجه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد