سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

در پس پرده انتقال بنکداران چه کسانی مخفی شده اند؟

چرا سازمان حفاظت از محیط زیست مطابق آئین‌نامه‌ها موجود گواهی و سلامت منطقه را که قرار است حداقل برای 50 سال آینده تاسیس گردد با کار کارشناسی و فنی دقیق برای حل و آینده رسما تایید نمی‌نمایند .مهم تر اینکه چرا اعلام گردید تا تکمیل ظرفیت سایت صنایع فولاد از صدور پروانه ساخت برای سایر شهرک‌های صنفی برای بنکداران که با هزینه‌های شخصی حاضر به ساخت آن هستند در نقاط سالم‌تر آب و هوائی معذوریم.

 با سلام و تشکر از زحمات شما در انعکاس مطالب خواهشمند است جوابیه زیر را در پاسخ به خبر "سرنوشت دوئل بنکداران و مسئولان به کجا ختم می‌شود" منعکس فرمایید.از سال 79 اتحادیه بنکداران و اعضاء آن برای کمک به حل مشکلات شهری و انتقال انبارهای خود با حفظ منافع مردم اقداماتی را دنبال کرده و بنکداران و مسئولین در شهر اهواز هیچ‌گاه دشمن یکدیگر نبوده‌اند. موضوع ترافیک کلان‌شهر تک هسته‌ای اهواز، معظلی ریشه‌دار و چندین ساله است که حل آن نیاز به راهکارهای کارشناسی شده دقیق دارد.

شاید درصد اندکی از موضوع ترافیک هسته مرکزی شهر،آن‌هم فقط در چند خیابان که بنکداران مانند سایر صنوف مشغول کسب و کار هستند به بنکداران ربط داشته باشد. این ادعا زمانی به اثبات می‌رسد که مشاهده می‌شود در مناطقی مانند کیانپارس، سی‌متری و زیتون که هیچ بنکداری وجود ندارد، شاهد گره کور و سنگین ترافیک هستیم؛ لذا متوجه خواهیم شد که طرح موضوع ترافیک وسیله‌ای برای فشار بر بنکداران جهت استقرار آنان در یک مجتمع خاص است. آیا به‌راستی اگر همین امروز تمام بنکداران هسته مرکزی شهر را ترک کنند معضل چندین ساله ترافیک هسته مرکزی شهر حل خواهد شد؟.

بهتر نیست صورت مساله را در حل موضوع ترافیک به یک‌باره پاک نکینم و برنامه‌ریزی دقیق‌تر و راهکارهای مناسبی در حل مشکل ترافیک ارایه دهیم. ما گروهی از اعضاء اتحادیه بنکداران "امضاکنندگان متن" آماده همکاری و ارائه راهکارهای عملی برای حل این معضل هستیم و همچون گذشته آمادگی خود را برای انتقال انبارهای خود از هسته مرکزی شهر به مناطق مناسبی که از نظر زیست محیطی و سایر شرایط مناسب برای انبار کردن مواد غذایی باشد، اعلام می‌نمایم.

بنکداران بارها آمادگی خود را برای خروج از هسته مرکزی شهر اعلام نموده و در این راستا اقدامات علمی را انجام داده‌اند اما گروه زیادی از آنان مخالف استقرار اجباری در مجتمعی هستند که از نظر زیست محیطی دارای مشکلاتی است،. بنکداران معتقدند در کلان‌شهر اهواز برای دسترسی آسان سایر کسبه مرتبط با بنکداران و مردم شهر و شهرهای اطراف و خرید عمده کالاهای اساسی حداقل نیاز به 4 شرکت صنفی و 4 نقطه حاشیه شهر دارند.

سوال قابل تامل این است که اگر هسته مرکزی شهر معضل ترافیک‌ دارد چرا بنکداران مستقر شده در سایر نقاط شهر با مشکل عدم تمدید جواز از سوی مراجع ذیربط روبه‌رو شده و چرا از تردد کامیونت و بعضا وانت‌بارها برای توزیع کالاهای اساسی و در شهر جلوگیری می‌شود.

از سوی دیگر آیا مشکلات ترافیک اهواز از کلان‌شهری نظیر تهران بیشتر است که در تهران کامیون‌ها در ساعات شبانه می‌توانند تردد نمایند ولی در اهواز شورای ترافیک استان ممنوعیت تردد را در شب به تصویب می‌رساند.

اگر قرار باشد ترافیک، بهانه تعطیل صنوف باشد پس باید دیواری دور تا دور بازار مرکزی اهواز کشید تا هیچ خودرویی در این محدوده تردد نکند. آیا می‌توان به بهانه معضل ترافیک بنزین‌خانه‌ها، ناتوانی‌ها را تعطیل کرد و اجازه نداد برای آنان کالاهای اساسی یا کامیون‌های حاصل مصالح، ساختمانی و اجناس سایر اصناف حتی در ساعات شب وارد شود.

طرح موضوعات فوق حاکی از این نیست که بنکداران نمی‌خواهند از هسته مرکزی شهر خارج شوند آنان به صورت خودجوش و داوطلبانه در غرب اهواز جنب مدیران الغدیر برای ساخت شهرک صنفی و خروج از شهر در سال 86 زمین خریداری کرده و چنانچه موانع ایجاد شده مبهم برای ساخت این زمین‌ها نبود تاکنون نسبت به ساخت و خروج اقدام گردیده بود.

 بهتر است مسئولین محترم هرچه سریع‌تر دستور رییس جمهور در کارگروه ویژه شورای اصناف کشور را مبنی بر کمک استانداری‌ها و فرمانداری‌ها برای تخصیص زمین جهت ساخت شهرک‌های صنفی با جانمائی مناسب زیرنظر کارشناسان محیط‌زیست، ترافیک و اقتصادی اجرا نمایند تا مردم استان به چند مرکز خرید عمده دسترسی داشته باشند و بار ترافیکی را به جای یک نقطه به چند نقطه پخش نمایند.

مسوولان اصرار بر استقرار بنکداران در منطقه تعیین شده یعنی سایت صنایع فولاد دارند ــ‌هر چند خوشبختانه اخیرا دست از اصرار برای استقرار در منطقه خاصی برداشته‌اندــ ولی سوال این‌جاست این منطقه احداث شده توسط بخش‌خصوصی را کدام مقام مسئول برای استقرار آنان تعیین کرده است؟ چگونه این منطقه به عنوان منطقه اصلی استقرار بنکداران مطرح شد؟ سایتی که هیچ‌گاه اتحادیه بنکدارن مهر تایید بر آن نزده است. محلی که سازمان حفاظت محیط زیست هیچ‌گاه به طور رسمی عدم آلوده بودن محیط جغرافیای آنرا اعلام نکرده و تلویحا نیز در استعلام‌های موجود آلودگی ناشی از صنایع فولاد را تائید کرده است و سایتی که بارها گروه کثیری از بنکداران اعلام کرده‌اند، به دلیل مشکلات مختلف حاضر به انتقال به آنجا نیستند چگونه مورد توجه قرار گرفته و منطقه اصلی استقرار بنکداران اعلام می‌شود.

چرا پرسیده نمی‌شود دلیل مخالفت گروه کثیری از بنکداران (حتی آنان که زمین در آن منطقه خریده‌اند) برای استقرار در آن مجتمع چیست؟ چرا علی‌رغم این‌که اعلام می‌گردد از محل اعتبارات عمومی "بیت‌المال" برای کمک به زیرساخت‌های آن مجموعه هزینه شد، ولی کسی نمی‌پرسد هزینه‌ها باید در جهت نفع عموم مردم باشد نه این‌که کمک‌ها منجر به این گردد که زمین شخصی آن مجتمع از متری 75 هزار تومان به متری 500 هزار تومان برسد. مشکل گروهی زیادی از بنکداران افزایش قیمت بسیار نامتعارف آن نیست بلکه وجود مشکلات زیست محیطی است که در آینده سلامت آنان و مردم به خاطر می‌اندازد.

مشکل بنکداران در مخالفت با استقرار در آن محل، مجاورت با فاضلاب روباز شرق و بعضا اعتقادات شخصی و دینی است که سبب گردیده از حضور در سایت صنایع فولاد اجتناب نمایند. چرا سازمان حفاظت از محیط زیست مطابق آئین‌نامه‌ها موجود گواهی و سلامت منطقه را که قرار است حداقل برای 50 سال آینده تاسیس گردد با کار کارشناسی و فنی دقیق برای حل و آینده رسما تایید نمی‌نمایند و صرفا موضوع عدم وجود سرب و موادی نظری مواد رادواکتیو را دلیل بر سلامت منطقه می‌دانند. مهمتر اینکه چرا اعلام گردید تا تکمیل ظرفیت سایت صنایع فولاد از صدور پروانه ساخت برای سایر شهرک‌های صنفی برای بنکداران که با هزینه‌های شخصی حاضر به ساخت آن هستند در نقاط سالم‌تر آب و هوائی معذوریم. پس موضوع فراتر از حل معضل ترافیک است.

مسئولین محترم ایسنا: خبرنگار شما با بنکدارانی در آن مقاله مصاحبه نموده که همگی کاندیدای عضویت در هیات مدیره اتحادیه بنکداران در سال 88 شده‌اند؛ آنان فراموش کرده‌اند که به دلیل ارایه برنامه‌های غلط از جمله اصرار بر خرید زمین در سایت بنکداران صنایع فولاد و تبلیغ برای فروش زمین‌های آن منطقه!! مورد اعتماد سایر اعضا اتحادیه قرار نگرفته و رای اعتمادی در انتخابات هیات مدیره اتحادیه به‌دست نیاوردند و به همین دلیل اکثریت اعضاء اتحادیه را "سیاهی لشکر" می‌نامند.

آنان فراموش کرده‌اند که اکثر اعضا بنکداران با نوشتن طومار‌هایی حمایت قاطع خود را از رییس و اعضا هیات مدیره فعلی و برنامه‌های صنفی آقای شکرانی اعلام نموده‌اند و گفته‌اند که حاضر به استقرار در یک سایت خاص نیستند. متاسفانه این گروه از بنکداران حتی به دروغ متوسل شده و در مصاحبه اعلام می‌نماید 4 نفر از اعضاء هیات مدیره اتحادیه در سایت صنایع فولاد مستقر شده‌اند و فقط رییس اتحادیه مخالف استقرار بنکداران است. همچنین موضوع اختلاف شخصی و عدم قدرت مالی بنکداران برای خرید را مطرح می‌نمایند.

این در حالی است که هیچ‌گونه اختلاف شخصی مطرح نبوده است و همگی آگاهند که حدود 100 نفر از همین سیاهی لشکر با سرمایه‌گذاری کلان در غرب اهواز برای ساخت دو شهرک صنفی عملا مخالفت خود را با حضور در سایت صنایع فولاد اعلام داشته‌اند. حتی اگر بپذیریم که رئیس اتحادیه در ابتدا موفق و بعدا به مخالفین سایت صنایع فولاد پیوسته است (هرچند این‌گونه نبوده است)؛ دقیقا این موضوع قابل تامل و بررسی است که رئیس منتخب "سیاهی لشکران" چرا به عنوان نماینده و منتخب اول اعضاء اتحادیه مخالفت نموده است.

بهتر است برای دسترسی به پاسخ تمام این سوالات، جلسه علنی با حضور مسئولین، نمایندگان مجلس، خبرنگاران، مراجع قضایی و اعضا موافق و مخالف تشکیل و نقاط سوال‌برانگیز موضوع و حقایق پنهان این موارد بر همگان روشن شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد