سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش از وضعیت آموزش و پرورش خوزستان

مدیریت موفق یا ناموفق آموزش و پرورش خوزستان

ژتحلیل هفته شوشان : برای بررسی مدیریت آموزش و پرورش استان باید به قبل از انتخابات ریاست جمهوری دهم رجوع کرد و با در نظر گرفتن مقتضیات زمانی و شرایطی که در آن مقطع حاکم بود تحلیل ارائه داد و پروسه انتصابات را تا توقف در ایستگاهی به نام رحمان فلاحی مورد ارزیابی قرار داد .با پیروزی مجدد دکتر احمدی نژاد در انتخابات دهم که دور از انتظار سیاسیون و صاحب نظران نبود عده ای وارد گود شدند و تصمیماتی گرفتند. اصرار به بازنشستگی پیش از موعد درآسیابی مدیر وقت آموزش و پرورش نگرانی را برای جامعه فرهنگیان همراه داشت.

در دورانی که وزیر به تیغ استیضاح در مجلس کشیده شده بود و وزارتخانه با سرپرست اداره می شد حکم بازنشستگی درآسیابی صادر شد و قدرت الله رشیدی پور از مدیران حوزه ستادی وزارت بعنوان سرپرست آموزش و پرورش جایگزین در آسیابی گردید.

با فرارسیدن زمان بازنشستگی رشیدی پور و عدم تمدید آن ، جستجو برای گزینه بومی  در دستور کار قرار گرفت. هرچند که برای بقای سرپرست تلاش های بسیار شد و طومارهای طویل جمع آوری گردید اما بخت با او یار نبود و قرعه به نام رحمان فلاحی که ادعای ریاست ستاد فرهنگیان احمدی نژاد در استان را داشت افتاد. فلاحی در دوران اصلاحات مدیریت مشارکت های مردمی آموزش و پرورش را برعهده داشت  و با روی کار آمدن دولت هشتم توسط سید جواد رضوی و با حمایت حمید زنگنه نماینده سابق مجلس به عنوان رییس آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز منصوب شده بود.در آخرین روزهای سال 88  سکان هدایت دستگاه تعلیم و تربیت را در دست گرفت .فلاحی در این راه برای اعتلای آموزش و پرورش و پیشرفت آن ، حمایت همه عوامل مدیریتی  استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را با خود داشت و انصافا" برای آموزش و پرورش از هیچ کوششی دریغ ننمودند و مدیریت ارشد استان و سازمان ها با تمام توان به یاری شتافتند به شکلی که تشکیل منظم شورای آموزش و پرورش  و حضور دائم و ثابت شخص استاندار در جلسات بعنوان یک الگو مورد توجه همه استان ها قرار گرفت.

اما از این همه حمایت و همراهی و تخصیص اعتباراتی که در تاریخ آموزش و پرورش بی نظیر بوده است خروجی مناسبی احساس نشد! و اقشار فرهنگی از عملکرد مدیریت کنونی رضایت مند نبوده و اعتقاد دارند که  علیرغم حمایت و پشتیبانی بی نظیر دولت و عوامل مدیریتی از دستگاه تعلیم و تربیت ،تغییری در رشد تحصیلی و وضعیت معیشتی و تکریم معلمان احساس نمی شود.

در دوران 27 ماهه مدیریت حاج رحمان فلاحی بیشترین عزل و نصب ها در طول تاریخ آموزش و پرورش استان صورت گرفته است.دوران 27 ماهه مدیریت کنونی در آموزش و پرورش بهار نهادها و دستگاه های برون سازمانی و زمستان عوامل و دست اندرکاران درون سازمانی بوده است. یعنی آن قدر که تلاش گردید تا رضایت مرکز نشینان فراهم گردد و امکانات در اختیار آنان قرار گرفت و مورد تکریم واقع شدند 10درصد تلاش برای رضایت همکاران فرهنگی صورت نپذیرفت و شاید یکی از علل درخواست متعدد برای بازنشستگی بیش از موعد فرهنگیان را ناشی از این امر باید دانست .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد