سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تخریب میراث فرهنگی استان

 

گهستونی به مهر اعلام کرد:

کارکنان پایگاه میراث فرهنگی چغازنبیل شش ماه حقوق نگرفته اند

اهواز - خبرگزاری مهر: سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان خوزستان گفت: کارکنان پایگاه میراث فرهنگی چغازنبیل در این استان شش ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و این امر باعث می شود وضع این منطقه مهم تاریخی با نگرانیهایی همراه شود.

مجتبی گهستونی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان خوزستان به علت میراث فرهنگی غنی که در جای جای شهرهایش دیده می شود هم اینک پنج پایگاه میراث فرهنگی دارد که در مقایسه با بسیاری از استانها، پایگاه های بیشتری دارد.وی افزود: این پایگاه مستقیما زیر نظر سازمان میراث فرهنگی در مرکز اداره می شود و در مدیریت چندان وابسته به سازمان میراث فرهنگی استان نیست ولی در مدت اخیر قانونی تصویب شده که کارکنان این پایگاه باید حقوق خود را از میراث فرهنگی استان خود دریافت می کنند.گهستونی عنوان کرد: متاسفانه در این بین کارکنان پایگاه میراث فرهنگی چغازنبیل بعد از این تغییر و تحول، شش ماه است که حقوق دریافت نکرده اند این در حالی است که آنها وظیفه ای سنگین به عهده دارند و از میراث تاریخی حفاظت می کنند.وی عنوان کرد: این یک واقعیت است که افرادی که در اینگونه بخشها کار می کنند از قشر ضعیف و متوسط جامعه محسوب می شوند و حقوق نگرفتن آنها برای مدت شش ماه در این وضع گرانی در جامعه فشار مضاعفی را به آنها وارد می کند.
سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان خوزستان تصریح کرد: هم اکنون این نگرانی وجود دارد که به علت این موضوع و بی انگیزگی کارکنان، کارهای مرمت، پژوهش و حفاظت از این نقطه تاریخی در کشور یعنی چغازنبیل با مشکل مواجه شود و این نگرانی را دوستداران میراث فرهنگی استان خوزستان قصد دارند به گوش مقامات مسئول در کشور برسانند.وی با اشاره به اینکه در پایگاه میراث فرهنگی چغازنبیل 50 نفر مشغول به کار هستند که همگی حقوق نگرفته اند، تصریح کرد: این کارکنان هم اکنون روی پرونده ثبت جهانی شوش فعالیت و همکاری چشمگیری دارند و این موضوع می تواند انگیزه لازم برای ادامه فعالیت را از آنها سلب کند.سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان خوزستان تاکید کرد: نگرانی ها از بی انگیزه شدن در بین پرسنل این پایگاه به حدی است که شاید در روند نظارت، حفاظت، مطالعه، بررسی و دیگر آثار معماری محوطه چغازنبیل که شامل خود ذیگورات، حصار درونی، معبـد نپیریشا (جبهه شمال غربی)، معبد کیریریشا (جبهه شمال غربی) ،معبد ایشنی قَـرَب (جبهه شمال غربی)، کلیه دروازه ها، نیایشگاها، حصار میانی، کلیه معابد احتمالی چهارگوش جنوب شرقی و غربی، برج نورکیپرات در جبهه جنوب شرقی، کانال آب (محل تخلیه آب)، کاخ آرامگاه ها ومقابر شاهی، خانه های مسکونی و... تاثیر خواهد گذاشت.گهستونی عنوان کرد: از سایر پایگاه میراث فرهنگی خوزستان در خصوص دریافت یا عدم دریافت حقوق خود خبری در دست ندارم ولی کارکنان پایگاه سازه های آبی شوشتر نیز دو ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و آنها نیز وظیفه ای سنگین برای حفاظت و مرمت این اثر ثبت شده در آثار جهانی به عهده دارند.پایگاه جهانی چغازنبیل نخستین پایگاه جهانی ایران که در دهه 70 خورشیدی طی توافق به عمل آمده بین سازمان میراث فرهنگی ایران، یونسکو، بنیاد اعتباری ژاپن و همکاری موسسه کراتر فرانسه (موسسه بین المللی حفاظت از بناهای خشتی) شکل گرفت و به عنوان مادر پایگاه های ایران معروف است.

 

گهستونی به مهر اعلام کرد:

کارکنان پایگاه میراث فرهنگی چغازنبیل شش ماه حقوق نگرفته اند

اهواز - خبرگزاری مهر: سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان خوزستان گفت: کارکنان پایگاه میراث فرهنگی چغازنبیل در این استان شش ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و این امر باعث می شود وضع این منطقه مهم تاریخی با نگرانیهایی همراه شود.

مجتبی گهستونی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان خوزستان به علت میراث فرهنگی غنی که در جای جای شهرهایش دیده می شود هم اینک پنج پایگاه میراث فرهنگی دارد که در مقایسه با بسیاری از استانها، پایگاه های بیشتری دارد.

وی افزود: این پایگاه مستقیما زیر نظر سازمان میراث فرهنگی در مرکز اداره می شود و در مدیریت چندان وابسته به سازمان میراث فرهنگی استان نیست ولی در مدت اخیر قانونی تصویب شده که کارکنان این پایگاه باید حقوق خود را از میراث فرهنگی استان خود دریافت می کنند.

گهستونی عنوان کرد: متاسفانه در این بین کارکنان پایگاه میراث فرهنگی چغازنبیل بعد از این تغییر و تحول، شش ماه است که حقوق دریافت نکرده اند این در حالی است که آنها وظیفه ای سنگین به عهده دارند و از میراث تاریخی حفاظت می کنند.

وی عنوان کرد: این یک واقعیت است که افرادی که در اینگونه بخشها کار می کنند از قشر ضعیف و متوسط جامعه محسوب می شوند و حقوق نگرفتن آنها برای مدت شش ماه در این وضع گرانی در جامعه فشار مضاعفی را به آنها وارد می کند.

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان خوزستان تصریح کرد: هم اکنون این نگرانی وجود دارد که به علت این موضوع و بی انگیزگی کارکنان، کارهای مرمت، پژوهش و حفاظت از این نقطه تاریخی در کشور یعنی چغازنبیل با مشکل مواجه شود و این نگرانی را دوستداران میراث فرهنگی استان خوزستان قصد دارند به گوش مقامات مسئول در کشور برسانند.

وی با اشاره به اینکه در پایگاه میراث فرهنگی چغازنبیل 50 نفر مشغول به کار هستند که همگی حقوق نگرفته اند، تصریح کرد: این کارکنان هم اکنون روی پرونده ثبت جهانی شوش فعالیت و همکاری چشمگیری دارند و این موضوع می تواند انگیزه لازم برای ادامه فعالیت را از آنها سلب کند.

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان خوزستان تاکید کرد: نگرانی ها از بی انگیزه شدن در بین پرسنل این پایگاه به حدی است که شاید در روند نظارت، حفاظت، مطالعه، بررسی و دیگر آثار معماری محوطه چغازنبیل که شامل خود ذیگورات، حصار درونی، معبـد نپیریشا (جبهه شمال غربی)، معبد کیریریشا (جبهه شمال غربی) ،معبد ایشنی قَـرَب (جبهه شمال غربی)، کلیه دروازه ها، نیایشگاها، حصار میانی، کلیه معابد احتمالی چهارگوش جنوب شرقی و غربی، برج نورکیپرات در جبهه جنوب شرقی، کانال آب (محل تخلیه آب)، کاخ آرامگاه ها ومقابر شاهی، خانه های مسکونی و... تاثیر خواهد گذاشت.

گهستونی عنوان کرد: از سایر پایگاه میراث فرهنگی خوزستان در خصوص دریافت یا عدم دریافت حقوق خود خبری در دست ندارم ولی کارکنان پایگاه سازه های آبی شوشتر نیز دو ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و آنها نیز وظیفه ای سنگین برای حفاظت و مرمت این اثر ثبت شده در آثار جهانی به عهده دارند.
 
پایگاه جهانی چغازنبیل نخستین پایگاه جهانی ایران که در دهه 70 خورشیدی طی توافق به عمل آمده بین سازمان میراث فرهنگی ایران، یونسکو، بنیاد اعتباری ژاپن و همکاری موسسه کراتر فرانسه (موسسه بین المللی حفاظت از بناهای خشتی) شکل گرفت و به عنوان مادر پایگاه های ایران معروف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد