سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی

امتیاز میزبانی پیکارهای بوکس نوجوانان کشور به خوزستان رسید

 

رییس هیات بوکس خوزستان پس از سومی تیم استان در مسابقات قهرمانی جوانان کشور گفت: امسال نسبت به سال گذشته یک پله صعود داشتیم ولی خیز ما برای مقام قهرمانی بود.

 بهمن کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: سایر تیم‌ها بهتر کار کردند و ما نسبت به آن‌ها ضعیف‌تر بودیم.وی افزود: سال گذشته سه برنز، یک طلا و یک نقره کسب کردیم ولی امسال موفق شدیم یک طلا، دو نقره و یک برنز کسب کنیم. مدال‌های ما بهتر از سال گذشته بود و در مسابقات قهرمانی کشور که هفته گذشته در قم برگزار شد، خوب ظاهر شدیم. رییس هیات بوکس خوزستان با اشاره به وضعیت خوب بوکس استان گفت: میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور که شهریورماه انجام می‌شود را نیز گرفته‌ایم. این میزبانی در پیشرفت بوکسورهای نوجوان استان تاثیر زیادی دارد. ما در وهله اول تلاش می‌کنیم این رقابت‌ها را در یکی از شهرستان‌های دزفول یا اندیمشک برگزار کنیم. وی افزود: نفرات برتر مسابقات قهرمانی استان در فروردین ماه، به اردوی تیم استان که دو هفته پیش برگزار شد، دعوت شدند. اردوی بعدی تیم استان از مردادماه آغاز می‌شود و حدود یک ماه ادامه خواهد داشت تا روی بوکسورها کار کنیم و بتوانیم مقام اول مسابقات را کسب کنیم. کاظمی بیان‌کرد: تیم خوزستان با ترکیب کامل و در 10 وزن در مسابقات شرکت خواهد کرد ولی معمولا 14، 15 نفر در اردو حضور دارند و در پایان 10 نفر انتخاب می‌شوند. برنامه ما برای شرکت در این مسابقات که انتخابی تیم‌ملی نیز محسوب می‌شود، کسب مقام قهرمانی است.


با اشاره به برگزاری اولین انتخابی استان پس از حدود 40 سال؛
رییس هیات شمشیربازی خوزستان:
تا دو سال آینده می‌توانیم جزو پنج استان برتر باشیم

 

رییس هیات شمشیربازی خوزستان گفت: برای اولین بار در تاریخ شمشیربازی استان پس از سال 53 یا 54، مسابقات انتخابی تیم خوزستان برگزار شد.

 افشین حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: این مسابقات روز جمعه (16 تیرماه) برای اولین بار پس از سال 53 یا 54 با حضور چهار تیم در اهواز انجام شد.وی ادامه‌داد: ما برای اولین بار نیز در تاریخ شمشیربازی استان اردویی برای هماهنگی بیشتر بازیکنان‌مان، بعد از مسابقات انتخابی تیم استان برپا کرده‌ایم. 35 نفر برتر این رقابت‌‌ها در هر دو بخش آقایان و بانوان در این اردو جهت آماده‌سازی تیم استان برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند.رییس هیات شمشیربازی خوزستان عنوان‌کرد: تاکنون سابقه نداشته است که ما چنین اردویی را در استان‌مان برگزار کنیم. ما تمام امکانات مورد نیاز را برای اردونشین‌ها فراهم کرده‌ایم و آن‌ها طبق یک برنامه مدون تا پیش از اعزام به رقابت‌های قهرمانی کشور، صبح و بعدازظهر در حال تمرین هستند.وی خاطرنشان‌کرد: مسابقات قهرمانی کشور در بخش آقایان از 20 تا 25 تیرماه و رقابت‌های قهرمانی کشور بانوان از 25 تا 29 تیرماه در تهران برگزار می‌شود. بازیکنان‌مان در هر دو بخش آقایان و بانوان در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان به این پیکارها اعزام خواهند شد. این برای نخستین بار است که خوزستان به صورت تیمی در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کند.حیدری با بیان این‌که قصد داریم بازیکنان‌مان را در تمام مسابقات شرکت دهیم، گفت: سال اول فعالیت‌مان است و نتیجه برای‌مان مهم نیست و حضور در رقابت‌ها و کسب تجربه، برای ما اهمیت دارد زیرا زمانی که ورزشکاران‌مان تجربه پیدا می‌کنند قطعا استعدادهای خوبی نیز بین آن‌ها شناسایی خواهد شد که ما می‌توانیم روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.وی ادامه‌داد: اکنون دورخیزمان این است که جزو 10 استان اول کشور قرار بگیریم ولی با برنامه‌ریز‌‌ی‌ای که  انجام داده‌ایم تا دو سال آینده تیم خوزستان می‌تواند جزو پنج استان اول کشور باشد.رییس هیات شمشیربازی خوزستان یادآورشد: ما برای اولین بار نیز صاحب خانه شمشیربازی شده‌ایم. اهواز و خرمشهر در این رشته فعال شده‌اند و مسجدسلیمان و دزفول نیز در حال فعال شدن هستند.


صدرنشینی پتروشیمی در لیگ شطرنج خوزستان تا پایان دور چهارم

 

هفته‌ نخست رقابت‌های لیگ شطرنج خوزستان با شرکت 11 تیم برگزار شد. عبدالامیر خطیب‌زاده، رییس هیات شطرنج استان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان درخصوص این رقابت‌ها اظهارکرد: این مسابقات باوجود این‌که تنها 11 تیم در آن شرکت کرده‌اند در سطح بالایی است و حضور دو استاد بین‌المللی، یک استاد فیده و ورزشکاران ریتینگ‌دار استان، کیفیت مسابقات را بالا برده است. وی افزود: اکنون نزدیک به 27 ریتینگ‌دار در مسابقات حضور دارند در حالی که تاکنون این تعداد ریتینگ‌دار در مسابقات استان حضور نداشته‌اند. رییس هیات شطرنج استان ادامه‌داد: میدانِ رقابت برای ورزشکاران برجسته‌ی استان و ریتینگ‌داران در این مسابقات مهیا است تا آن‌ها به خوبی توانایی‌های خود را محک بزنند. به گزارش ایسنا، این رقابت‌ها از  14 تا 16 تیرماه با شرکت 11 تیم از شهرستان‌های اهواز، آبادان، امیدیه، ایذه و ماهشهر در خانه‌ شطرنج اهواز به میزبانی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد. رقابت‌های لیگ شطرنج استان در هفت دور انجام می‌شود که تا پایان دور چهارم این رقابت‌ها تیم شرکت پتروشیمی بوعلی با 13.5 امتیاز مقام اول را در اختیار دارد. همچنین تیم‌های شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و مدرسه شطرنج پاییز به ترتیب با 11.5 و 10 امتیاز، جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. هفته‌ی دوم این رقابت‌ها بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

ماهشهر قهرمان مسابقات چاچوان ووشو خوزستان شد

 

مسابقات قهرمانی چاچوان ووشو خوزستان با قهرمانی تیم‌های آقایان و بانوان ماهشهر به پایان رسید.  حمید دلاوری، مسوول سبک چاچوان ووشو استان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد:‌ در این رقابت‌ها که در دو بخش تالو و ساندا انجام شد، تیم‌های ماهشهر، امیدیه و دزفول در بخش آقایان اول تا سوم شدند. در بخش بانوان نیز ماهشهر در مکان نخست ایستاد و بندرامام و شادگان دوم و سوم شدند. وی افزود: رقابت‌های آقایان 15 تیرماه در مجموعه ورزشی آزادی ماهشهر انجام شد و نزدیک به 280 نفر در پنج رده‌ سنی در آن شرکت داشتند. مسوول سبک چاچوان ووشو خوزستان بیان‌کرد: ‌رقابت‌های بانوان نیز با حضور 183 ووشوکار در مدرسه ووشو ماهشهر و در پنج رده سنی انجام شد. سطح مسابقات نیز از نظر فنی و تکنیک بالا و استقبال شهرستان‌ها نیز خیلی خوب بود.وی با بیان این‌که نفرات برتر هر دو بخش آقایان و بانوان برای اعزام به مسابقات کشوری که در اصفهان برگزار می‌شود، انتخاب شده‌اند، گفت: رقابت‌های قهرمانی کشور بانوان بیستم و آقایان بیست و هشتم تیرماه انجام می‌شود. پیش از اعزام تیم استان، اردوهای کوتاه مدت برای نفرات تیم برگزار خواهیم کرد.


معرفی نفرات برتر مسابقات قهرمانی اسنوکر خوزستان

 

مسابقات انفرادی قهرمانی اسنوکر خوزستان با معرفی نفرات برتر به پایان رسید. محمدعلی چابک رییس هیات بولینگ و بیلیارد استان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: این رقابت‌ها از روز پنجشنبه (15 تیرماه) به مدت سه روز در باشگاه‌های صدف و پرشیا اهواز برگزار شد.وی ادامه‌داد: این رقابت‌ها با حضور 48 اسنوکرباز انجام شد که مرحله اول مسابقات به صورت دوره‌ای و در مراحل بعد به صورت حذفی با اجرای تمام قوانین اسنوکر برگزار شد. رییس هیات بولینگ و بیلیارد استان عنوان‌کرد: ‌در این رقابت‌ها احسان حیدری‌نژاد از اهواز قهرمان شد و فرید اسماعیلیان و مازیار جمالی هر دو از اهواز به تربیت در مکان‌های دوم و سوم ایستادند.وی با بیان این‌که در این مسابقات شهرستان‌های اهواز، آبادان، اندیمشک و ماهشهر شرکت کردند، افزود: در این رقابت‌ها نسبت به دوره‌های گذشته نفرات بیشتری از شهرستان‌ها حضور داشتند.چابک بیان‌کرد: باتوجه به برگزاری مسابقات مختلف، اکنون ما نسبت به سایر استان‌ها در رشته اسنوکر سیر صعودی داشته‌ایم. خوشبختانه در این رشته رقابت‌های تنگاتنگی بین بازیکنان‌مان وجود دارد.


مسابقات آزاد و دسته برتر تنیس روی میز نونهالان خوزستان برگزار می‌شود

 

مسابقات آزاد و دسته برتر تنیس روی میز نونهالان خوزستان که مرحله دوم رقابت‌های انتخابی تیم استان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی کشور نیز است، برگزار می‌شود.عبدالامیر بخشنده دبیر هیات تنیس روی میز استان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: این مسابقات از روز سه‌شنبه‌ (20 تیرماه) به مدت دو روز در اهواز انجام می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم نزدیک به 60 تنیسور در این رقابت‌ها شرکت کنند.وی ادامه‌داد: مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به صورت دوره‌ای، مرحله دوم به صورت حذفی و دور سوم با حضور 12 تنیسور راه‌یافته به این مرحله به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.دبیر هیات تنیس روی میز استان گفت: چهار تنیسور اول این رقابت‌ها به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شوند. ابراهیم علی‌پور از خرمشهر که در مرحله اول این رقابت‌ها قهرمان شد، شانس اول حضور در تیم استان است.وی عنوان‌کرد: مسابقات قهرمانی کشور از روز دوشنبه (26 تیرماه) به مدت چهار روز در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.بخشنده با بیان این‌که به دنبال این هستیم که طی امسال و سال آینده وضعیت بازیکنان‌مان را در رده سنی نونهالان ارتقا دهیم، اظهارکرد: به همین دلیل قصد داریم با برگزاری مسابقات منظم و اردوها، سطح عملکرد تنیسورهای‌مان را به سطح بالای کشور برسانیم تا در این رده سنی نیز، سکوهایی را کسب کنیم.وی افزود: ما نزدیک به 8، 9 سال است که نتوانسته‌ایم در رده سنی نونهالان مقام بیاوریم ولی می‌خواهیم با تمرین زیاد روی سکو برویم. خوشبختانه در رده سنی خردسالان نیز یک پله صعود داشته‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد