سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان مجلس شورای اسلامی

از کدامین درد استان خوزستان مظلوم بگویم؟

از کدامین درد استان خوزستان مظلوم بگویم؟ عدم توسعه، محرومیت و یا بیکاری و یا از گردو غبار که مشکلات فراوانی را ایجاد کرده و موجب مهاجرت مردم خوزستان و دزفول شده است.عباس پاپی‌ زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت : از کدامین درد استان خوزستان مظلوم بگویم؟ عدم توسعه، محرومیت و یا بیکاری و یا از گردو غبار که مشکلات فراوانی را ایجاد کرده و موجب مهاجرت مردم خوزستان و دزفول شده است .

وی افزود: از مسئولان کشور و متولیان امر تقاضای پیگری جدی و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع این معضلات به وجود آمده در کشور دارم.

نماینده مردم دزفول با بیان اینکه مجلس به عنوان رکن اصلی قانون گذاری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود اظهار داشت: اهمیت مجلس شورای اسلامی آنقدر بالا و زیاد است که معمار کبیر انقلاب آن را در راس امور دانسته است.

پاپی‌زاده اضافه کرد: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از تولید ملی نامگذاری کرده است اما کشاورزان زحمت‌ کش و تولید کنندگان به دلیل مدیریت ضعیف وزیر جهاد کشاورزی در شرایط بحرانی و مشقت باری به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه مهاجرت به شهرها تخلیه روستاها و تعطیلی کارخانه‌ ها به یک امر عادی تبدیل شده است گفت: وزیر جهاد کشاورزی به جای پاسخ به سؤالات نمایندگان با فرا فراکنی موجب اعتراض کشاورزان و تولید کنندگان و کارشناسان شده است و با ارائه آمارهای اشتباه و غیره واقعی کشاورزی را نابود می‌کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس اظهار داشت: آقای خلیلیان در تاریخ ۱۷/۳/۹۱ درص صحن علنی مجلس گفتند که واردات ۳۰ درصد کمتر شده است اما بر اساس آمار ۸۶ واردات ۱۲٫۳ میلیون تن ۸۸، ۱۸٫۴ و ۸۹ ، ۱۴٫۹ دهم و در سال ۹۰ برابر ۱۳ میلیون تن بوده است که آمار به وضوح نشان می‌دهد که در طول سال‌های ۸۸، ۸۹ و ۹۰ واردات به مرور بیشتر از سال ۸۶ بوده است.

وی افزود: ارزش واردات سال ۸۶ ، ۵٫۹ دهم میلیارد دلار ۸۹، ۹٫۲ دهم میلیارد دلار که در سال ۸۹، ۵۹ درصد بیشترین از سال ۸۶ ارز از کشور خارجه شده است.

وی با اشاره به مقدار ۱۰۲ میلیون تنی تولید محصولات کشاورزی در سال ۸۶ گفت خلیلیان که آن زمان معاون وقت اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بود به خبرگزاری‌ها گفت که ضریب امنیت غذایی ۹۵ درصد است این در حالی است که وی ۲ سال بعد در قامت وزیری ضریب امنیت غذایی را ۹۲ درصد اعلام کرد. در حالی که این نشان از کاهش شدید ضریب امنیت قضایی نسبت به سال ۸۶ است.

پاپی زاده اضافه کرد: در خرداد سال ۸۹ وزیر جهاد کشاورزی تراز بازرگانی بخش کشاورزی را نسبت به سال قبل از آن ۱٫۱ میلیارد دلار اعلام می‌کند در حالی که در همان سال دفتر حمایت از سرمایه گذاری خارجی وزارت کشاورزی اعلام کرد که  تراز تجاری وزنه محصولات کشاورزی کشور از ۸٫۴ میلیون تن منفی در سال ۸۶ به ۱۰٫۸ میلیون تن در سال ۸۹ رسیده است.

نماینده مردم دزفول با بیان اینکه تناقض در اظهارات وزیر جهاد کشاورزی کاملا مشهود است گفت که تراز واقعی سال ۸۹ در مقایسه با سال ۸۶، ۲٫۴دهم میلیون تن بیشتر شده است که موجب افزایش ۲۸ درصدی وابستگی غذایی کشور به منابع خارجی و این باعث متضرر شدن کشاورزان و همسو نبودن با شعار امسال شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد