سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

 
فرماندار اهواز خبر داد
اختصاص ۱۰۰۰میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی کارون و اروند

خبرگزاری فارس: فرماندار اهواز از اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی رودخانه کارون در مقطع مرکز استان و رودخانه اروند در شهرستان خرمشهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: اختصاص ۱۰۰۰میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی کارون و اروند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالعزیز فدعمی ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهواز اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های کاری شهرستان اهواز لایروبی رودخانه کارون است که همزمان با آن، رودخانه اروند خرمشهر نیز با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال لایروبی می‌شود که البته بیشتر این اعتبار به اهواز و لایروبی کارون اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: کمربند غرب اهواز و کمربند فضای سبز اهواز از پروژه‌هایی است که امسال در دستور کار برنامه‌های شهرستان قرار دارد.

فدعمی با بیان اینکه در زمینه عمران و شهرسازی در روستاهای استان اعتبار تخصیص یافته نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، تاکید کرد: در پروژه‌های استانی نقاط حاشیه خوزستان و روستاها به طور ویژه نیز باید در نظر گرفته شوند.

فرماندار اهواز ورزشگاه 50 هزار نفری و پل هشتم را  ازجمله پروژه‌های بزرگی نام برد که در سال گذشته به بهره برداری رسیدند.

وی با اشاره به اعتبارات استان از ردیف توسعه، افزود: اعتباری بالغ بر 18 هزار میلیارد ریال به استان اختصاص یافته که از این میزان 20 درصد به کلان شهر اهواز تخصیص می‌یابد.

در ادامه، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کاهش هر چه بیشتر هزینه‌های داخلی ادارات افزود: مدیران از بخش اعتبارات کمتر به رسیدگی و بهسازی ادارات خود بپردازند و حل مشکلات مردم به ویژه مناطق روستایی را در اولویت کاری قرار دهند.

ناصر سودانی ادامه داد: بیشتر روستاهای استان با مشکلاتی همچون غیربهداشتی بودن آب شرب، نبود جاده دسترسی مناسب و یا نبود مراکز بهداشتی درگیر هستند و این معضلات سال‌ها است در این مناطق حل نشده است.

وی گفت: به منظور گازرسانی به روستاهای فاقد گاز در استان 500 پروژه مصوب شده است تا عملیات گازرسانی به این مناطق انجام شود.

 

 

تجمع کشاورزان در مقابل فرمانداری اهواز  

کشاورزان در تجمع امروز که به دلیل اعتراض به محدودیت ها و ممنوعیت کشت تابستانه در استان بود، خواستار اتخاذ تدابیر واعطای تسهیلات و مشوق‌هایی برای آنان شدند.شوشان : پیش از ظهر امروز کشاورزان در اعتراض به ممنوعیت کشت تابستانه و پرداخت نشدن حق آبه به آنان در مقابل فرمانداری اهواز تجمع کردند.کشاورزان در تجمع امروز که به دلیل اعتراض به محدودیت ها و ممنوعیت کشت تابستانه در استان بود، خواستار اتخاذ تدابیر واعطای تسهیلات و مشوق‌هایی برای آنان شدند.یکی از این کشاورزان می گوید: ما به خوبی از تداوم خشکسالی در دیگر مناطق کشور آگاهیم اما به کار بردن راهکار و شیوه هایی برای تامین نیاز کشاورزان همچون سایر استانهای دیگر خواسته ای است که از مسئولان داریم.او ادامه می دهد: شرایط موجود به کلی انگیزه کشاورزان را از بین برده و آسیبهای زیادی به آنان وارد کرده است.نایب رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان نیز با تایید محدودیت کشت تابستانه، علت آن را آبگیری سد سیمره در استان ایلام در زمان نامناسب اعلام کرد که موجب کاهش آب پایین دست در حوزه کرخه شده است.سید محمد هاشمی گفت: محدودیت شدید کشت برای کشاورزانی که سال‌های اخیر را همراه با خشکسالی و در تنگنای زیاد سپری کرده‌اند بار دیگر فشار مضاعفی است که امسال بر آنها وارد شده است.در حالیکه مهمترین فعالیت و منبع درآمد ساکنان خوزستان کشاورزی به ساب می آید، ممنوعیت کشت در حوزه کرخه، مشکلات فراوان معیشتی برای کشاورزان این منطقه به وجود آورده و کشاورزی این بخش حاصلخیز از استان خوزستان در معرض نابودی جدی قرار گرفته است.استان خوزستان از سال 86 تاکنون به دلیل خشکسالی به وجود آمده و گرد و غبارها شرایط سختی را پشت سر گذاشته اما با وجود تمام مشکلات، افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی خوزستان از مرز 11 میلیون تن به بیش از 13 میلیون تن، افتخاری است که مدیران استان به عنوان عملکرد از آن نام می برند. اما پشت پرده این تولید و این افتخار، کشاورزان زحمت کشی است که شرایط سخت و طاقت فرسا و مشکلات عدیده پیش رو را به شوق تولید، امرار معاش و عشق به پیشه خود تحمل کرده اند.نگاهی به وضعیت منابع آبی در سال جاری حاکی از آن است که آورد رودخانه کرخه نسبت به سالهای نرمال 83 درصد، رودخانه دز 59 درصد، رودخانه کارون 38 درصد و رودخانه مارون 22 درصد کاهش نشان می ‌دهد که براین اساس کشاورزان خوزستانی با ممنوعیت و محدودیت کشت و همچنین عدم تخصیص آب در برخی حوزه ها مواجه شده اند. به طوری که براساس برنامه پیشنهادی سازمان آب و برق خوزستان حوزه رودخانه کارون 75 درصد، رودخانه مارون 75 درصد و رودخانه دز 50 درصد قابل کشاورزی است و در حوزه رودخانه کرخه نیز هیچگونه کشتی نباید صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد