سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتظامی خوزستان

با اشاره به حجم زیاد تردد خودروهای سنگین؛
رئیس پلیس راه خوزستان:
17 درصد حوادث رانندگی 3 ماهه نخست سال مربوط به خودروهای سنگین است

اجتماعی  15:20:21 1391/04/13
914-7814-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: به دلیل وجود صنایع در خوزستان، میزان تردد وسایل نقلیه سنگین در این استان بسیار زیاد است.

سرهنگ قاسم قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_اظهار کرد: به دلیل وجود صنایعی مانند فولاد، لوله‌سازی، نفت و بنادر در خوزستان، میزان تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های خوزستان بسیار زیاد است.

وی افزود: بر اساس آمارگیری سه ماهه نخست سال جاری، 17 درصد کل تصادفات معادل 347 حادثه مربوط به خودروی سنگین است؛ همچنین خودروهای سواری 60 درصد، موتورسیکلت‌ها هشت درصد و اتوبوس‌ها نیز یک درصد مجموع تصادفات سه ماهه نخست سال جاری را تشکیل داده‌اند.

قدرتی با بیان اینکه عدم توجه به جلو مهمترین علت حوادث جاده‌ای در سه‌ماهه نخست سال بوده است، تصریح کرد: انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم و تخطی از سرعت مطمئنه از دیگر دلایل بروز حوادث جاده‌ای در استان است. با توجه به اینکه طرح تابستانی پلیس راه آغاز شده است، به صورت ویژه با عواملی که منجر به بی‌توجهی راننده می‌شوند، مانند استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات و خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی برخود می‌شود؛ همچنین با تخلف سرعت غیرمجاز نیز به صورت ویژه برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راه خوزستان خاطرنشان کرد: سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، استفاده نکردن از کمربند ایمنی و کلاه‌ایمنی، انجام حرکات مارپیچ و حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و آزاد‌راه‌ها خط قرمز پلیس راه است و در قالب اجرای طرح ترافیکی در تابستان با این تخلفات برخورد می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد