سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتظامی خوزستان

سردار اسحاقی خبر داد:
کاهش حوادث جاده ای در خوزستان، با وجود افزایش تعداد خودروها
کاهش 45 درصدی سرقت مسلحانه در استان

اجتماعی  13:9:6 1391/04/19
914-10114-5 کد خبر
RSS :: پرینت

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: در سه ماهه نخست امسال در برخورد با جرائم خشن اقدامات موفقی انجام شد و به این ترتیب میزان سرقت مسلحانه 45 درصد کاهش یافته و شاخص سرقت از بانک و طلافروشی نیز ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_سردار محمدرضا اسحاقی در مراسم تقدیر از پرسنل نیروی انتظامی خوزستان اظهار کرد: نیروی انتظامی در سال های گذشته اقدامات موفقی در استان انجام داده که این اقدامات تنها حاصل زحمات پرسنل این نیرو نبوده، بلکه دولت و دستگاه های اجرایی نیز در این زمینه به ناجا کمک کرده اند. با توجه به اقداماتی که در سال های گذشته انجام شده، شاخص احساس امنیت در سال 89 در مقایسه با سال 88 پنج نمره افزایش داشته است.

وی افزود: در سال گذشته نیز بسیاری از شاخص ها در استان ارتقا یافته است و روندی رو به رشد داشته ایم. در زمینه حوادث جاده ای، در سال های گذشته با وجود افزایش تعداد خودروها، حوادث جاده ای در استان کاهش یافته است؛ در این زمینه قطعا بخش های مختلف مشارکت داشته اند و ارتقاء کیفیت راه ها و آموزش همگانی در این بخش موثر بوده است.


اسحاقی تصریح کرد: در زمان های خاص مانند ایام نوروز و زمان حضور کاروان های راهیان نور نیروی انتظامی خوزستان بسیار تلاش کرد و به این ترتیب شاهد امنیت کامل در استان بودیم. در طول سال نیز برخورد با مجرمان و پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار بوده است و در این بخش نیز اقدامات خوبی در سال گذشه انجام شد. در برگزاری انتخابات مجلس نیز با همکاری دیگر دستگاه ها شاهد برقراری امنیت کامل در استان بودیم.

به گزارش خبرنگار ایسنای خوزستان، سرهنگ عبدالله نظرپور، جانشین فرمانده انتظامی خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: نیروی انتظامی ماموریت های بسیاری را برعهده دارد و با توجه به اینکه این نیرو روزانه و در همه نقاط استان باید حضور داشته باشد، هزینه بسیاری برای تامین امنیت متقبل می شود.


وی افزود: به دلیل نوع ماموریت ها و وظایف نیروی انتظامی، تجهیزات این نیرو یا در ماموریت ها از بین می روند و یا فرسوده می شوند. در بخش تامین سوخت نیز مشکلات زیادی وجود دارد که باید حل شود.

به گزارش خبرنگار ایسنای خوزستان، سرهنگ قاسم قدرتی، رئیس پلیس راه خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در بحث برقراری سیستم کنترل سرعت، به ویژه در مسیرهای پرتردد باید توجه ویژه ای صورت گیرد. اصلاح نقاط حادثه خیز نیز مساله مهمی است که باید مورد توجه باشد، زیرا واژگونی خودرو حدود 30 درصد حوادث جاده ای را تشکیل می دهد و به همین دلیل لازم است نقاط حادثه خیز اصلاح شود.

وی افزود: در سال گذشته با توجه به همکاری دستگاه های مرتبط، میزان تلفات جاده ای کاهش یافت. در سال جاری نیز باید با استفاده از همه امکانات و تجهیزات به گونه ای اقدام شود که علی رغم افزایش تعداد خودروها شاهد کاهش تلفات جاده ای باشیم.

قدرتی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای کاهش تلفات جاده ای، تصریح کرد: نصب تجهیزات لرزاننده در جاده ها از اقداماتی است که موجب کاهش تلفات در کوتاه مدت می شود. حذف پیچ های نامناسب و همسطح سازی شانه با جاده نیز از دیگر ضروریات است؛ در بسیاری از مسیرها علی رغم دوطرفه بودن مسیر، وجود فاصله بین جاده و شانه جاده موجب بروز حادثه می شود و با توجه به ناایمن بودن خودروها اینگونه حوادث موجب تلفات جانی می شود.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، سرهنگ عادل مجدمی، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: پل سوم اهواز از نقاطی است که موجب بروز ترافیک در شهر می شود؛ این پل باید تعریض و یک باند به آن اضافه شود. همچنین روند احداث پل نهم نیز باید تسریع شود تا با راه اندازی این پل، بخش از بار ترافیکی پل سوم به این پل جدید منتقل شود.

وی افزود: استفاده از سیستم های نظارت تصویری در اهواز آغاز شد، ولی این طرح عقیم ماند و ارسال قبوض تخلف به درب منازل هنوز انجام نشده است. احداث زیرگذر و روگذر در معابر شهر اهواز نیز از مواردی است که باید در راس امور قرار گیرد و دستگاه های مرتبط در ان زمینه همکاری کنند.

مجدمی تصریح کرد: انتقال نمایشگاه بین المللی اهواز به خارج از شهر و ایجاد پیست اتوموبیل رانی از دیگر اقداماتی است که قرار بود انجام شود، ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سرهنگ حمید خرسندنژاد، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز نیز در این مراسم با اشاره به اجرای طرح محدودیت ترافیکی در مرکز شهر اهواز، اظهار کرد: این طرح اکنون با موفقیت در حال اجرا است. با افزایش تعداد وسایل حمل و نقل عمومی که اکنون خلاء آن در شهر محسوس است مشکلات ترافیکی هسته مرکزی شهر کاهش می یابد. در این زمینه همکاری رسانه ها و دیگر دستگاه های اجرایی می تواند موثر باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد