سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

شهردار اهواز عنوان کرد:
ایجاد 100 بازارچه محله‌ای در صورت تامین زمین تا 2 سال آینده
امسال 33 پارک محله‌ای ایجاد می‌شود
کلنگ‌زنی پارکینگ طبقاتی طالقانی در هفته آینده

اجتماعی  17:42:34 1391/04/13
914-8014-5 کد خبر
RSS :: پرینت

شهردار اهواز گفت: در سال جاری تعداد زیادی پروژه عمرانی به ارزش 240 میلیارد تومان برای اجرا در شهر اهواز پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_منصور کتانباف در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهر اهواز که امروز (سه‌شنبه، 13 تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌ها در مجموعه شهرداری اهواز بر اساس نیازهای شهر و در چهار محور بهبود شبکه معابر عمومی، توسعه کمی و کیفی فضای سبز، ساماندهی ساحل رودخانه کارون و ایجاد امکانات در محلات برنامه‌ریزی شده‌اند و اثرات مثبت این پروژه‌ها تا یک سال آینده نمایان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های دفاع مقدس تخریب‌های زیادی در شهر اهواز انجام شد و این در حالی است که در همان زمان در شهرهای دیگر کشور ساخت‌وسازهای خوبی انجام می‌شد، افزود: در حال حاضر جمعیت نیروی انسانی در مجموعه شهرداری رو به کاهش است؛ از مجموع 6 هزار پرسنل شهرداری، تنها 620 نفر دارای مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم به بالا هستند و این وضعیت اکنون در حال پایش است.

کتانباف با بیان اینکه هزینه‌های بسیار زیاد در بخش جاری بحث عمده این مجموعه است،‌ تصریح کرد: در سال گذشته از محل صرفه‌جویی‌های ساماندهی شده، هزینه‌ها حدود 20 میلیارد تومان کاهش یافته و  میزان درآمد شهرداری نیز بیش از 70 میلیارد تومان افزایش یافته است؛ ولی در این زمینه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: برای تحقق 450 میلیارد تومان درآمد نقدی در مجموعه شهرداری، هنوز به میزان 200 میلیارد تومان عقب هستیم و امیدواریم تا دو سال آینده میزان درآمد شهرداری را به میزان مطلوب نزدیک کنیم. پیش‌بینی میزان درآمدزایی در سال گذشته تا حدود زیادی محقق و به میزان مطلوب نزدیک شد. در سال جاری نیز علی‌رغم گرانی، تورم و افزایش حقوق و دستمزدها میزان کاهش هزینه‌ها بیش از سال گذشته بوده است. در سه ماهه نخست سال جاری نیز در مقایسه با سال گذشته در زمینه درآمدزایی و کاهش هزینه‌ها عملکرد مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه با الگوبرداری از شهر تهران، در محله‌های شهر بازار روز ایجاد خواهد شد، ادامه داد: در شهر اهواز امکان ساخت یکصد بازار روز میوه‌ و تره‌بار وجود دارد و می‌توان با انتشار اوراق مشارکت این پروژه را اجرایی کرد. اجرای این پروژه می‌تواند معضل دستفروشی در اهواز را نیز حل کند. در حال حاضر سه بازارچه محله‌ای در شهر اهواز در حال ساخت است و ایجاد هشت بازارچه نیز برای سال 91 پیش‌بینی شده است.

کتانباف گفت: در صورت اختصاص زمین مناسب برای اجرای این پروژه، حداکثر تا دو سال آینده یکصد بازارچه محله‌ای در اهواز ایجاد می‌شود. با ایجاد هر بازارچه، به صورت مستقیم برای 50 نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: امسال 33 پارک محله‌ای در شهر اهواز ایجاد می‌شود؛ در سال گذشته نیز سطح پارک‌های محلات به میزان 130 هکتار توسعه یافت؛ در سال جاری نیز توسعه پارک‌ها به میزان 150 هکتار پیش‌بینی شده است. با اجرای طرح کمربند سبز نیز سرانه فضای سبز شهر به دو برابر افزایش می‌یابد؛ اثرات مثبت این پروژه 10 سال دیگر نمایان می‌شود و سرانه فضای سبز شهر تا آن زمان به 25 متر می‌رسد. 

کتانباف تصریح کرد: یکی از مشکلات شهر اهواز زمین‌خواری و تصرفات بی‌رویه است؛ در سال جاری برای زیرسازی و آسفالت برخی مناطق حدود 100 میلیارد تومان اعتبار لازم است. در سال گذشته نیز 40 میلیارد تومان اعتبار در زمینه آسفالت و زیرسازی معابر هزینه شد.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: درحالی که سالانه 250 دستگاه اتوبوس در کشور تولید می‌شود، 152 دستگاه اتوبوس به شهر اهواز اختصاص یافته است؛ تهیه 50 دستگاه اتوبوس جدید نیز در حال پیگیری است. قیمت خرید اتوبوس‌های شهری نیز افزایش یافته و در حال که اتوبوس‌ها در سال 89 با قیمت 25 میلیون تومان خریداری می‌شد، اکنون هر دستگاه اتوبوس به قیمت 127 میلیون تومان خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه پارکینگ طبقاتی خیابان طالقانی هفته آینده کلنگ‌زنی می‌شود، اظهار کرد: بخشی از این پارکینگ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ تاکنون هشت زمین مخروبه و رها شده در هسته مرکزی شهر در ابعاد 400 تا 1700 متر و در خیابان‌های آزادگان، سیروس و طالقانی به پارکینگ موقت تبدیل شده است.

کتانباف گفت: طرح ترافیکی نیز به‌خوبی در هسته مرکزی شهر اجرایی شده و تردد وسایل نقلیه عمومی در این منطقه به‌خوبی در حال انجام است. در زمینه ساماندهی و مدیریت خیابان نادری نیز سازمان‌های آب و برق باید همکاری کنند.

 

شهردار اهواز با بیان اینکه برنامه کاری سال 91 مصوب شده است، افزود: بر اساس اعتبارات سال‌های گذشته، پیشنهادهایی به فرمانداری ارائه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد