سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

در نشست حجازی با دو وزیر چه گذشت ؟

 

استاندار خوزستان در نشست با رستم قاسمی، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، به طرح و بررسی مشکلاتی همچون تامین اعتباربیابان‌زدایی، احداث فرودگاه جدید اهواز، مشکلات راه‌های روستایی و لزوم 4 بانده شدن مسیرهای دسترسی به شهرهای استان پرداخت.

 سیدجعفر حجازی با اشاره به به نتایج نشست با وزیر نفت و دعوت از وی برای بازدید حضوری از خوزستان، اظهارداشت: ملاقات با وزیر نفت دستاوردهای بسیار خوبی داشت و ما توانستیم مشکلات و موانع طرح‌های عمرانی استان را طرح و بررسی کنیم؛ به همین منظور از وزیر نفت نیز دعوت شد تا در خوزستان حضور یابد و شخصا از طرح‌های موجود بازدید کند.

وی افزود: یکی از عمده مسائل مطرح شده، مشکل عدم تامین اعتبار برای بیابان‌زدایی بود که وزیر نفت دستور داد تا اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات نفتی تامین و در اختیار استان قرار گیرد.

استاندار خوزستان در پاسخ به چگونگی روند پیشرفت پروژه احداث فرودگاه جدید در اهواز، گفت: مسایل مربوط به تکمیل پروژه بررسی شد و ادامه آن توسط وزارت نفت صورت می‌گیرد و در صورتی که وزارت نفت با پیمانکار مورد نظر قرارداد منعقد کند تا قبل از پایان تابستان این پروژه به مرحله اجرایی خواهد رسید.

حجازی در خصوص تعهدات وزارت نفت برای تامین اعتبار جهت ترمیم راه‌های روستایی، تصریح‌کرد: تاکنون 300 کیلومتر از راه‌های روستایی ترمیم شده است و طی نشست اخیر با وزیر نفت، طبق بخشنامه‌ای به شرکت ملی نفت ابلاغ شد که اعتباری معادل 750 میلیارد ریال تامین و پرداخت شود.

وی یکی از مشکلات موجود در عملیات گازرسانی به شهرهای مسیر ماهشهر، خرمشهر، اندیکا، سالند و دیگر نقاطی را که فاقد خطوط گازرسانی هستند را تشریفات موجود دانست و افزود: طی مذاکراتی که با وزیر نفت صورت گرفت، وی دستور ترک تشریفات را صادر کرد؛ همچنین شرکت نفت متعهد شد با تامین اعتبار در راستای اجرایی کردن بهبود وضعیت زه‌کش‌های غرب خوزستان وضعیت آن‌ها بهبود یابد.

حجازی خاطرنشان‌کرد: قرار است 50 درصد تعهدات نفت جهت 4 بانده شدن مسیرهای دسترسی به شهرهای آبادان، ماهشهر و هندیجان که اعتباری معادل 950 میلیارد ریال است با دستور وزیر نفت به‌صورت علی‌الحساب پرداخت شود.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به نشست با وزیر راه و شهرسازی، عنوان‌کرد: در این نشست بر لزوم تسریع در پرداخت و افزایش اعتبارات تخصیص داده شده به ترمیم راه‌های روستایی خوزستان، واگذاری سهام فولاد خوزستان برای پیگیری طرح‌های عمرانی استان، بر لزوم دو خطه کردن خطوط راه آهن اهواز- خرمشهر و اهواز- اندیمشک، سامان‌دهی سالن فرودگاه بین‌المللی اهواز، ترمینال خارجی و حجاج فرودگاه، ترمینال هواپیماهای اهواز و احداث پلیس راه‌های جدید در برخی از محورهای جاده‌ای خوزستان تاکید شد.

وی ادامه‌داد: همچنین بر سامان‌دهی طرح‌های پتروشیمی و فولاد تاکید و مقرر شد با اولویت به خوزستان، طرح‌های پتروشیمی و فولاد که نزد بانک‌ها است مورد حمایت صندوق توسعه ملی قرار گیرد.

حجازی در این نشست از وزیر راه، مسکن و شهرسازی خواست در راستای کمک به زیرساخت‌های مسکن‌مهر در استان خوزستان و تکمیل راه‌های در دست احداث مانند اهواز، حمیدیه، سوسنگرد و چذابه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به لزوم تسریع در تکمیل بزرگراه‌های استان، اظهارداشت: عملیات احداث پل زال-اندیمشک و کمربند غرب اهواز و تکمیل بزرگراه ماهشهر- هندیجان و ماهشهر- آبادان و همچنین ساخت پل جدید شوشتر از جمله پروژه‌هایی هستند که بر اجرای هرچه سریع‌تر آن‌ها تاکید شد.

استاندار خوزستان با بیان مشکل تامین اعتبار جهت ترمیم راه‌های روستایی گفت: تسریع در افزایش و پرداخت اعتبارات تخصیص داده شده به ترمیم راه های روستایی از دیگر مصوبات این نشست بود.

حجازی در پایان اظهارات خود بیان داشت: تونل جاده ای محور کارون 3 به ایذه، تونلی مشترک است که اجرای آن به صورت ترک تشریفات انجام و با احداث آن مسیر بسیار کوتاه‌تر خواهد شد.

وی در پایان از محرابیان، سفر مشاور رییس جمهور در طرح‌های مهر ماندگار در آینده‌ای نزدیک به خوزستان خبرداد و گفت: محرابیان ظرف دو هفته آینده جهت بازدید از پروژه‌های طرح آبرسانی، وضعیت فاضلاب‌های استان، طرح‌های جاده‌ای و بیمارستانی، صنعت، پالایشگاه نفت و پتروشیمی و طرح‌های کشاورزی به خوزستان سفر خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد