سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از وضعیت نامطلوب آب در استان

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:
رئیس‌جمهور قولی برای رفع مشکلات فاضلاب کارون نداده است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس گفت: هیچ قولی از رئیس جمهور برای رفع مشکلات فاضلاب کارون در جلسه کمیسیون کشاورزی مطرح نشده است.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور قولی برای رفع مشکلات فاضلاب کارون نداده است

سید شکرخدا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: فاضلاب تخلیه شده به رودخانه کارون که سالانه حجم آن از 50 میلیون مترمکعب فراتر می‌رود علاوه بر تهدید سلامت آب برداشتی از رودخانه، بر منظر شهری و استفاده از ساحل رودخانه به عنوان یک محیط تفریحی تأثیر منفی گذاشته است.

وی تصری کرد: بوی متعفن رودخانه مردم را آزار می‌دهد و باید اقدامی عملی برای رفع مشکل فاضلاب در کارون برداشته شود.

نماینده منتخب مردم اهواز در مجلس نهم با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه مشکلات رودخانه کارون با حضور معاون محیط زیست رئیس جمهور مطرح شد و هم اکنون باید سازمان محیط زیست طرحی را در این زمینه ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه هیچ قولی از رئیس جمهور برای رفع مشکلات فاضلاب کارون در جلسه کمیسیون کشاورزی مطرح نشده است، خاطرنشان کرد: هیچ نقل قولی از رئیس جمهور برای ضرب‌الاجل یکساله برای رفع مشکل فاضلاب در این جلسه مطرح نشد و اظهار نظرها در این باره متناقض است.

موسوی تصریح کرد: بعید می‌دانم چنین دستوری صادر شده باشد ولی بر ضرورت این کار تأکید شده است و امیدواریم در اسرع وقت محقق شود.

این مقام مسئول افزود: استان خوزستان از نظر محیط زیست دارای مشکلات زیادی است و باید در این باره تلاش جدی شود تا مشکلات در اسرع وقت بررسی و برای رفع آنها ارائه طریق شود.

برخی رسانه‌ها روز گذشته با انتشار اخباری از قول نایب رئیس کمیسیون کشاورزی از ضرب‌الاجل یک ساله رئیس جمهور به سازمان محیط زیست برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون خبر دادند.

محمد اسماعیل‌نیا نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در این باره به سایت‌های خبری گفته بود: در این جلسه بحث ورود فاضلاب به رودخانه کارون مطرح شد و معاون رئیس جمهور در امور محیط زیست اعلام کرد که رئیس جمهور به این معاونت ضرب‌الاجلی یکساله برای جلوگیری از ورود فاضلاب داده و آنها در حال بررسی مشکلات و ارائه طرح برای جلوگیری از این فاجعه محیط زیستی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد