سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از مبراث استان

رسیدگی به «گل‌گیر» از سر گرفته می‌شود؟

 سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان گفت: منطقه «گل‌گیر» در 30 کیلومتری مسجدسلیمان واقع شده و چشمه‌های آب گرم فراوانی دارد.غلام‌رضا جلیلی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان بیان کرد: چند سال قبل میراث فرهنگی تصمیم داشت امکاناتی برای مسافران این چشمه‌های آب گرم که تعدادشان در فصل‌های سرد سال زیاد است راه‌اندازی کند. وی افزود: میراث فرهنگی فعالیت خود را برای ساخت این تاسیسات آغاز کرد و درصدی از آن‌ها را ساخت. اما پس از مدتی روند ساخت متوقف و نیمه‌کاره‌ رها شد. جلیلی‌نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه تنها روند ساخت آن‌ها ادامه نیافته بلکه همان مقدار ساخته شده در حال تخریب‌ است. 

 

 

 

فاز نخست مرمت بافت تاریخی بهبهان پایان یافت
فرهنگی و هنری  9:52:45 1391/04/12
914-7280-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از پایان کار فاز نخست مرمت بافت تاریخی شهرستان بهبهان با مبلغ حدود 470 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از خوزستان پرویز پورفرخی گفت: این پروژه که شامل مرمت بازار تاریخی شهر بهبهان است  براساس برنامه زمان بندی‌شده از ابتدای اسفند 90 آغاز شده است  و پس از چهار ماه اول تیر 91 پایان پذیرفت .

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با هزینه حدود 470 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و با مشارکت محدود کسبه اقدام به مرمت بافت تاریخی بهبهان کرده است و ادامه کار مرمت این بخش از شهر را در برنامه‌های آتی خود دارد .

علی رمضان‌زاده، کارشناس ناظر این طرح، نیز اظهار داشت: برداشت پلاستر دیوارها و اجرای سفیدکاری آن‌ها، سبک‌سازی پشت بام، اجرای آجر فرش و عایق کاری آن، ترمیم و تعویض جدارهای فرسوده سنگی دیوارها از جمله اقداماتی است که به منظور مرمت این قسمت از بافت تاریخی بهبهان در فاز نخست انجام شده است .

گفتنی است بهبهان در جنوب شرقی استان خوزستان واقع است و از شمال و شرق به استان کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب شرق به استان بوشهر، از جنوب و جنوب غرب به شهرستان هندیجان، از غرب به شهرستان امیدیه و از شمال غربی به شهرستان رامهرمز محدود می‌شود. قدمت بافت تاریخی بهبهان به دوره قاجار می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد