سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار اقتصادی استان

 
مدیرکل راه آهن جنوب مطرح کرد
راه‌آهن مسجدسلیمان ـ زیلایی در انتظار بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: اجرای پروژه راه‌آهن مسجدسلیمان ـ زیلایی در انتظار سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

خبرگزاری فارس: راه‌آهن مسجدسلیمان ـ زیلایی در انتظار بخش خصوصی

مدیرکل راه آهن جنوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز در مورد پروژه راه آهن مسجدسلیمان ـ زیلایی که از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به استان است، گفت: این پروژه هنوز تامین اعتبار نشده و در لیست طرح‌های ستاد سرمایه‌گذاری خوزستان است.

خسرو رشیدی افزود: این طرح به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پیشنهاد و در صورت داشتن توجیه اقتصادی اجرایی می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای ارتقای کیفیت خطوط مسافری از جمله در بخش خرید ریل باس، خرید سالن نیز طرح‌هایی برای ارائه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پیشنهاد شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب در ادامه از بهره‌برداری راه آهن شوشتر به هفت تپه تا پایان نیمه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: عملیات ریل‌گذاری این پروژه در حال حاضر 90 درصد پیشرفت دارد.

وی گفت: این خط به طول 57 کیلومتر برای مسافرت‌های درون استانی و برون استانی پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، در مرحله نخست راه‌اندازی خط مسافری درون استانی در این مسیر پیش‌بینی شده و قطار برون استانی به تهران یا مشهد نیز در حال پیگیری است.

رشیدی تصریح کرد: پروژه راه آهن شوشتر ـ هفت‌تپه 28 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز داشت، اما تنها 15 میلیارد تومان اختصاص یافت و با امکانات موجود راه آهن ساخته شد.

 
 
در بازرسی‌های اداره استاندارد انجام شد
توقیف 130 گرم طلای بدون کد از بازار اهواز

خبرگزاری فارس: در بازدیدها و بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل استاندارد خوزستان، 130 گرم طلای بدون کد شناسایی و توقیف شد.

خبرگزاری فارس: توقیف 130 گرم طلای بدون کد از بازار اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، این میزان طلا توسط کارشناسان این اداره کل از طلافروشی های شهرستان اهواز منطقه بازار کیان  شناسایی، توقیف و به مراجع قضایی ارجاع شد.

براساس این گزارش، مقدار 34.850 گرم از طلاهای توقیف شده مربوط به سازنده‌های استان خوزستان بود که به این سازندگان مهلت داده شد در اسرع وقت برای دریافت کد شناسایی استاندارد اقدام کنند.

همچنین در این بازدید تعدادی سکه پارسیان مدور غیر مجاز نیز توقیف شد.

مهین فلاح رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره استاندارد خوزستان طلا فروشان را به دلیل دقت نکردن به وجود کد شناسایی حک شده بر روی طلا، در هنگام تحویل از بنکداران مقصر دانست و تأکید کرد: تمام طلا فروشان استان موظف به هوشیاری و دقت کامل هنگام تحویل طلا از فروشنده‌های سیار سایر استان‌ها هستند و در صورت مشاهده مصنوعات طلای فاقد کد شناسایی با  طلا فروشان برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد