سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش اجتماعی

اعتماد: تنش در روستاهای سد گتوند تکذیب شد
 
دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۷
 
روزنامه اعتماد در تاریخ 19/04/1391 در گزارشی با عنوان «سرنوشت روستاییان سد گتوند همچنان در ابهام»، به بررسی جدیدترین اقدامات دولت در مقابل روستائیان و عشایر بختیاری حوزه مخزن سد گتوند علیا در منطقه آبماهیک از توابع بخش مرکزی شهرستان لالی پرداخت.

به گزارش آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز)، متن کامل گزارش روزنامه اعتماد به این شرح است: 

ماجرای توافق سد و نیروگاه گتوند با روستاییان علیای این سد، هنوز ادامه دارد. قرار بود دیروز گروه کارشناسان دادگستری برای تعیین بهای املاک و اراضی مردم در این روستاها اقدام کنند، ولی به دلیل اعتراض اهالی به نحوه تعیین کارشناسان، تعیین قیمت کارشناسی انجام نشد. 

دیروز گروه کارشناسی در منطقه بالادست سد گتوند حاضر شدند. به گفته سرهنگ انصاری، فرمانده انتظامی شهرستان لالی، این گروه به دلیل دستور قضایی با تعدادی از نیروهای انتظامی همراهی می شدند ولی به خاطر اعتراض اهالی به نحوه تعیین کارشناسان، تعیین بهای اراضی و املاک انجام نگرفت. 

انصاری در گفت وگو با «اعتماد» تاکید کرد: «هیچ برخوردی بین مردم و نیروی انتظامی صورت نگرفت، زیرا ما برای احقاق حقوق مردم حاضر شده بودیم و به مردم احترام گذاشتیم و آنها نیز متقابلا به ما احترام گذاشتند، ولی چون به تعیین کارشناسان اعتراض کردند، قیمت اراضی تعیین نشد.»

بهورز روستای گلزاری نیز در تماس با «اعتماد» تایید کرد هنوز قیمت اراضی و املاک مردم در چند روستای بالادست سد گتوند صورت نگرفته است. رادیوسفی توضیح داد: «باید مردمی که به مهاجرت اجباری تن داده اند، حاضر شوند و سپس با تعیین کارشناس خبره محلی و کارشناس مرضی الطرفین، بهای اراضی و املاک مشخص شود، زیرا زمانی که همه اهالی نیستند و کارشناسان معرفی شده (بعنوان مرضی الطرفین) از سوی دادگستری مورد تایید ما نیست، تعیین بهای اراضی، قانونی، منصفانه و منطقی نخواهد بود. 

پیش از این مسوولان سد گتوند در گفت وگو با «اعتماد» قول داده بودند در هفته جاری، پرونده کوچ اهالی چند روستای باقیمانده در بالادست سد گتوند، با تعیین قیمت اراضی و املاک و پرداخت بهای آن به روستاییان مختومه شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد