سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار قضایی خوزستان

با اشاره به تشدید برخورد با بدحجابی؛
معاون دادستان اهواز اعلام کرد:
حبس از 10 روز تا 2 ماه برای زنان بدحجاب

 

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز با بیان اینکه بدحجابی در جامعه رواج پیدا کرده است، گفت: بر اساس قانون، بی‌حجابی و بدحجابی جرم مشهود است و در این زمینه با افراد خاطی برخورد می‌شود.

 ولی‌الله فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_با بیان اینکه بدحجابی و بی‌حجابی یک رفتار مجرمانه است، اظهار کرد: بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی، بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه جرم محسوب می‌شود و باید با آن برخورد شود.

 وی افزود: زنان بدحجاب و بی‌حجاب در صورتی که در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به 10 روز تا دو ماه حبس و یا 50 تا 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد. بدحجابی یک فعل حرام است و قانونگذار افراد را از ارتکاب فعل حرام که عفت عمومی را جریحه‌دار کند، بر حذر می‌دارد. در قرآن کریم هم مردان و زنان به حفظ حجاب معنوی و حجاب ظاهری توصیه شده‌اند و به این مساله تاکید شده که حجاب معنوی و ظاهری باید رعایت شود.

 فتاحی تصریح کرد: ضابطان دادگستری اگر در این زمینه افرادی را معرفی کنند، دادسراها مکلف به رسیدگی است و مجازات مناسب باید اعمال شود. دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان در این زمینه هیچ‌گونه ممنوعیت و محدودیتی ندارد و با توجه به اینکه این جرم شیوع پیدا کرده و روز به روز در حال گسترش است، در این زمینه به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

 معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز خاطرنشان کرد: از نظر شرعی لباس زن باید تمام بدن و حتی سر و موی سر را بپوشاند و تنها صورت به مقداری که در وضو شسته می‌شود، لازم نیست پوشانده شود؛ برای افراد بدحجاب قانونگذار در قانون آیین دادرسی کیفری دادگاه‌های عمومی انقلاب در ماده 214 اشاره دارد که اگر قاضی حکم قضیه را پیدا نکرد، می‌تواند به مراجع و منابع فقهی معتبر مراجعه کند و حکم قضیه را به دست آورد.

 وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن، مردان هم باید پوشش ظاهری مناسبی داشته باشند، ادامه داد: در برخورد با افراد بدحجاب ابتدا ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر وارد عمل می‌شود و افراد را ارشاد می‌کند، ولی در صورت مقاومت، برخورد انجام می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد