سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار خطبه های نماز های جمعه استان

در نماز های جمعه خوزستان چه گذشت؟

گرانی‌ها و محاصره اقتصادی مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده اما ملت بزرگوار ایران نباید نگران باشند زیرا مانند گذشته رهنمودهای رهبری چراغ راه مسئولان خواهد بود.البته خواسته به حق مردم از مسئولان توجه ویژه به این موضوع و رفع این معضل اساسی جامعه است و باید با حل این مشکل به مردم یاری رساند تا بتوانند هزینه‌ها را به دوش کشیده و از این مرحله نیز سربلند بیرون بیایند.

امام جمعه موقت دزفول:

سیاست‌های مدبرانه رهبری گذر از تحریم‌ها را ساده می‌کند

 امام جمعه موقت دزفول گفت: سیاست‌های مدبرانه رهبری معظم انقلاب اسلامی باعث گذر ساده‌تر از تحریم‌های جهانی علیه ایران اسلامی می‌شود.

خوانا نیوز: حجت الاسلام مرتضی بیگدلی  ظهر امروز خطبه‌های نماز جمعه دزفول اظهار داشت: دشمن گمان می‌کند که با تحریم‌های جدید می‌تواند در صفوف به هم پیوسته نظام جمهوری اسلامی خللی وارد کند در صورتی که با سیاست‌های مدبرانه مقام معظم رهبری گذر از تحریم‌ها بسیار ساده‌تر می‌شود.

وی افزود: دشمن از مدت‌ها پیش جنگی را شروع کرده و قصد دارد تحریم نفتی ایران را از 23 تیرماه عملی کند ولی باید بداند ایران سه دهه تحریم را تجربه کرده و راه مقابله با آن را خوب می‌داند به طوری که بارها توانسته دشمن را رسوا کند.

وی تصریح کرد: بارها رئیس جمهوری کم‌خرد آمریکا تحریم علیه ایران را اعمال کرده و هر بار توسط ایرانیان تحقیر شده ولی باز هم اشتباه خود را تکرار می‌کند.

امام جمعه موقت دزفول تأکید کرد که به لطف سیاست‌های مدبرانه رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران باز هم دشمن را تحقیر خواهیم کرد زیرا نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی واداده نیست و تبدیل به یک اقتصاد مقاومتی شده به گونه ای که هم در زمینه واردات،هم در زمینه صادرات موفق بوده و در بیخ گوش کشور آمریکا قراردادهای اقتصادی می‌بندد،کارخانه می‌زند و فعالیت‌های فرهنگی می‌کند.

بیگدلی گفت که همانطور که ما به غربی‌ها نیاز داریم آن‌ها چندین برابر به ما نیاز دارند ،آن‌ها باید بدانند هرچه عرضه نفت کمتر باشد قیمت بالا می‌رود پس دشمن هیچ توفیقی در عملی کردن تحریم‌ها ندارد.

وی تصریح کرد: ایران با انجام رزمایش موشکی اخیر خود نشان داد با اتکا به ذات اقدس الهی و به همت مردان و زنان خود در هر زمان و مکان و در هر زمینه ای می‌تواند به بهترین نحو از حق خود دفاع و رسوایی کامل را نصیب دشمنان کند.

امام جمعه موقت دزفول افزود: پس از هر عملی اقدامات مقطعی وجود دارد و آثار روانی در پی‌دارد که گرانی‌های اخیر نیز مربوط به این آثار روانی است که مسوولان باید با تدبیر برنامه ریزی کنند و آثار روانی موجود را کم کنند.

امام جمعه موقت دزفول در فراز دیگری از سخنان این هفته نماز جمعه دزفول با اشاره به 16تیر ماه روز مالیات گفت: مالیات یکی از راه های مشارکت در سرمایه افزایی هر نظام برای ارایه خدمات عمومی است و به کشورهای خاصی اختصاص ندارد،همه باید مشارکت کنند و به این امر نگاه ملی داشته باشند و مردم باید بدانند سرمایه‌شان به هدر نمی‌رود و آبادانی مملکت را به همراه دارد.

خطیب موقت جمعه دزفول با اشاره به بیستم تیرماه آغاز دهه بهداشت مساجد گفت: شور حضور مردم در مساجد در ماه مبارک رمضان است که باید همه با نظافت،تطهیر ،تعمیرات، تأمین نور و سرویس وسایل خنک کننده مساجد محل خود این مکان‌های مقدس را برای عبادت مردم در ماه رمضان مهیا کنند.

وی توجه به تعیین امامان جماعات شایسته مساجد را امری ضروری دانست و گفت: برخی به افراد غیر روحانی اکتفا می‌کنند ولی باید مردم را از نعمت منبع پرفیض روحانیت اهل تقوا بهره‌مند کنند تا موجب آبادی محله خود شوند.

 امام جمعه شوشتر:

اقتدار ایران دشمن را به لرزه درآورده است

 امام جمعه شوشتر گفت: اقتدار ایران اسلامی دشمنان قسم خورده اسلام را به لرزه درآورده است و به این دلیل باید کوشید تا توانمندی های خود را به جهان اثبات کنیم.

خوانا نیوز: حجت‏ الاسلام شکرالله سلیمانی ظهر امروز در خطبه‏‏ های نماز جمعه شهرستان شوشتر اظهار داشت: نمایش اقتدار ایران اسلامی در مانور پیامبر اعظم7 باعث شد تا دشمن در بسیاری از مواضع عداوت پیشه مقابل ایران اسلامی تجدید نظر کند.

وی افزود: ایران اسلامی به دنبال ثبات در منطقه است و تنها در راستای صلح در منطقه تلاش می کند و به این دلیل اقتدار ایران باعث ثبات منطقه است.

سلیمانی با اشاره به اینکه ایران به دنبال حقوق حقه خود در مذاکرات هسته‏ ای است خاطر نشان کرد: ایران اسلامی به دنبال اجرای معاهده‏‏ های بین‏المللی است و به این دلیل چیزی بیش از حق خود را مطالبه نکرده‏ ایم.

وی تاکید کرد: دشمن در حال افزایش فشار به ایران برای کوتاه آمدن از مواضع حقه خود است و به این دلیل ایران نیز از مواضع خود کوتاه نمی‏‌آید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر افزود: ایران اسلامی دستیابی به انرژی هسته‏ ای را حق مسلم خود می‏ داند و به این دلیل تلاش دارد تا به حق خود برسد و جهان امروز نیز ایران اسلامی را به عنوان ایران هسته‏ای پذیرفته‌اند.

سلیمانی تاکید کرد: با تلاش کنیم تا نظارت بر بازار برای کاهش محسوس قیمت‏ ها افزایش یابد و به این دلیل همه دستگاه‏ ها باید در این باره تلاش کنند.

 وی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی در شرایط کنونی در وضعیت تحریم است ولی تحریم‏ ها باعث کاهش وابستگی ایران شده است و در بسیاری از مسائل ایران اسلامی نه تنها مستقل است بلکه عامل تولید جهانی برای صادرات است.

 امام جمعه آبادان:

خدا، انتقام سختی از رژیم آل‌سعود و آل خلیفه خواهد گرفت

 امام جمعه آبادان گفت: خدا، انتقام سختی از رژیم آل سعود که مدعی خادم الشرفین است و آل خلیفه خواهد گرفت.خوانا نیوز: آیت الله 'عبدالله محمدی اصفهانی' در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مصلای ثامن الائمه اظهار کرد: رژیم‌های آل سعود و آل خلیفه در حال بدترین اقدامات علیه حقوق بشر و سرکوب مردم مطلوم و بی دفاع بحرین هستند.

وی خاطرنشان کرد: ظالمان رژیم آل خلیفه با همدستی نظامیان آل سعود در روز روشن و در مقابل مدعیان حقوق بشر به کشتار مردم بحرین می‌پردازند اما از کوچکترین اقدام برای محکومیت این اقدامات سرباز می‌زنند.

امام جمعه آبادان در ادامه تصریح کرد: رژیم آل سعود و آل خلیفه با همدستی اسراییل دست به دشمنی با مسلمان زده‌اند و مردم مظلوم بحرین و سوریه را به خاک و خون می‌کشند اما ازسوی دیگر کشورهای کفر همچون چین و روسیه به حمایت از مسلمانان آمده‌اند و این مقدمات ظهور حضرت حجت (عج) است.

محمدی اصفهانی گفت: در زندان‌های رژیم آل خلیفه، انقلابیون را به شدت آزار و شکنجه، حتی آزار جنسی می‌دهند و متاسفانه در محافل مختلف دم از حقوق بشر می‌زنند.

وی از عدم واکنش سازمان های جهانی مدعی حقوق بشر نسبت به حقوق ضایع شده مردم بحرین انتقاد کرد و گفت: خدا، انتقام سختی از رژیم ال سعود که مدعی خادم الشرفین است و آل خلیفه خواهد گرفت.

آیت الله محمدی اصفهانی افزود: رژیم ال خلیفه که مدعی اسلام است، در سیاه چال‌های خود به زنان و مردان انقلابی، فجیع‌ترین شکنجه‌ها را تحمیل می‌کند و برخی از انقلابیون را به شرطی آزاد می‌کنند که به سوریه بروند و آدم کشی راه بیندازند و این همه در راستای منافع رژیم جعلی صهیونیستی است.

خطیب جمعه آبادان در ادامه خطبه‌ها به مانور موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مانور اخیر خود، انواع موشک های کلاسک جدید را به رخ جهانیان کشید.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی و آمریکا در معادلات خود علیه کشورمان به بن بست رسیده‌اند آنان برای ارائه پاسخ مناسب به ایران در تنگنا قرار گرفته اند.

 امام جمعه خرمشهر:

باید با معلول‌ها و علت‌های بدحجابی برخورد شود

  

امام جمعه خرمشهر گفت: متاسفانه در برخورد با مقوله بدحجابی در جامعه شاهدیم تنها با علت‌ها برخورد می‌شود اما باید همزمان هم با معلول‌ها و علت‌ها برخورد جدی شود.

خوانا نیوز: حجت الاسلام و المسلمین سیدنبی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مسجد جامع خرمشهر اظهار کرد: حجاب و عفاف یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی نظام اسلامی است.وی خاطرنشان کرد: بهترین عنصر برای یک زنان عفاف و حجاب است و بهترین راهکاری که به عفاف بها می‌دهد فقط در قالب حجاب و پوشش است.

خطیب جمعه خرمشهر در ادامه اضافه کرد: بهترین کار این است که همه ما به حجاب به‌عنوان عامل ایجاد امنیت و حفظ قداست کانون خانواده و جامعه نگاه کنیم و در این راستا همه ما برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مسئول هستیم.

موسوی اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید از مراکز علمی، دانشگاهها و آموزش و پرورش شروع کرد و همچنین در ادارات دولتی برای به کارگیری زنان باید حجاب را به عنوان شرط  اول استخدام قرار دهند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: به دلیل تأثیرپذیری دانش‎آموزان و دانشجویان از مدیران و معلمان و اساتید، رعایت حجاب کامل از سوی کادر آموزشی مراکز آموزش و پرورش و دانشگاه تأثیر رفتاری و عملی فراوانی روی مخاطبان دارد.

وی ادامه داد: برای استمرار و تقویت حجاب کامل در بین کادر آموزشی، مسئولان مراکز مذکور باید با تصمیم‌گیری قاطع و منطقی و لزوم استفاده از حجاب کامل اسلامی را قانونمند کنند.

امام جمعه خرمشهر اظهار کرد: برداشتن حجاب یعنی برداشتن حیاء از جامعه است و امروز با بررسی بعضی از برنامه‌هایی که دنبال می‌کنیم می‌بینیم که برخوردها با علت‌هاست ولی باید همزمان هم با معلول‌ها و علت‌ها برخورد شود.

 وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و بالا رفتن قیمت کالاها باید نسبت به کنترل و بازرسی بازار دقت بیشتر کرد تا به قشر کم‌درآمد جامعه ظلم نشود.

موسوی همچنین با اشاره به بیداری اسلامی در بحرین گفت: حکومت بحرین با دم زدن از حقوق بشر در سرکوبی مردم مظلوم به بدترین وضع ظلم و ستم خود رسیده است.

وی ادامه داد: مردم مظلوم بحرین که در زندان‌ها بسر می‌برند در بدترین شرایط شکنجه و آزارهای جسمی قرار دارند.

وی در پایان با انتقاد از روند اعزام زائران عتبات عالیات از مرز شلمچه گفت: زائران عتبات عالیات که در این چند روز قصد سفر به کشور عراق را داشتند متاسفانه به دلیل قوانینی که در این مرز گذاشته شده زائران انفرادی در پشت مرز قرار گرفتند در صورتی که در مرز مهران این قوانین وجود ندارد.امام جمعه خرمشهر خواستار پایان دادن به اینگونه تبعیض‌ها در اعزام زائران از مرز شلمچه توسط مسئولان سازمان حج و زیارت شد.

 امام جمعه هندیجان خواستار شد

رفع معضل گرانی در اسرع وقت به دست مسئولان

 امام جمعه هندیجان خواستار توجه مسئولان به گرانی‌ها و حل این معضل در اسرع وقت شد.خوانا نیوز: حجت‌الاسلام عبدالحسن بهبهانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در این شهرستان با تمجید از حضور پرشور جوانان در جشن‌های نیمه شعبان اظهار کرد: این حضور بیانگر ایمان قوی جوانان ما و اقتدای آنان به مولای خویش، امام زمان(عج) است.

وی همچنین به مسئله گرانی‌ها اشاره کرد و گفت: گرانی‌ها و محاصره اقتصادی مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده اما ملت بزرگوار ایران نباید نگران باشند زیرا مانند گذشته رهنمودهای رهبری چراغ راه مسئولان خواهد بود.

خطیب جمعه هندیجان خاطرنشان کرد: البته خواسته به حق مردم از مسئولان توجه ویژه به این موضوع و رفع این معضل اساسی جامعه است و باید با حل این مشکل به مردم یاری رساند تا بتوانند هزینه‌ها را به دوش کشیده و از این مرحله نیز سربلند بیرون بیایند.

وی با اشاره به رزمایش موشکی سپاه پاسداران در خلیج فارس نیز بیان کرد: این رزمایش و در طی آن آزمایش موفقیت‌آمیز موشک‌های بالستیک ایران، اقتدار نظام اسلامی را به جهانیان نشان داد.

بهبهانی‌پور تصریح کرد: تمام قدرت‌های جهانی از توان مقابله جمهوری اسلامی ایران هراس داشته و جرات کوچکترین تهاجمی به خاک این کشور را ندارند.

امام جمعه هندیجان خاطرنشان کرد: آنها به خوبی می‌دانند که پاسخ ملت ایران در مقابل ذره‌تجاوز به خاک مقدس ایران، کوبنده‌ترین پاسخ‌ها و مقابله به مثل بوده که آنان را به نابودی خواهد کشاند.

 خطیب جمعه بهبهان:

ملت ایران هراسی از تحریم‌ها ندارد

 خطیب جمعه بهبهان گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران قدمتی 33 ساله داشته و ملت ما از آنها کوچکترین هراسی ندارد.خوانا نیوز: حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در جمع نمازگزاران این شهرستان ضمن توصیه مردم و مسئولان به وحدت و همدلی، به آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره و اظهار کرد: آمریکا و برخی از دولتمردان اروپایی که با وی هم‌دست هستند، از سال‌ها پیش ایران اسلامی را تحریم کرده و قصد داشته‌اند با این اقدام ما را تحت فشار قرار دهند.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی 33 سال است که ما را تحریم کرده و به خیال خود خواسته ملت را از انقلاب اسلامی جدا کند اما با بصیرت بالای مردم همواره نقشه خود را نقش بر آب دیده است.

امام جمعه بهبهان خاطرنشان کرد: ملت صبور ایران اسلامی نیز در این سال‌ها نشان داده است که پای انقلاب اسلامی خود و آرمان‌های آن ایستاده و از آنها دست نخواهد کشید.

وی ادامه داد: امروز کشورهای تحریم کننده نیز به شکست‌ تحریم‌های خود اذعان داشته و پیروزی قطعا از آن ملت مسلمان و بزرگ ایران خواهد بود.

خطیب جمعه بهبهان در ادامه به رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: این رزمایش نشان دیگری از اقتدار نظام اسلامی و آمادگی مقابله به مثل آن در برابر هرگونه زیاده‌خواهی دشمنان از جمله آمریکا و اسرائیل است. آزمایش موفقیت‌آمیز موشک‌های بالستیک نیز گواه همین موضوع بوده و نشان از پیشرفت علمی رزمندگان ما دارد.

 ابوعلی در پایان همچنین با اشاره به روز عفاف و حجاب، بر استفاده از چادر به عنوان حجاب برتر تاکید کرده و گفت: حجاب و عفاف در جامعه مهم و لازم بوده و همه مردم جدا از مرد و زن بودن باید آن را در همه صحنه‌های اجتماع رعایت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد