سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

با وجود اینکه منابع آگاه از مرگ یکی از سرکردگان گروهک منافقین در پی پیشرفت بیماری سرطان وی در اردوگاه لیبرتی بغداد خبر می دهند، این گروهک سعی دارد این مسئله را پنهان نگه دارد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، "بتول رجایی" از سرکردگان گروهک تروریستی منافقین که مسئول گفتگو و شستشوی مغزی کسانی بود که خواستار خروج از این گروهک بوده اند اخیرا در پی پیشرفت بیماری سرطان مرده است.بر این اساس، دولت عراق جسد وی را در منطقه ای خارج از اردوگاه لیبرتی دفن کرده اما گروهک منافقین از اعلام مکان دفن وی سرباز می زنند.بنابر این گزارش، منافقین از دولت عراق خواسته بودند که جسد وی در اردوگاه اشرف (استان دیاله) دفن شود، اما دولت عراق با تاکید بر اینکه اردوگاه اشرف قبرستان نیست، با این امر مخالفت کردند.

کوکاکولا حرام است!

یک موسسه تحقیقاتی فرانسوی، نوشابه های کوکاکولا و پپسی را نجس و حرام اعلام کرد.مجله فرانسوی “لی پوئن” (Le Point)، مؤسسه مصرف ملی فرانسه، نوشابه های پپسی و کوکاکولا را به علت داشتن الکل از لیست محصولات حلال خارج کرد.تحقیقات “مؤسسه مصرف ملی فرانسه” نشان داد که در نوشابه های پپسی و کوکاکولا مقداری الکل وجود دارد.
کمیاب شدن"خانه‌ های دربست" در تهران! بساز و بفروش‌ها همچون خوره، بازار «خانه‌های دربست» در تهران را قبضه کرده‌اند.تعداد خانه‌های حیاط دار موجود در تهران نسبت به قبل بسیار کاهش پیدا کرده طوری که خریداران این خانه‌ها اغلب سازنده‌های ساختمانی هستند که پس از خرید و تخریب آن، اقدام به ساخت آپارتمان‌های چند واحدی می‌کنند.قیمت این خانه‌ها اگرچه بالا است اما با تبدیل آنها به مجتمع، چند برابر ارزش اولیه، عاید خریدار می‌شود.
از دست دادن مدال طلا به خاطر ناخن بلند!کاراته‌کای تیم اعزامی به مسابقات غرب آسیا گفت: مسئولان برگزاری مسابقات تاکید داشتند که باید در عرض یک دقیقه طبق قانون ناخن‌هایم گرفته شود و من هم در پایان دو ثانیه کم آوردم و از مسابقات اخراج شدم.محمد قاسمی اظهار داشت: در مسابقات غرب آسیا که طی هفته‌های گذشته در عربستان برگزار شد در بازی اول حریف لبنانی را با نتیجه 8 بر صفر در کمتر از 30 ثانیه شکست دادم و به فینال مسابقات راه پیدا کردم. در بازی فینال با توجه به اینکه حریف عربستانی من سر وزن نبود، اما قرار شد مبارزه برگزار شود. وی افزود: مسئولان مربوطه در شروع مسابقات به ناخن‌های من ایراد گرفتند. البته من اشتباه کرده بودم و ناخن‌های دستم را نگرفته بودم هر چند که خیلی هم ایراد نداشت، اما به هر حال آنها تاکید داشتند که باید در عرض یک دقیقه طبق قانون ناخن‌هایم گرفته شود من هم در پایان دو ثانیه کم آوردم و از مسابقات اخراج شدم.
مرگ سالانه 50هزار دختر نوجوان

سازمان بین‌المللی کودکان را نجات دهید، تایید کرد که 50 هزار زن نوجوان سالانه به علت مشکلات بارداری و زایمان جان خود را در جهان از دست می‌دهند.
این سازمان در گزارش خود تحت عنوان "چگونه سازماندهی خانواده زندگی کودکان را نجات می‌دهد" قبل از برگزاری کنفرانس سازماندهی خانواده در ماه ژوئیه آینده در شهر لندن میانگین مرگ و میر در بین زنان نوجوان را"رسوایی جهانی" توصیف کرد و گفت: حدود یک میلیون کودک از مادران نوجوانی متولد می‌شوند که قبل از رسیدن آنها به یک سالگی جان خود را از دست می‌دهند.
بر پایه این گزارش، 59 درصد از دختران نوجوان در آفریقای مرکزی در سن 15 تا 19 سالگی ازدواج می‌کنند و این درصد در بنگلادش 46 درصد و در هند 30 درصد است.
منشی هایی که برای کار فرهنگی پول لوازم آرایشی هم میگیرند! آموزشگاه‌های خصوصی با شروع فصل تابستان با روش‌های مختلف اعم از تبلیغات فانتزی و پر زرق‌وبرق به‌دنبال جذب جوانان در سطح گسترده هستند.در نبود نظارت دستگاه‌های مربوط بر عملکرد این آموزشگاه‌ها، آنان به‌راحتی با پر زرق‌وبرق نشان دادن فضای مؤسسه‌شان باعث تحریک جوانان برای شرکت در دوره‌های آموزشی می‌شوند.
به گزارش رویداد، در بسیاری از موارد، مشاهده شده که اشخاصی با پوشش غیراخلاقی به‌عنوان منشی در این آموزشگاه‌ها فعالیت دارند که جدای از حقوق و مزایای ماهانه، وجهی برای تهیه لوازم آرایش و پوشش‌های نامناسب‌شان از سوی مؤسسان این آموزشگاه‌ها دریافت می‌کنند تا با جلب توجه بیشتر، باعث جذب مشتری شوند.
مشایی در دولت هاشمی چه کاره بود؟اسفندیاررحیم مشایی که همیشه از او به عنوان مرد حاشیه ساز دولت نام برده می شود و هم اکنون از نزدیک ترین افراد به رئیس جمهور است در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت نیز فعالیت قابل توجهی را داشته است.بنا بر گزارش سروش نیوز ,مشایی در دولت هاشمی با همکاری در زمینه مسائل فرهنگی به عنوان یکی از مدیران کل وزارت کشور بشارتی درپست مدیرکل فرهنگی مشغول فعالیت می شود.جالب اینجاست که در حدود همان زمان نیز بقایی هم وزارت کشور را به عنوان فعالیت سیاسی اجتماعی خود انتخاب می کند و با دولت هاشمی همکاری می کند.البته در زمان ریاست جمهوری علی اکبر هاشمی رفسنجانی ,محمود احمدی نژاد نیز استاندار وی بود و جالب اینکه به عنوان استاندار نمونه هم برگزیده می شود.لازم بذکر است دولت احمدی نژاد یکی از منتقدین جدی مدیریت هاشمی است. 

 

حاشیه ای بر مفهوم تروردر فرهنگ واژه‌های پارسی، ترور (Terreur)‌ به معنای قتل سیاسی توسط اسلحه یا سلاح متعارف و غیرمتعارف رایج شده است. «ترور» واژه‌ای است که در فرهنگ فرانسه به معنای دهشت و دهشت‌افکنی و ایجاد رعب و وحشت و هراس است. در این خصوص به هر گونه عملکرد، تهدید با هدف ترساندن یا آسیب رساندن به شهروندان، حکومت، گروه‌ها یا شخصیت‌های سیاسی ترور گفته می‌شود.در فرانسه این گونه رفتار سیاسی که به معنای وحشت و ترس به کار گرفته شده، به حکومت انقلابی که پس از سقوط ژیروندن‌ها (از 31 مه 1973 تا 1974 میلادی)‌ در فرانسه استقرار یافت و اعدام‌های سیاسی فراوانی را انجام داد، برمی‌گردد. در سده 21 میلادی و با ایجاد دگرگونی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشورها و نو شدن همه چیز، در شیوه‌های تروریستی نیز دگرگونی ایجاد شده و غالبا تروریسم اقتصادی نیز با هدف ایجاد بحران و بی‌ثباتی اقتصادی در کشورها با به راه‌انداختن ناآرامی‌ها و شورش‌های خیابانی، رایج شده است.تروریسم دولتی واژه‌ای است که از آن می‌توان برداشت‌های متفاوت کرد؛ واژه‌ای بسیط با شمول گسترده اما جنجالی و اصطلاحی که برای تعریف عملکرد دولت‌هایی به کار می‌رود که در امور داخلی و سیاست خارجی کشورهای دیگر دخالت می‌کنند. بارزترین حکومت‌هایی که می‌توان آنها را در زمره تروریسم دولتی قرار داد، دولت‌های توتالیتر (مطلقه فردی)‌ آدلف هیتلر در آلمان نازی، ژوزف استالین در شوروی کمونیستی سابق، بنیتو موسولینی در ایتالیای فاشیستی، آگوستو پینوشه در شیلی، ژنرال فرانکو در اسپانیا، صدام در عراق و حکومت‌های اخیر همانند ؛زژیم اشغالگر فلسطین،بن علی در تونس، معمر قذافی در لیبی، حسنی مبارک در مصر، نظام سیاسی محافظه‌کار کشورهای حاشیه خلیج پارس و... از جمله نمادهای تروریسم دولتی هستند.ایران کشوری است که دست‌کم پس از سال 1357 قربانی بزرگ تروریسم از نوع دولتی و غیردولتی آن بوده و این در حالی است که با اتهامات واهی و بی‌اساس چون حمایت از تروریسم روبه‌روست. در 30 سال گذشته، ایران قربانی اعمال و سیاست‌های تروریستی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی بوده که مصداق بارز و کامل تروریسم دولتی هستند.
روش های متداول کلاه‌برداری در فیس‌بوکجرایم سایبری همیشه در جریان هستند اما در مورد شبکه های اجتماعی باید گفت این جرایم را بسیار آسان تر می توان مرتکب شد. مثلا در شبکه های اجتماعی کاربران بدون اینکه یکدیگر را به خوبی بشناسند با یکدیگر دوست می‌شوند و اطلاعات خود را در اختیار هم قرار می دهند. البته هیچ کدام از شبکه های اجتماعی موجود به اندازه فیس‌بوک پتانسیل اجرای جرایم سایبری را ندارند. فیس‌بوک بیش از صدها میلیون کاربر دارد و امکان اجرای هر سواستفاده‌ای از آن بسیار ساده تر است. هک کردن حساب های کاربری از جمله این سوء استفاده هاست. هکر می تواند اطلاعات را بفروشد. فروختن اطلاعات در مقابل دریافت پول رایج ترین روش کلاهبرداران و هکرهای اینترنتی است. در دنیای مجازی، اطلاعات کاربران ارزش و بهای بسیاری دارند.یکی از روش های مستقیم دزدی هویت، زمانی است که هکر با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبور دزدیده شده وارد اکانت کاربر می شود. به محض اینکه هکرها آنلاین می شوند، تمام فهرست دوستان کاربر و اطلاعات آنها را در اختیار دارند.شبیه سازی پروفایل فیس‌بوک روشی است که در آن با استفاده از اطلاعات و عکس های محافظت نشده فرد، می توان اکانتی جدید با نام و مشخصاتی بسیار شبیه به کاربر ساخت. کلاه‌بردارها با این روش و استفاده از پروفایل جعلی برای همه قربانیان خود درخواست دوستی ارسال می کنند. کاربر قربانی به خیال اینکه که فرستنده تقاضای دوستی را می شناسد، درخواستش را قبول می کند غافل از اینکه این پروفایل جعلی دامی برای سو استفاده از اطلاعات او خواهد بود. یکی از رایج ترین روش های فیشینگ بهره وری از حیله فیس‌بوک جعلی است. کلاه‌بردارهای دنیای مجازی با دام هایی که برای کاربران می گذارند، آنها را به صفحه لاگین جعلی فیس‌بوک هدایت می کنند. به محض اینکه کاربر نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرد، هکرها این اطلاعات را در پایگاه داده های خود ذخیره می کنند. اینگونه اطلاعات فروخته می شوند.
چند میلیون، میلیونر در جهان وجود دارد؟طبق تحقیقی که از سوی یک موسسۀ مطالعاتی در کانادا صورت گرفته، جهان در سال 2011 در حدود 11 میلیون میلیونر به دلار داشته است. جمعیتی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته است، صاحب سرمایه هایی بیش از 1 میلیون دلار اعم از کلکسیون ها و یا کالاهای مصرفی بوده اند که در خارج از محل زندگی آنها واقع شده بود. مجموع دارایی های میلیونرها که مبلغ 42 هزار میلیارد دلار را نشان می دهد، با کاهش 1،7 درصدی روبرو بوده است.طبق گزارش منتشر شده برای اولین بار منطقۀ آسیا-اقیانوسیه به عنوان منطقه ای اعلام شده است که بیشترین دارایی را در خود جای داده است و در ردیف بعدی آمریکای شمالی قرار دارد. تعداد میلیونرها در برزیل از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.
تفاوت چپ دست ها با راست دست هاحدود 90 درصد از مردم راست دست و باقی چپ دست هستند. محققان معتقدند که چپ دست و یا راست دست شدن افراد تا حد زیادی توسط ژنتیک تعیین می ‌شود. یک ژن اختصاصی جهت راست دست شدن وجود دارد که چنانچه فردی آن را به ارث ببرد، ‌راست دست می ‌شود. افراد راست دست به‌ طور مشخص نیمکره مغزی سمت چپ شان بزرگ تر است. در 95 درصد از افراد راست دست قابلیت ‌های تکلمی در نیمکره چپ مغزی وجود دارد. تنها در 70 درصد از چپ دست‌ ها قابلیت‌ های تکلمی در نیمکره مخالف (راست) قرار دارد. این طور به نظر می ‌رسد که احتمالا عدم وجود ژن راست دستی، به مغز این افراد اجازه می‌ دهد تا به ‌طور مساوی و متناوب با مغز راست دست‌ ها رشد کند. رابط مغزی‌ بین دو نیمکره در افراد چپ دست 11 درصد بزرگ ‌تر از راست دست ‌ها است که نشانگر ارتباطات قوی‌ تر و عمیق‌ تر دو نیمکره در پردازش اطلاعات است. درآمد کارگرهای چپ ‌دست حدود 4 درصد بیشتر از راست‌ دست‌ هاست. چپ دست ‌ها به ‌ویژه مردان در مواجهه با یک موقعیت جدید خود را راحت‌ تر تطبیق می‌ دهند زیرا در استفاده از سمت‌ راست مغزشان واردترند. افراد چپ ‌دست، نسبت به راست ‌دست ‌ها سازگاری بیشتری دارند. یک فرد چپ ‌دست بسیار راحت تر از یک فرد راست ‌دست می‌ تواند از دست راست خود برای انجام کارها استفاده کند. به نظر می‌ رسد افرد چپ ‌دست به سرعت قادر به تعویض و دگرگزینی هستند. افراد چپ دست در مواجهه با شرایط و موضوعات ترسناک، بیشتر دچار وحشت می شوند. روز 22 مرداد( سیزده آگوست) روز جهانی چپ ‌دست ‌ها نامیده می ‌شود.
نصیحت لقمان به پسرشروزی لقمان به پسرش گفت امروز به تو 3 پند می دهم که کامروا شوی.اول اینکه سعی کن در زندگی بهترین غذای جهان را بخوری!دوم اینکه در بهترین بستر و رختخواب جهان بخوابیو سوم اینکه در بهترین کاخ ها و خانه های جهان زندگی کنی.پسر لقمان گفت ای پدر ما یک خانواده بسیار فقیر هستیم چطور من می توانم این کارها را انجام دهم؟لقمان جواب داد:اگر کمی دیرتر و کمتر غذا بخوری هر غذایی که میخوری طعم بهترین غذای جهان را می دهد .اگر بیشتر کار کنی و کمی دیرتر بخوابی در هرجا که خوابیده ای احساس می کنی بهترین خوابگاه جهان است .و اگر با مردم دوستی کنی و در قلب آنها جای می گیری و آنوقت بهترین خانه های جهان مال توست.
آیا بومرنگ در فضا نیز باز می‌گردد؟یک فضانورد ژاپنی نشان داد که اگر بومرنگ از درون یک محیط محتوی هوا، مثل ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شده باشد جواب این سؤال مثبت است و بومرنگ به سوی پرتاب کننده‌اش باز خواهد گشت.اما دانشمندان می‌گویند چنان چه این فضانورد بومرنگ را خارج از ایستگاه در حال گردش پرتاب می‌کرد نتایج کاملا متفاوتی را بدست می‌آورد.تاکااو که یکی از اعضای آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن است، این آزمایش را زمانی انجام داد که مشغول بازدید از ایستگاه فضایی به عنوان بخشی از آخرین مأموریت شاتل فضایی ناسا بود. به نقل از یک روزنامه‌ ژاپنی، تاکااو هنگامی که از فضا با همسرش چت (chat) می‌کرد به او گفت:"وقتی بومرنگ را پرتاب کردم دقیقاً طوری در هوا پرواز کرد که انگار از روی زمین پرتاب شده است و من کاملاً شگفت زده شدم و تحت تأثیر قرار گرفتم".«یاسوهیرو توگای» قهرمان پرتاب بومرنگ جهان این بومرنگ کاغذی را به تاکااو داده بود و از او خواسته بود تا سعی کند آن را در فضا پرتاب نماید. او همچنین نکاتی را جهت پرتاب صحیح بومرنگ به تاکااو آموزش داده بود.مسیرهای حلقه‌ای و بازگشتی که بومرنگ‌ها به واسطه‌ آنها معروف و شناخته شده‌اند در نتیجه‌ نیروهای متغییری است که از طرف هوایی که درون آنها در حرکت‌اند به قطعات و آلات منحنی وارد می‌شود و این اعمال نیرو مستقل از گرانش است.برای اجسام در حال چرخش در هوا، نیروهایی که از هوا به آنها وارد می‌شود متغییر است.زیرا آن بخش از بومرنگ که در جهت حرکت رو به جلوی بومرنگ در حرکت است نسبت به بخشی که در خلاف جهت حرکت می‌کند با سرعت بیشتری در هوا به پیش می‌رود و این اختلاف در سرعت‌ها باعث ایجاد نیروهای مختلف و متغیری می‌شود که در نهایت به چرخش بومرنگ در یک مسیر دایره‌وار منجر می‌شود.
سرسخت ترین موجود زمین در آزمونی فضایینتایج تحقیقات سازمان فضایی اروپا نشان می‌دهد، برخی گونه های گلسنگ 18 ماه شرایط دشوار خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی را تحمل کرده و همچنان به رشد خود ادامه داده است. محققان سازمان فضایی اروپا در سال 2008 میلادی محموله ای در ابعاد یک چمدان کوچک حاوی ارگانیسم های زنده و ترکیبات آلی را به ایستگاه فضایی ارسال کردند تا نحوه واکنش آنها به شرایط خارج از جو زمین را مورد بررسی قرار دهند.این محموله پس از سپری کردن 18 ماه در محیط فضا در سال 2009 به زمین بازگردانده شد. گونه های مختلف باکتری، دانه ها، جلبک و گلسنگ در شرایط سخت محیط خارج از آزمایشگاه فضایی کلمبوس قرار داده شدند. در بین تمامی ارگانیسم های زنده، مقاومت گلسنگ بسیار بیشتر گزارش شده است، گلسنگ را می توان سر سخت ترین و مقاوم ترین نوع زندگی بر روی زمین نامید که حتی در شرایط فریز شدن، خشک یا بشدت گرم شدن می تواند همچنان به حیات خود ادامه دهد؛ این ارگانیسم زنده در شرایط دشوار به حالت سکون در می آید و منتظر بهبود شرایط برای رشد می شود.
حراجی های عجیب اینترنتیحراج و حراجی از زمان قدیم به عنوان شکلی از تجارت و خرید و فروش کالا شناخته میشده است و تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است. این نوع از خرید و فروش حتی به فضای مجازی نیز وارد شده است . امروزه سایت های فراوانی در این فضا به حراج کالاهای مختلف می پردازند گاهی اقلام به حراج گذاشته شده در این اینترنت بسیار عجیب هستند. به چند نونمه توجه کنید:در سال 1962 میلادی یک تکه از سیاره مریخ در کشور نیجریه به زمین برخورد کرد. این تکه سنگ برای سال ها در یک مجموعه خصوصی نگاه داری می شد تا این که این سنگ 1 کیلو و 800 گرمی در سال 2005 میلادی در سایت eBay به حراج گذاشته شد و در نهایت این تکه از سیاره مریخ به قیمت 450 هزار دلار فروخته شد. رومن آبراموویچ، مرد ثروتمند روسی و مالک باشگاه فوتبال چلسی در انگلستان در فوریه 2006 میلادی موفق شد تا یک قایق تفریحی بسیار مدرن را در سایت " eBay " خریداری کند. این قایق 170 متری با یک پد فرود هلی کوپتر، 8 کابین ویژه مهمانان، 10 اتاق پذیرایی درجه یک، سالن ورزشی، سینما و دفتر کار به قیمت 168 میلیون دلار توسط این میلیارد روس خریداری شد. برای انجام این معامله لازم بود تا 50 درصد از مبلغ معامله از قبل در حساب خریدار وجود داشته باشد.در موردی دیگر فسیل یک ماموت 50 هزار ساله در سال 2004 میلادی در سایت " eBay " به حراج گذاشته شده و به قیمت 95 هزار دلار فروخته شد.مورد عجیب دیگر به پنجره ای مربوط می شود که از آن به سوی جان اف کندی شلیک شد. ترور او در سال 1963 و موارد به وجود آمده پس از آن هنوز هم یکی از بزرگترین مسائل لاینحل تاریخ آمریکا است. اما در این میان مسئولین انبار کتابهای آموزشی در شهر " دالاس " در ایالت تگزاس آمریکا که از آنجا به کندی شلیک شد در اقدامی عجیب پنجره ای مورد نظر را در سایت " eBay " به حراج گذاشتند. این پنجره که در فوریه 2007 میلادی به حراج گذاشته شد به قیمت 3 میلیون دلار به فروش رفت.
احمقانه ترین جوایز دنیااین تصور وجود دارد که کسانی که کامل ترین و بهترین کار را در دنیا انجام داده اند مستحق گرفتن جایزه هستند اما بعضی وقت هاجایزه برتر به افرادی اعطا می شود که اتفاقا بدترین کار را انجام داده اند .نکته جالب این جاست که با این که به نظر می رسد شاید خیلی ها دوست نداشته باشند اسمشان به عنوان برنده این جایزه های احمقانه سر زبان ها بیفتد اما باز هم افراد زیادی پیدا می شوند که دقیقا برای گرفتن این عنوان و بردن این جوایز خودشان را به آب و آتش می زنند. جایزه برادران بزرگ یا بیگ برادر از عجیب ترین جوایزی است که هر ساله در آمریکا اهدا می شود. این جایزه به اشخاص یا سازمان هایی تعلق می گیرد که بیشترین تلاش برای دستیابی به حریم شخصی مردم را انجام داده اند یا رازهای مهمی از زندگی افراد را فاش کرده اند. به همین خاطر کمپانی گوگل هم چندین بار به خاطر گذاشتن این اطلاعات در سایت های مختلف، این جایزه را دریافت کرده است. جایزه برادران بزرگ الهام گرفته از رمان جورج اورول است که در سال 1984 به چاپ رسید. در این کتاب نویسنده تاکید کرده بود که برادران واقعی همیشه با چشمانی باز مراقب زندگی مردم هستند. در این رمان زندگی مردم به طور مخفیانه توسط عده ای تحت نظر گرفته شده و رازهای آنها فاش می شد به طوری که هرگز مشخص نمی شد این اسرار چگونه به دنیای خارج از محیط زندگی شان راه پیدا کرده است.جایزه ایگنوبل نیزالهام گرفته از جایزه نوبل است اما نمونه تمسخرآمیز آن به شمار می رود. این جایزه در اوایل ماه اکتبر ه رسال به 10 نفر از کسانی داده می شود که موفقیت یا اختراع آنها در ابتدا باعث خنده و تمسخر شده و نمی توان این آزمایشات را برای بار دوم انجام داد. ایگنوبل توسط مجله طنز علمی که تحقیقات غیرممکن را به چاپ می رساند در دانشگاه هاروارد داده می شود و شامل تمام رشته ها از جمله فیزیک، شیمی، ادبیات و صلح می شود. برای مثال در یکی از تحقیقاتی که موفق شد جایزه ایگنوبل را دریافت کند گفته شده بود که سیاهچاله های فضایی می توانند به تنهایی یک جهنم باشند. در طی این مراسم شنوندگان می توانند با پرتاب موشک های کاغذی یا گفتن حوصله ام سررفت مسخره بودن یک مقاله یا طرح را اعلام کنند. تا به حال بیشترین مبلغ که 5/7 میلیون دلار بوده است به طرحی داده شد که اگر در جنگ از بمب های خنده آور استفاده کنند سربازان دشمن قادر به جنگیدن نخواهند بود.
ارباب زنبورها کشف شدیک محقق آمریکایی گونه جدیدی از زنبور را در جزیره «سولاوسی» اندونزی کشف کرده است که 6.35 سانتی متر طول داشته و دارای فک بسیار بزرگی است. «لین کیسی» استاد حشره شناسی دانشگاه کالیفرنیا گونه جدید زنبور غول پیکر را در کوه‌های مکونگا در جزیره سولاوسی جنوب شرقی کشف کرده است.«کیسی» تأکید می‌کند: دهان و فک بسیار بزرگ این زنبور کاربرد دفاعی و جفت گیری دارد و شیوه حرکت و پرواز این حشره با این ابعاد بسیار شگفت انگیز است. این گونه جدید به نام نماد ملی اندونزی «گارودا» نامگذاری شده است.«گارودا» یا ارباب پرندگان یک پرنده افسانه‌ای عظیم‌الجثه با نیم‌تنه انسان و سر عقاب است.
اتلاف آب در ایران سه برابر میانگین جهانی فرسودگی شبکه آبرسانی باعث شده تا اتلاف آب در ایران 28 تا 30 درصد باشد،درحالی که این رقم در دنیا 9 تا 12 درصد است یعنی می‌توان گفت اتلاف آب در ایران تقریبا 3 برابر میانگین جهانی است. آمار نشان می دهد که مصرف آب در ایران از میانگین مصرف جهانی بسیار بالاتر است و این موضوع بیانگر لزوم طراحی سیاست های نوین مصرف آب در کشور است. بر اساس اعلام بانک جهانی، الگوی مصرف آب آشامیدنی برای یک نفر در سال معادل یک مترمکعب (1000 لیتر) و برای بهداشت به ازای هر نفر 100 مترمکعب برآورد شده است در حالی که در ایران این رقم به دلیل استفاده نادرست از آب آشامیدنی برای شست و شوی اتومبیل، استحمام، آبیاری باغچه ها، لباس شویی و ظرف شویی حدود 70 تا 80 درصد بیشتر از الگوی جهانی آن است.میانگین آب مصرفی سرانه جهان در حدود 580 مترمکعب برای هر نفر در سال است که این رقم در ایران حدود 1300 مترمکعب است و این امر بیانگر اتلاف منابع آب و اسراف حیاتی ترین عنصر حیات است. در حالی که سرانه آب تجدیدپذیر کشور در سال 40، پنج هزار مترمکعب بوده این مقدار در سال 1385 به 1750 مترمکعب رسیده که به معنای نزدیک شدن به مرحله تنش آبی است.اگر با روند فعلی پیش برویم و به فکر تأمین آب باکیفیت نباشیم در سال 1404 دچار تنش آبی خواهیم شد.
خودکشی در پنج مقصد گردشگریپنج مقصد گردشگری در پنج کشور جهان در صدر فهرست مکان‌هایی قرار دارند که گردشگران بیشترین اقدام به خودکشی را در آنجا دارند«برج ایفل» در شهر پاریس در کنار موزه‌ی لوور و کاخ ورسای، یکی از سه جاذبه اصلی پایتخت فرانسه به شمار می‌رود. برج ایفل به میله‌های حفاظتی به منظور جلوگیری از اقدام به خودکشی بازدید‌کنندگان مجهز است، تا به حال نزدیک به 500 نفر با پرتاب کردن خود از این برج اقدام به خودکشی کرده‌اند. «پل گلدن‌گیت» روی تنگه‌ای در شمال آمریکا که خلیج سانفرانسیسکو را به اقیانوس آرام متصل می‌کند، طی سال‌های اخیر حدود 300 گردشگر با پرت‌ کردن خود از این پل و یا دو برج آن، اقدام به خودکشی کرده‌اند. «آبشار نیاگارا» در مرز دو کشور آمریکا و کانادا از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرز ایالت نیویورک در کشور آمریکا و در جنوب استان اونتاریوی کانادا قرار دارد و تاکنون حدود 400 نفر با پرت‌کردن خود از این آبشار، خودکشی کرده‌اند. هرچند که تعدادی از آنها زنده مانده‌اند. «پارک ملی گرند کنیون» در ایالت آریزونای آمریکا، یک دره‌ی رنگارنگ بریده شده توسط رودخانه‌ی کلرادو واقع در ایالت آریزونا است ، حدود 200 تن با پرت‌کردن خود به عمق دره اقدام به خودکشی کرده‌اند. «آبشار ویکتوریا» در مرز دو کشور زیمبابوه و زامبیا است. تاکنون حدود 150 نفر با پرت کردن خود از این آبشار خودکشی کرده‌اند.
"گوستاو" بزرگترین اسلحه تاریخهیتلر برای تسخیر فرانسه با مانع بزرگی به نام خط دفاع ماژینوی فرانسه روبرو بود که با طول 322 کیلومتر و انواع استحکامات و تجهیزات جنگی فرانسه را در برابر حملات آلمانی ها بیمه می کرد.نیاز هیتلر به سلاحی قدرتمند که بتواند از راه دور دیوار دفاعی فرانسه را در هم بشکند موجب شد تا بزرگترین سلاح تاریخ با نام "گوستاو" در سال1941 ساخته شود.گوستاو سلاحی برای پرتاب گلوله های توپ سنگین به فواصل دور بود که می توانست یک بمب 7 هزار کیلویی را تا فاصله 47 کیلومتر پرتاب کند. قدرت بمبهای طراحی شده برای "گوستاو" به اندازه ای بود که می توانست هر زره فلزی را پاره کند و تا هشت متر بتن را در هم بشکند.برای حمل این سلاح عظیم با 47متر طول و 7 متر عرض و تجهیزات همراه آن به 6 لوکوموتیو نیاز بود و این سلاح 1350 تنی به تنهایی بر روی دو لوکوموتیو قرار می گرفت که بر دو ریل موازی حرکت می کردند. نیروهای نگهداری و آماده سازی "گوستاو" بیش از 2500 نفر بودند که از نظافت چی ساده تا چند ژنرال بلند مرتبه را شامل می شدند.گلوله های توپ این جنگ افزار عظیم 80 سانتیمتر قطر داشت و انفجار حاصل از آن به اندازه ای بود که تا چندین کیلومتر از نقطه اصابت گلوله زمین لرزه خفیفی احساس می شد و از شدت ضربه حاصل از شلیک ریل هایی که گوستاو بر آنها قرار داشت تا 5 سانتیمتر جابجا می شدند.این غول آهنی در زمان ساخت خود شاهکار مهندسی آلمانی به حساب می آمد که البته هیچ گاه برای هدف اصلی خود مورد استفاده قرار نگرفت و سر انجام به دست آمریکایی ها افتاد و قطعه قطعه شد.نمونه دیگر این سلاح که "دورا" نام داشت نیز در اواخر جنگ جهانی دوم توسط آلمانی ها نابود شد تا به دست ارتش سرخ شوروی نیفتد. ساخت نمونه با کالیبر کمتر این سلاح نیز نیمه کاره رها شد. سرانجام امروز از این سلاح غول پیکر تنها تعداد محدودی عکس و چند دقیقه فیلم و قطعاتی پراکنده در موزه های جنگ دنیا باقی مانده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد