سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

جمعیت حاشیه‌نشین اهواز حدود 300 هزار نفر است

 

فرماندار اهواز گفت: از سال 85 تاکنون بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف عمران شهری، ساماندهی آب و برق و فاضلاب،‌ ایجاد فضاهای آموزشی و فضاهای فرهنگی در مناطق حاشیه شهر اهواز هزینه شده که البته اختصاص این میزان اعتبار به معنای موافقت با گسترش مناطق حاشیه‌ای و تصرفات غیرقانونی نیست.عبدالعزیز فدعمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_اظهار کرد: ساماندهی وضعیت مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز از موضوعاتی است که از ابتدای فعالیت دولت نهم در دستور کار دولت قرار گرفت و از آن زمان تاکنون جلسات مستمری با موضوع مناطق حاشیه‌ای تشکیل شده است. در این زمینه مطالعاتی در دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شد و بر اساس نتیجه این مطالعات، طرحی پیش‌بینی شد؛ هم اکنون در مناطق حاشیه‌ای شهر چهار دفتر به عنوان نمایندگی فرمانداری و با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات این مناطق مستقر شده است.  وی افزود: بیشتر منازل در مناطق حاشیه شهر اهواز فاقد مجوز هستند و توسعه چنین مناطقی مشکلاتی برای شهر ایجاد می‌کند، زیرا شهرداری ضوابطی دارد و طبق آن ضوابط خدمات‌رسانی می‌کند. شهر اهواز دارای طرح جامع است و کاربری زمین‌ها کاملا مشخص شده است؛ تصرف زمینی که کاربری فضای سبز دارد و به صورت غیرقانونی ساخته شده، تخلف است و در این زمینه قطعا با افراد متخلف برخورد می‌شود؛ اجرائیات شهرداری هم باید از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند. فدعمی تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز تحت هیچ شرایطی نباید در هیچ منطقه‌ای از شهر به‌ویژه در مناطق خارج از محدوده و حریم شهر صورت گیرد. در داخل حریم و محدوده شهر هم باید ضوابط لازم در نظر گرفته شود و افراد برای احداث ساختمان با ارائه سند و مدارک لازم جهت اخذ پروانه ساخت اقدام کنند، بنابراین ضمن توجه ویژه به مناطق حاشیه‌ای، شهرداری اهواز باید در زمینه جلوگیری از تصرفات غیرقانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز دقت لازم را داشته باشد.  

فرماندار اهواز با بیان اینکه 17 منطقه حاشیه‌ای در اطراف شهر اهواز شناسایی شده‌ است، خاطرنشان کرد:‌ حدود 300 هزار نفر از ساکنان شهر اهواز در مناطق‌ حاشیه‌ زندگی می‌کنند که با توجه به این میزان جمعیت، شهر اهواز از این نظر رتبه دوم یا سوم کشوری را دارد. حاشیه‌ شهر تنها به معنای اطراف شهر نیست، بلکه سکونت در مناطق فاقد کاربری‌های لازم برای زندگی نیز حاشیه‌نشینی محسوب می‌شود. در گذشته و در طول سال‌های دفاع مقدس بسیاری از افراد ساکن در مناطق جنگی مهاجرت کردند و به همین دلیل در اطراف شهر سکونت‌گاه‌هایی ایجاد شد؛ تامین همه خدمات مورد نیاز افراد ساکن در این مناطق در کوتاه‌مدت امکانپذیر نیست، با این وجود تاکنون تا حد امکان به این مناطق رسیدگی شده و در سال‌های آینده نیز بر اساس اولویت، مشکلات این مناطق پیگیری می‌شود.

 وی ادامه داد: با وجود اینکه مرکز شهر اهواز هنوز دارای مشکلات فاضلاب است، در مناطق حاشیه‌ای شهر کار ایجاد شبکه فاضلاب آغاز شده، ولی هنوز به پایان نرسیده است. در مصوبه سفر سوم هیات دولت مجوز انتشار اوراق مشارکت در مدت سه سال برای شهر اهواز پیش‌بینی شد و در صورت فروش این اوراق، اولویت با احداث فاضلاب در مناطق حاشیه‌ای شهر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد