سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

 
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اهواز:
کشاورزی حوزه کرخه در مسیر نابودی است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اهواز گفت: کمبود آب برای کشت تابستانه باعث شده کشاورزی در حوزه کرخه در مسیر نابودی قرار گیرد.

خبرگزاری فارس: کشاورزی حوزه کرخه در مسیر نابودی است

سید محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به محدودیت‌ها و ممنوعیت کشت تابستانه برای کشاورزان مسیر کرخه خواستار اتخاذ تدابیر و اعطای تسهیلات و مشوق‌هایی برای آنان شد.

وی با بیان اینکه با چنین شرایطی، انگیزه کشاورزان برای کشت و کار از بین رفته است، گفت: علت اصلی این محدودیت مربوط به آبگیری سد سیمره در استان ایلام است که موجب کاهش آب پایین دست در حوزه کرخه شده است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اهواز با اشاره به اینکه عمده منبع درآمد اهالی حوزه کرخه مربوط به کشاورزی است، تصریح کرد: قطعا این محدودیت کشت بار دیگر فشار مضاعفی را به کشاورزان وارد کرده و آنها را از شغل اصلی خود که تولیدات کشاورزی است دور می‌کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت کشت برای کشاورزان حوزه کرخه که تنها منبع اشتغال اهالی روستاهای شهرستان شوش، حمیدیه و بخش دیگری از مناطق شمال خوزستان است، تبعات و پیامدهای اجتماعی بسیاری به دنبال دارد.

 

 

فعالان سیاسی خوزستان توان دفاع از استان را ندارند

خوزستان هیچ گروه لابی گری درستی در دولت ندارند / فعالان سیاسی نمی توانند از خوزستان دفاع کنند / خوزستان در اقتصاد خود چند مشکل جدی دارد / تغییرات در مدیریت سیاسی موجب بی ثباتی در خوزستان شده است

 

اختصاصی شوشان : دکتر محسن رضایی تغییرات در مدیریت سیاسی را عاملی برای مشکلات خورزستان عنوان کرد و گفت: تغییرات در مدیریت سیاسی موجب بی ثباتی در مدیریت استان میشود و به دنبال آن  چون خوزستان هیچ گروه لابی گری و رایزن سیاسی درستی در دولت ندارند ، بسیار از فعالان سیاسی همیشه چشم به جاهای دیگر دوخته اند و نمی توانند از استان خود دفاع کنند.

به گزارش شوشان ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با صنعتگران استان خوزستان امسال را سالی حساس برای تولید کشور دانست و خاطر نشان کرد: یکی از عللی که مقام معظم رهبری امسال را به نام سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست این است که باید با هوشیاری بیش تر به تواناییها  و تولیدات ملی توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ایران اسلامی با تحریم های اقتصادی میخواهند سدی برای پیشرفت  ایران بسازند تصریح کرد: تحریم ها یک سد تحمیلی است در مسیر پیشرفت ملت ایران ، به بهانه هسته ای زندگی ملت ما ، اقتصاد ما و مسیر پیشرفت و تعالی ما را هدف قرار داده اند.

فرمانده سپاه دوران 8 سال دفاع مقدس با اشاره به اسناد به جای مانده از دوران 8 سال جنگ تحمیلی و از جمله آنها اسنادی که اخیرا از شهید حسن باقری رونمایی شده اذعان کرد: شهید حسن باقری 2  هفته مانده به عملیات فتح المبین و بعد از جلسه ای که بنده با فرماندهان داشتم یادداشت کردند : آمریکایی ها از این جنگ تحمیلی به نتیجه ای نرسیده اند ، از منافقین و بنی صدر هم به نتیجه نرسیده اند و درآینده ، یا در سیاست خارجی ایران اخلال ایجاد میکنند، یا ایران را به جای اسرائیل در مقابل اعراب قرار خواهند داد ویا  ایران را محاصره شدید اقتصادی میکنند.

وی ادامه داد: اقداماتی که هم اکنون دشمنان ایران انجام میدهند قابل پیش بینی بوده و آنها نمیخواهند ملت ایران در شمال خلیج فارس و در میان منطقه تبدیل به یک فرصت و قدرت شود.آنها زمانی صدام را علیه ما به حرکت درآوردند و امسال کارهای دیگری انجام میدهند و ما باید به خود برگردیم و متوجه موقعیت کشورو ملت خود باشیم ، دست به دست هم دهیم وکشور را از این توطئه ها بیرون بریم .

وی خاطر نشان کرد: اگر اکنون تحریم اقتصادی هستیم نباید خود تحریم شویم و اگر اینگونه باشد نتیجه آن این است که کارآفرینان و صنعت ما دو فشار را هم زمان تحمل میکنند و در کنار آن اگر خود زنی نیز باشد تاثیری بدتر بر اقتصاد کشور خواهد داشت و باید تحولی در اداره کشور صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اوج این مسائل و مشکلات در خوزستان است اظهار داشت: خوزستان در اقتصاد خود چند مشکل جدی دارد ، به سبب وجود نفت و گاز اقتصاد آن از قدیم دولتی بوده و دولتمردان باید کمک کنند تا به سمت اقتصاد مردمی، خصوصی و کارآفرینی حرکت کنند. مدیران  باید توجه کنند که چه کمکی برای توانمندسازی اقتصادهای منطقه ای شده  ، مردم این مناطق گناهی ندارند که نفت و گاز اینجاست و به این دلیل اقتصاد آنها دولتی شده و فرصت های کارآفرینی و توسعه آن را از این مردم گرفته اند.

وی دیگر عامل مشکلات خوزستان را تغییرات در مدیریت سیاسی عنوان کرد و افزود: تغییرات در مدیریت سیاسی موجب بی ثباتی در مدیریت استان میشود و افرادی که در مرکز هستند به دلیل عدم آشنایی با اقتصاد دولتی  مشکلاتی را در این مناطق ایجاد می کنند.

وی افزود : 15 استان در کشور هستند که هیچ گروه لابی گری و رایزن سیاسی درستی در دولت ندارند ، بسیار از فعالان سیاسی چون همیشه چشم به جاهای دیگر دوخته اند نمی توانند از استان خود دفاع کنند.

دکتر رضایی اضافه کرد: خوزستان از جمله این استان هاست که در این سال ها هیچگاه با یک شناخت دقیق از استان در مرکز نبوده و کسانی را نیز در مرکز دولت نداشته ، کسانی که مدیریت ها را به دست گرفته اند نیروهایی با خود می آورند و بعد آنها را نیز با خود می برند و این همواره بی ثباتی همراه با عدم اطلاع بوجود می آورد.

وی ادامه داد: مردم ما در استان باید خود را باور کنند و تا زمانی که چشم به آسمان دیگران بسته اند این مشکلات خواهد بود ، خوزستان شایستگی ها و لیاقت های بیشتری دارد باید افق دید را بالاتر برد تا بتوان از شایستگی ها به نحو مطلوب استفاده کرد و اگر اینگونه نباشد فعالان سیاسی ما  یا منتخبین ما تحت الشعاع دیگران قرار میگیرند و خود را میبازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد