سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

حجازی خبرداد:
افزایش نظارت تصویری در خوزستان/ تبدیل جنوب اهواز به شهرستان
اهواز - خبرگزاری مهر: استاندار خوزستان از اختصاص اعتباری معادل 50 میلیارد ریال به منظور افزایش نظارت تصویری و نصب دوربینهای مدار بسته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر حجازی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از پرسنل نیروی انتظامی استان خوزستان با تاکید بر افزایش تجهیزات الکترونیکی اظهار کرد: افزایش تجهیزات الکترونیکی از جمله دوربین های مداربسته از برنامه هایی است که در دست اجرا داریم.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها در برخی مکان ها نیاز به تامین زیرساخت و هماهنگی با ارگانهای مختلف از جمله شهرداری است، افزود: در سال جاری اعتباری معادل 50 میلیارد ریال به منظور اجرای نظارتهای تصویری اعتبار تخصیص داده شده است.

حجازی با اشاره به اینکه این اعتبار پنج برابر اعتبار تخصیص یافته در سالهای گذشته، گفت: در نظر داریم نظارت های تصویری را در شهرهای بزرگ استان و شهرهایی که بیشترین مشکلات را دارند، استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه های اجرایی استان ملزم به استفاده از نظارت های تصویری هستند، افزود: با توجه به اینکه همه دستگاه ها دارای منابع مالی مناسبی هستند و مشکلی در این راستا ندارند، موظف هستند تجهیزات تصویری و دوربین های مداربسته را برای شعاعی بیشتر از محل استقرار خود تامین کنند.

امنیت مطلوب به رغم وجود بسترهای جرم
 
استاندار خوزستان همچنین به احساس امنیت مطلوبی در استان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان با وجود بسترهای زیادی که می تواند منجر به وقوع جرم شود، اما به نسبت دیگر استان های کشور که چالش ها و بسترهای کمتری دارند، دارای شاخص های پائین تری در این زمینه است.

وی با اشاره به تنوع قومیت ها در استان و امکان حادثه خیزی آن، افزود: با وجود این استان خوزستان تاکنون کمتر به مسائل و مشکلاتی که می توانند با این تنوع ها به وجود آیند، دچار شده و حادثه خیزی کمتری داشته است.

حجازی، صبوری، دینداری و کم توقعی مردم استان خوزستان را از جمله دلایل کم بودن شاخص های جرم و مسائل و مشکلات عنوان کرد و گفت: وجود این مردم در استان فرصتی است که باید از آن در راستای ارتقای امنیت و ارتقا کیفیت زندگی در بخش های مختلف استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هیئت های تجاری کشورهای مختلف از جمله ترکیه و روسیه در بازدیدهای خود از استان خوزستان به احساس امنیت بالا در استان اذعان داشته اند، افزود: ما نمی گوییم که امنیت مطلق در استان وجود دارد اما نسبت به کشورهایی که امکانات و تجهیزات آنان از ما بیشتر و پیشرفته تر است امنیت بهتری داریم.

استاندار خوزستان بار دیگر با بیان اینکه این شرایط به دلیل وجود مردم انقلابی و متدین در این استان است بر ضرورت استفاده از این ظرفیت تاکید کرد و گفت: باید مردم را در کارهای مرتبط با امنیت عمومی مشارکت داد.

حجازی در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت های صورت گرفته در بخش تقسیمات کشوری اشاره کرد و افزود: در این راستا کارهای خوبی در استان صورت گرفته به طوری که بخشی از جنوب اهواز در حال شهرستان شدن است.

وی با اشاره به شهرستان شدن باوی و حمیدیه، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان شدن این بخش ها مساوی با گرفتن شاخص محرومیت و اعتبار ویژه است، بنابراین عقب ماندگی های موجود با سرعت بیشتری رفع می شود و در رونق منطقه و عمران و آبادانی تاثیر گذار خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد