سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک هشدار بهداشتی برای خانواده های خوزستانی

براساس اعلام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی
61 محصول خوراکی و مصرفی در خوزستان غیرمجاز اعلام شد

خبرگزاری فارس: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز 61 نوع محصول خوراکی و مصرفی در استان خوزستان را غیر مجاز و غیر قابل مصرف اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: 61 محصول خوراکی و مصرفی در خوزستان غیرمجاز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بهزاد شریف مخمل زاده اظهار داشت: در بازرسی‌های انجام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 61 نوع محصول خوراکی و مصرفی غیر مجاز شناسایی شد که با اعلام این محصولات از مردم درخواست می‌شود از مصرف آنها خودداری کنند.

وی این محصولات را شامل گز راحت‌الحلقوم با نشان تجاری یه‌سن، آلوچه با نشان ستایش، انواع حبوبات دانه طلایی سنبل با نشان تجاری تک شندی، ورمیشل کرامت، کیک لایه‌ای شکلاتی با نشان تجاری تی کن، قند شکسته با نشان‌های مه گل، گلزار، شیرین مهر فدک و راد منش، کارخانجات مهین گلاب، میمند فارس و محصول گلاب با نشان‌های تجاری عالیات و ناب حیدر، لواشک و تمر کوهسار، ملینا، شرکت ترش طعم با نشان ملت، لواشک میوه‌ای شرکت صنایع غذایی تکیاران ماه ترش با نام ایلیا و عمو یادگار، ترشالو نام برد.

شریف مخمل زاده ادامه داد: همچنین آلوچه جنگلی جیک جیکو، عسل دالو فرآوری شده با نشان تجاری سالار خمین، زعفران ممتاز گلستانه، برگه زردآلو فرآوری شده با نشان‌های تجاری تک ترش و قارون، چای لاغری با نشان سینا، سرکه شرکت صنایع غذایی شادی اکسیر، عسل سالار خمین با نشان تجاری لیسک حاج روح اله، بستنی سنتی شادی با نشان تجاری قندی، سالاد اولویه گروه صنعتی یامی یام، ساندویچ گوشت با نشان تجاری فرزاد، نمک خوراکی با نشان های تجاری صدرا، نرگس، ناب، صدف، سام و شهاب از دیگر محصولات غیرمجاز هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سالاد کالباس، سالاد فیله مرغ کم چرب، سالاد اولویه کم چرب، سالاد سوسیس و پاستا کم چرب، سالاد اولویه ژامبون شرکت نار افشان و سبزیجات کم چرب با نشان‌های تجاری تیهو، اولویه ژامبون گوشت و مرغ با نشان‌های تجاری آرمیتا، دلشاد، زین، تی سا و ویشتا، کیسه فریزر با نشان تجاری غزل، آب آلبالو با نشان‌های تجاری ترشینه و باران، آب انار و آب زرشک با نشان‌های  تجاری باران از دیگر مواد غذایی عرضه شده غیر مجاز هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین گلاب و عرقیات گیاهی شرکت گل آذین قمصر جام شفا، ورتاج، رسالت، شفیع، مهستان، امین، راغب جنوب و سوغات بهار، آب زرشک 5/1 لیتری شهرک صنعتی عباس آباد با نشان تجاری ترشک، روغن زیتون تصفیه شده با نشان تجاری فرحت و روغن زیتون مالشی با نشان تجاری نوین زیتون شرق در سطح بازار به صورت غیر مجاز شناسایی شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز  با بیان اینکه مصرف این محصولات سلامتی را به خطر می‌اندازد و عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد، تاکید کرد: این محصولات به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی و یا جعل پروانه‌های بهداشتی و همچنین آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی غیر قابل مصرف بوده و فعالیت شرکت‌های تولید کننده آنها غیر قانونی است.

شریف مخمل زاده با اشاره به اینکه این محصولات مورد تأیید وزارت بهداشت نیست، از همه شهروندان درخواست کرد برای حفظ سلامتی خود از خرید و مصرف این گونه اقلام و محصولات خوراکی و مصرفی غیر مجاز خودداری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد